Battlefield 4: Pomahajte ženi na kavču v slovo

  • 21.11.2013

Ko smo bili še smrkavci smo se okoli blokov in po kleteh s prijatelji, s palicami namesto pušk in storži namesto ročnih bomb, igrali partizane in nemce. 30 let kasneje se še vedno igramo, le da smo sprti strani zamenjali s Kitajci in Američani, prizorišče, palice in storže pa zamenjali z velikim ekranom, tipkovnico in miško.

(Foto: DICE)

12 fotografij v galeriji

Platforme: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One

Razvijalec: DICE

Založnik: Electronic Arts

Najboljše pri vsem skupaj je seveda to, da virtualni streli ne bolijo, vsaj fizično ne (o ranjenem ponosu kdaj drugič) in pa to, da nam moderni časi omogočajo sesti za krmilo bojnih frčoplanov in mešalcev zraka, pa bojnih vozil, kot so tanki, oklepniki, džipi, čolni in podobni. Da ne bo pomote, ne maramo vojne, sploh, vojna je umazana in grozljiva stvar. In tudi nočemo vedeti, kako bi se v grobovih obračali naši dedje in pradedje, če bi vedeli, da zdaj sedimo s slušalkami na glavi in streljamo skupke pikslov po ekranu, ob vsakem headshotu pa vriskamo od veselje. Njim prave vojne niso prizanesle, a vojna v Battlefieldu 4 je toliko zabavna, da nam pravzaprav ni mar. 

Vojna je (zabavni) pekel

Nov dan je napočil na Zahodu in dobili smo novo vojno. V skladu z aktualnopolitičnimi dogodki iz sveta. Srednjega Vzhoda so se razvijalci iger že malo naveličali, kot tudi prebeglih generalov iz matere Rusije, ki žugajo z jedrskim orožjem. Nevarnost, v resnici ekonomska, v igrah pa vojaška, po novem prihaja iz dežel, kjer živijo poševnooki ljudje. Ker v Mongoliji še vedno pasejo konje, v Južni Koreji raje igrajo League of Legends, ker Severne Koreje in otročaja Kim Džong-Una nihče ne jemlje resno in ker je Japonska (zaenokrat še) zaveznica demokracije, so dežurni krivci za vse zlo postali komunajzarski Kitajci.

V Battlefieldu 4 tako leta 2020 na Kitajskem glavni antagonist igre admiral Chang pripravlja državni prevrat in če mu bo to uspelo, bodo Rusi podprli Kitajsko v vojni proti ZDA. To pa že ne, so rekli razvijalci, v boj proti Kitajcem so zato poslali posebno enoto Tombstone, katere član ste vi, glavni protagonist seržant Recker. Zgodbe je za nekje šest ur igranja, kar je za tri hollywoodske blockbusterje, tudi globoka je na nivoju tovrstnih filmskih brezmožganskih izpadov. A recimo, da je boljša kot prejšnjič in da razvijalcem priznamo, da so se mestoma precej trudili, da bi nas prepričali, samemu igranju in vzdušnosti v bojih zvečine ni kaj očitati. Priznamo pa tudi, da igre nismo preizkusili zaradi tega, ker bi nas zanimalo, kako se bo razpletel ta namišljeni scenarij. 

Radostno večigralstvo

Moč Battlefielda 4, kot vseh Battlefieldov pred njim, izhaja iz večigralstva. Gre za najboljšo večigralsko izkušnjo tam zunaj, še intenzivnejšo in hitrejšo kot prej. Predstavljajte si ekipi po 32 sodobnih bojevnikov (največ se jih v igri na pc-ju, xbox oneju in ps4 lahko hkrati dejstvuje 64), kako se udarita med sabo za Šanghaj. Ne, saj vemo, ne morete si predstavljati, ampak pravimo vam: to morate doživeti. Ekipi se medsebojno borita za nadzorne točke na mapi v načinu Conquest, se prosto po Prešernu ugonabljata v načinu Team-Deathmatch ali pa se zagrebeta za bombo v načinu Obliterations (novost v igri), ki jo uporabita za razstrelitev sovragovih pozicij. V tem načinu še posebej pride do izraza obvladovanje ekipnega 'blitzkriega', saj je hitrost ključnega pomena pri onemogočanju nasprotne ekipe.

Preden pomahate ženi na kavču v slovo, se morate odločiti za to, kakšne sorte vojak boste. Na voljo so štiri klase: podpornik, inženir, izvidnik in nam najljubši prvobojnik (lahko tudi jurišnik). A ne skrbite, z doseganjem točk izkušenj boste skozi igranje odklepali nova orožja, nove modifikacije zanje in druge priboljške, ki vam bodo pomagali svojega specialca razviti v pravi bojni stroj, obenem pa se boste lahko hvalili z ikono poleg svojega ranka. Naj se ve, da ste veteran, ki se je kalil že v mnogih bitkah.

Odločitev, ali boste ob respawnu sedli za krmilo kakšnega vozila, kot sopotnik vpregli mitraljez ali pa se boste na pot podali peš (ni priporočljivo, saj so mape običajno velike, je pa bolj malo takšnih, ki so prilagojene urbanim spopadom - med slednje na primer sodijo Dawnbreaker, Hanan Resort in Zavod 311), je sicer vaša, a predlagamo vam, da se zavoljo sotrpinov, s katerimi se boste znašli skupaj na strežniku, seznanite z vozili in orožji že prej v načinu Test range. Dajte si duška med pilotiranjem helikopterja in med drvenjem s tankom, izkušnje pa prenesite potem v igro s ta zaresnimi igralci. Ti vas bodo še hitreje vzljubili, če boste poznali zakonitosti mape in spopadov, in se ne obnašali vsakič, kot da ste naključen turist. V vojni za raziskovanje kotičkov in pretirano naslajanje nad grafično podobo igre (ki je na boljših sistemih in novih konzolah sploh odlična) ni časa. 

Je pa zato čas za trosenje svinca in radostnega bombardiranja sovražnikovih položajev. V Battlefieldu 4 se bojišče večkrat spreminja med igranjem, veliko zgradb in ostale infrastrukture je namreč moč uničiti in s tem spremeniti okolje. Razvijalci temu pristopu pravijo Levolution, mape pa so načrtno zasnovane tako, da so večplastne. Vam je hiša na poti? Zapeljite se skozi njo s tankom in jo podrite. Kaj pa stolpnica v Šanghaju? BI jo radi videli, kako se podre in popolnoma spremeni tok igre? Kaj ko bi raje kar poplavili celotno mesto, pa naj drugi igralci lepo plavajo po vodi, medtem, ko jih vi z močno snajperico šicate iz kakšnega stolpa? 

Še ena dobrodošla nova značilnost, ki pa jo lahko odklenete šele, ko ste v igri s svojim virtualnim soldatom dosegli deseti rank, je način Commander. Lahko se zagrebete za to, da kot poveljnik bojišče spremljate iz ptičje perspektive in ukazujete posameznim vodnikom, kje naj udarijo s svojo četo (po novem tudi kar prek aplikacije na iPadu ali kakšni tablici z Androidom). Obenem lahko oprezujete za sovražnikom, svojim fantom na tleh pa pomagate s paketi orožja in novimi vozili. Pod pogojem seveda, da so igralci na strežniku povezani v skupine in vas pripravljeni poslušati. Kar pa je, uganili ste, zgodba zase, žal pa predpogoj, da bi v tem načinu sploh lahko uživali, zato imamo precej mešane občutke.

Končna razsodba

Battlefield 4 je vedno (in verjetno vedno bo) najbolj sijal v večigralskem načinu. Pozdravljamo sicer odločitev razvijalcev, da nam skušajo vojaške spopade približati tudi v puščavniškem načinu, skozi oči pripadnikov majhne čete, poslane v zmajevo žrelo, da reši dan, a ne bi jim zamerili, če bi v naslednjem Battlefieldu štorijalni del kar lepo izpustili in večigralstvu privoščili še več priboljškov. Vojne v Bojišču na malih zaslonih ne zamudite. 

+ odlične dinamične večigralske mape

+ kup možnosti prilagoditve virtualnega soldata

+ že preveč radostno uničevanje in levolution

Igro nam je posodilo podjetje Colby, d. o. o.

www.igabiba.si

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri