3D navidezna resničnost: očala Samsung Oculus Gear VR in novi Oculus Rift

  • 30.03.2016

Želite novo definicijo "vau efekta"? Ko je malo ameriško podjetje Oculus lastniku Facebooka Zuckerbergu v živo predstavilo, kako zgledajo njihova očala za navidezno resničnost, je Zuck iz žepa potegnil čekovno knjižico in podpisal ček za, zajemite sapo, 2 milijardi dolarjev in rodila se je nova indrustrija 3D navidezne resničnosti za široke mase, oz. vsaj mislili smo tako.

(Foto: Playboy)

4 fotografije v galeriji

Da je Oculus prihodnost, je povsem prepričan ustanovitelj Facebooka, čeprav je v rokah držal samo prototip izdelka in čeprav je trajalo kar nekaj let, da je (ravno te dni) Oculus sploh izdelal prva očala za prosto prodajo, imenovana Oculus Rift.

V vsem tem času so se z navidezno resničnostjo lahko igrali samo razvijalci aplikacij, ki so naročili demonstracijsko opremo ter izbranci, ki so ta očala kupili preko dražbe na Kickstarterju - čeravno teh ni prav malo, saj so na tej platformi leta 2011 v predprodaji zbrali dobra 2 milijona ameriških dolarjev.

Ta nova resničnost je pritegnila pozornost korejskega Samsunga, ki je še pred splavitvijo prvega Oculusovega izdelka sklenil narediti nekakšen hibrid Oculusove tehnologije in svoje linije Galaxy dodatkov Gear. Tako so nastala očala Samsung Oculus Gear VR.

Ker očala Gear VR nimajo lastne pameti, niti lastnega zaslona - vse te naloge prevzame eden izmed podprtih mobilnikov Samsung Galaxy, je cena izdelka relativno ugodna, slabega stotaka, v primerjavi z Oculus Riftom, ki stane 6-krat več. Res pa da z dražjim bratom dobite v paketu še kontroler za upravljanje in še nekaj dodatne opreme ter iger.

Gear VR pa imajo vgrajen senzor za gibanje, tako da so očala tista, ki aplikacijam sporočajo položaj glave, na podlagi katere se nato izračunava prikaz slike na zaslonu.

Ko smo ravno pri zaslonu, pri dražjem Oculus Rift je za vsako oko namenjen zaslon ločljivosti HD, dočim pri Samsung Oculus Gear VR preko leč zrete v zaslon mobilnika. Ker je razdalja od zenice do zaslona približno 5 cm, je velikost pike močno opazna, skoraj bi si upali trditi, da ravno slaba resolucija najbolj ubije tisti "vau efekt" o katerem smo pisali na začetku. Če bi se želeli popolnoma potopiti v virtualno resničnost, bi ločljivost zaslona morala biti nekako 10-krat večja, tako pa je potrebno ta manjko nadomestiti z dobro mero domišljije.

Ampak kdor se bo pritoževal nad zaslonom, verjetno bolj spada med kupce Rifta, kot Gear VR-ja. Za slednje, torej manj zahtevne, in predvsem tiste, ki še niso zasičeni z digitalnimi zabavnjaštvi, je prva izkušnja s 3D navidezno resničnostjo, kot jo omogoča Gear VR, kljub vsemu izjemna.

Za Oculus Rift igračarska industrija pripravlja posebne izdelke, za poganjanje njih pa bo poleg očal potreben tudi zelo močno opremljen PC z nameščenimi Windowsi in seveda, stalna povezanost na računalnik preko kablovja - Rift namreč ni sposoben sam izrisovati slike na dva HD zaslona v očalih, za to bo poskrbela grafična kartica v PC-ju.

Po drugi strani Samsung Oculus Gear VR ne potrebuje pomoči zunanjega mlinčka in je s tega vidika bolj pristen navidezno resničnež. Kljub temu pa se ni priporočljivo sprehajati naokoli z nadetimi očali, resničnost, ki jo hodite in ki jo vidite namreč ni ista. Zanimivo kako hitro so kaskaderji v našem uredništvu pozabili na to enostavno dejstvo, ko so si nadeli očala.

Trenutno je za navidezno resničnost s Samsung Oculus Gear VR pripravljenih skoraj 200 iger in drugih aplikacij. Večina njih je plačljivih, se pa najde tudi nekaj zanimivih, ki so brezplačne. Še najbolj navdušijo aplikacije za prikaz fotografij iz raznih koncev sveta.

Malo manj navdušijo navidezno resničnostni videi, saj še tako možgansko trdoživega človeka kaj kmalu spravijo h glavobolu ali vsaj slabosti. Občutek da se premikaš v prostoru, med tem ko v resnici miruješ, dodobra pretrese sinapse v malih možganih. Če recimo ne prenesete celodnevnega igranja 3D iger, boste ta očala morali dokaj hitro odložiti in počakati, da se vam v glavi odvrti.

Kljub vsemu pa je primerno doziranje lahko prav uživaško, čeravno aplikacij, ki bi si jih želel vedno znova zaganjati ni na pretek.

Očala Samsung Gear VR še niso tisti izdelek, ki bi povzročil odvisnost od navidezne resničnosti. To nalogo ima dražji bratec Oculus Rift, ki pa se te dni pošilja prvim srečnim kupcem. So pa očala Samsung Oculus Gear VR prvi in predvsem cenejši vpogled v prihodnost, kot naj bi jo krojila navidezna resničnost.

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri