Moja mala nimfomanka

  • 08.04.2014

Za prikaz avtentičnega nesimuliranega seksa je režiser Lars von Trier na zvezdniške igralce digitalno prilepil genitalije porno igralcev.

(Foto: promocijske fotografije)

3 fotografije v galeriji

Sredi potniškega vlaka si luštno dekle v poznih najstniških letih iz kotička ust obriše kanček sperme. Njen obraz izraža zadovoljstvo, a njena seksualna lakota še zdaleč ni potešena. Nasproti nje sedi moški. Potnik. Anonimnež, ki ga je ravnokar doletela nepričakovana seksualna izkušnja. Dekle, ki si obriše preostanke njegovega izliva, je namreč spoznal le nekaj minut pred tem, ko ji je kupil vozovnico. Kaj bolje je niti ne bo imel časa spoznati. Ker je že ni več. Išče nov spolni objekt. Nov fuk, kakršenkoli že, na tem potniškem vlaku, ki se je spremenil v igrišče njene obsesije. Padla je namreč stava – kdo bo prvi seksal na vlaku, najraje kar v stranišču. To je le utrinek v življenju nimfomanke Joe. Njena zgodba, ki jo zelo podrobno razlaga Seligmanu, edinemu moškemu v njenem življenju, ki se vsaj vzorčno približa figuri očeta, razkrije življenje, kakršno je začela živeti, ko je bila stara komaj osem let. Takrat se je njen obstoj izrodil v neskončno seksualno sestradanost, ki jo je sčasoma prevzela, kot te prevzame vsaka druga obsesija. Petnajst partnerjev na dan. Seks za vsako ceno. Tudi za ceno bolečine.

Nimfomanka (Nymphomaniac: Volume I) je film, ki v necenzurirani različici traja pet ur in pol. V različici za kino je ta zgodba predstavljena kot nekakšen igrani dokumentarec, skrajšan na štiri ure in razdeljen na dva dela, ki jih bodo na velikih platnih predvajali ločeno. Da boste razumeli trpko sporočilo, ki ga posreduje notorični danski režiser Lars von Trier, pa zagotovo ne boste potrebovali štiri ure. Zelo hitro je namreč jasno, da je Nimfomanka film z ogromno seksa, ki nikakor ne želi biti seksi, pa čeprav z razgaljenostjo ne varčuje: dojke, penetracija, ustna obdelava jasno vidne erekcije. Ko je treba, je film kot pornič, a s protiučinkom. Tu in tam morda narajca, vendar največkrat zmoti, razdraži, celo užali. Nimfomanka ni lahek film, kot ni lahko življenje vodilnega dekleta, katere vlogo prevzame netipična Charlotte Gainsbourg, njeno mlajšo različico pa britanska novinka Stacy Martin. Izpoved posluša genialni Stellan Skarsgard, v zgodbah pa nastopajo številni hollywoodski biseri, med drugim izjemna Uma Thurman, prepričljivi Willem Dafoe in že zelo odrasli Shia LaBeouf.

Skarsgard kot Seligman med poslušanjem zgodbe nimfomanke Joe poskuša po svoje razumeti njeno dosedanjo pot. Včasih komično, včasih modro jo interpretira z domišljenimi metaforami. Njena zgoraj omenjena seksualna parada na vlaku je kot ribarjenje v potoku. V zapletih s poročenim moškim je kot kurba iz Babilona. In je tudi kot Bachova kompozicija.

Lars von Trier je film začel snemati kmalu po incidentu na filmskem festivalu v Cannesu leta 2011, od koder so ga nagnali domov, ker je nespametno izustil šalo o nacizmu in Hitlerju. Po tem neljubem dogodku se je Trier zaprl v komunikacijski vakuum, v katerem je nastala Nimfomanka. Kot da je to film, s katerim Trier zdaj poskuša komunicira z javnostjo, pred katero je sicer zaprisegel dolgotrajni molk. In to je vsekakor film, ki bo sprožil pogovore. Med gledanjem boste grabili za stol ali za Biblijo, morebitni trenutek vzburjenosti pa vam bo do konca ostal le kot občutek krivde. Ko se odločite za ogled, se potemtakem odločite zato, ker si želite diskurza, in ne, ker si želite zabave. Za film, v katerem je ogromno seksa, je namreč nadvse togoten. A priokus, ki ostane, je obenem kot degenerativno vztrajanje v gnilem odnosu. Čeprav ste prizadeti, si potem vseeno obljubite, da ga boste verjetno pogledali še enkrat.

Pristopite previdno. Vendarle se lahko zgodi, da boste na seks potem gledali nekoliko drugače.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri