Porsche 911 Carrera GTS : Za športni užitek

  • 27.03.2017

Težko bi napisal, da Porschejeva 911 že v osnovni različici, pa naj bo carrera ali carrera S, ni športnik. Seveda je. Obstajajo pa tudi športnejše različice.

(Foto: porsche)

Pri 911 je pač tako, da carrera lahko berete tudi kot osnova. Potem so tu še pravi športniki (ali vsaj mišičnjaki), pa naj gre za turbo in turbo S na eni strani in poldirkaške ali skoraj čisto dirkaške GT3 in GT3 RS na drugi. Nekam vmes sodi še GT2, pa kak cup model na čisto 'dirkalnik za na cesto' strani zgodbe. Če pa si želite nekaj več, kot je 'navadna' carrera S, a nočete napol dirkalnika, ima porsche rešitev: GTS.

Sveda je GTS turbo. Atmosferski bokser se je poslovil, zdaj je tu prostorninsko manjši biturbo stroj, ki je zmogljivejši, hkrati pa tudi prijaznejši tako do uporabnika kot tudi do okolja. In zmogljivejša ko je carrera, večja je turbina. GTS je tu korak (in nekaj milimetrov) nad carrero S ter in ima 30 'konjev' več, torej ok­roglih 450. Ne ustrašite se: večji turbini ne pomenita slabše voznosti, ta je še vedno takšna, kot če bi bil zadaj atmosferski motor. Odzivi so hipni, naraščanje moči in navora zvezno in prijazno – le da ju je v GTS pač več. Dodajmo še za deset milimetrov nižje in malo trše podvozje, karoserijo carrere 4 (da je avto zadaj širši in stabilnejši), platišča z dirkaško centralno matico, športne sedeže iz usnja in alkantare z odličnim oprijemom ...

Za volan nove 911 carrere GTS sem tik pred tiskom te številke Playboya sedel v Južni Afriki. Ceste med Cape Townom in Rtom dob­rega upanja so ravno prav široke, ne čisto gladke in prijetno zvijugane. Policisti so redki, ravnine, kjer se da malo pohoditi plin, ponavadi praz­ne (razen za konec tedna). Tu ta avto zaživi, zlasti še kabrioletska različica (ali targa, ki pa je zvočno manj prijazna od kabrioleta).

Iz izpuha renči in poka, tu in tam se sliši žvižganje turbin, motor ima prijetno rezek prizvok – tudi pri čisto znosni hitrostih je počutje lahko hudo športno.

Gre pa tudi drugače. Na nasprotni strani mesta, blizu dirkališča, sem v križišču našel četico motoristov. Odpeljali so se in bili čez deset minut nazaj. In ponavljali vajo. Jasno je bilo, da imajo naštudiran lep odsek ceste. Če odštejem precej ilegalne hitrosti, je bila cesta popolna: kombinacija hitrih in srednje hitrih ovinkov, pregledna, široka in z nekaj grdimi kuclji, da je hitro postalo jasno, kako zelo dobro je podvozje – ko gre za lego na cesti ali za udobje. Skratka: če razmišljate o 911, ne pozabite na GTS – še posebej, če vas vleče v kabrioletske vode.

TEKST Dušan Lukič
FOTO Porsche

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri