Ali telefoni prenavljajo ali uničujejo filmsko produkcijo?

  • 28.03.2016

Na začetku tega leta je Twitter pohopsal aplikacijo za pretakanje videovsebin Periscope za približno 50 milijonov dolarjev. Nakup je bil Twitterjeva obrambna strategija proti Meerkatu, še eni aplikaciji za pretakanje videovsebin, pa tudi gigantu Snapchat, katerega vrednost se ocenjuje na 16 milijard dolarjev.

(Foto: playboy.si)

Medtem ko se zdi, da je vse večja scena video aplikacij le še en primer boja tehnoloških velikanov za tvegani kapital in digitalne nepremičnine, vse skupaj dejansko povzroča preglavice veteranom filmske produkcije, od filmskih velikašev v Hollywoodu do oglaševalcev v New Yorku.

Zakaj? Ker Meerkat, Periscope, Snapchat in drugi prevračajo najstarejše pravilo snemanja filmov: uporabnike silijo k navpičnemu snemanju. »Kot filmsko ustvarjalko me navpično snemanje prav boli,« pravi Joanna Hausmann, scenaristka-producentka digitalnih videovsebin iz New Yorka. »A ko snemam video za Snapchat, pač snemam navpično, ker vem da ga bodo ljudje tako sprejeli.«

Velika večina videov za aplikacije se snema in predvaja navpično preprosto zato, ker ljudje tako držijo telefone. Toda ko navpične videe gledamo na kateremkoli drugem mediju – na tablici, iMacu ali 60-palčnem HD-televizorju – so ti na levi in desni vklenjeni v moteče črne trakove. Poleg tega imajo takšni videi večinoma nižjo ločljivost, trajajo le nekaj sekund in imajo malo ali nič produkcijske vrednosti.

Te nerodne lastnosti so bile dolgo značilne za amaterske filme, a po zaslugi priljubljenosti teh aplikacij hitro postajajo standard tudi za poklicne filmske ustvarjalce. Po besedah Joanne Hausmann, ki ustvarja vsebine za Univision in Bedrocket Media, za videe zdaj velja: čim krajši, zrnati in amaterski so, tem bolje.

»V trenutku, ko milenijci začutijo, da gre za oglas, ga ugasnejo,« pravi. »Oglasi morajo biti zdaj videti kot nekaj, kar je posnel njihov prijatelj.« In dejstvo, da so tako iskani milenijci vsakdanji kruh globalnih znamk, kot so Samsung, Disney in Burger King, pomeni, da bodo čudni navpični videi le še bolj običajni. Celo YouTube je svojo aplikacijo prilagodil tako, da odstrani črne trakove; videom se tako samodejno spremeni velikost, da ob predvajanju zapolnijo zaslon.

»V industriji velikokrat slišimo, da so platforme, kot je Snapchat, muha enodnevnica, a treba je imeti vizijo,« pravi Carlos Roncajolo, ki poučuje digitalne in družbene medije na oglaševalski šoli v Miamiju in vodi digitalne vsebine v oglaševalskem podjetju Cheil Worldwide. »Ves čas se sprašujemo: kako lahko družba, kot je Samsung, uporablja Snapchat? Tisti, ki odgovori na to vprašanje, je zmagovalec.«

Ali bi lahko iphoni in pehanje za denarjem pomenili propad najstarejšega zakona kinematografije? Nekateri odgovor iščejo v osnovni človeški fiziologiji.

»Svet je naravnan vodoravno. Naše oči ne bodo nikoli eno vrh drugega,« pravi Adam Lisagor, lastnik podjetja Sandwich Video s sedežem v Los Angelesu, ki izdeluje TV-oglase.

»Zelo spoštujem jezik kinematografije, ki že obstaja. Z gotovostjo lahko rečem, da bodo zasloni mobilnih telefonov izginili prej, kot se bo preobrnil človeški vid.«

Tekst: Jean Paul Reed

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri