Garbage 7. junija v Kinu Šiška

  • 26.05.2016

Skozi meglico prijetne opitosti se je videlo le preplet barvnih klubskih luči, ki so v zatemnje­nem prostoru poplesavale skozi dimno glicerinsko zaveso, kar je že tako z emocijami nasičenemu prostoru dajalo pečat mistike in zasanjanosti. V tem vzdušju si je takrat, v drugi polovici devetdesetih, vsak obiskovalec kluba K4 ustvaril svoj spomin, svoj almanah občutij, ki jih je dražeče izvabljala ta unikatna kombinacija svetlobe, teme, megle, vonja in seveda zvoka.

(Foto: Profimedia)

Ob tem je nemalo tistih, ki jih kot Proustove magdalenice na vse to spomni prav kakšna izbrana skladba elektro-rokerskega benda Garbage, čigar istoimenski studijski prvenec je tistikrat dal kopico skladb, ki so mlade grandžerske duše vabile na pot le njim poznane izraznosti.

Lani so Garbage praznovali 20-letnico prav tega prvenca. Njihov debitantski album, na katerem so bili odkriti nepozabni komadi Queer, Stupid Girl, Milk, seveda tudi Only Happy When It Rains, še danes pri nekdaj strastnih grandžerjih nemudoma obudijo spomine na čas, ko se je pevko Shirley Manson sprejemalo kot spomenik takrat nepredstavljive seksualizacije žan­ra.

Usnjeni škornji in mini krilca na spogledljivi škotski pevki so se vrinili med flanelaste srajce in razpokan džins kot opomin, da je lahko rokerski slog znotraj grandžerskih pravil tudi estetski, zapeljiv in ultraseksualen.

Drugačnost tako sloga kot tudi zvoka skupine Garbage, njihova za tisti čas drzna elektronizacija sicer zelo strogih rokerskih prvin, je po besedah nekaterih muzikologov razlog, da so Garbage po razpadu Nirvane in posledičnem razkroju žanra preživeli in se ohranili.

Shirley Manson je v nekem intervjuju sicer pripom­nila, da Garbage nikoli niti niso bili grandž bend – prej bend, ki je ubil grandž. Kot pravi sama, so prišli ravno po smrti Kurta Cobaina, ko nikomur na sceni ni uspelo doseči izjemnosti in forme grandžerskega starešine.

Kljub temu so bili Garbage tesno povezani z grandžersko kulturo, saj je Butch Vig, sicer bobnar v skupini Garbage, pa tudi uspešen producent, med drugim podpisan celo pod najuspeš­nejši album sku­pine Nirvana, tisti zgodovinski Nevermind. Garbage so le razumeli, da ni smisla biti kot Nirvana, ampak da lahko rokerskega gneva željni mladini ponudijo nekaj drugačnega, a zelo sorodnega. Ponudili so napredno zmes vsega, kar se je takrat vrtelo na radijskih valovih in MTV-ju: mešanico roka, panka, elektronike, trip-hopa in seveda grandža. Zato so jih oboževali tako tisti, ki so poslušali The Prodigy in se tu in tam izgubili na rejv partijih, kot tudi tisti, ki so svojo dušo hranili v kleteh Kersnikove 4, nekje med Pearl Jami, Bushi, Nirvano in Smashing Pumpkinsi.

In zdaj dobra novica – 10. junija Garbage predstavljajo šesti studijski album, ki se, kot pravi Shirley, vrača na začetek. Album, ki je bolj kot katerikoli njihov album doslej podoben njihovemu tako odličnemu prvencu. Prvencu, s katerim smo si pred 20 leti ustvarjali tako pomembne spomine, ujete v meglico in živopisne reflektorje. Čas je, da jih podo­živimo. Album Strange Little Birds bo tako za številne kot drugo odraščanje – romantično, slikovito, a tudi s temačnimi primesmi. Tako, kot mora biti.

Garbage ob izidu novega albuma prihajajo tudi v Ljub­ljano! Njihov prvi koncert v naši domovi se bo zgodil 7. junija, tik pred izidom novega albuma, v urbanem centru Kino Šiška.

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri