Jeep renegade - pravi džip!

  • 21.03.2016

Jeep in štirikolesni pogon sta zgodovinsko povezana – začelo se je že leta 1941 z legendarnim willysom in po 74 letih je te gene podedoval italijansko-ameriški izdelek renegade.

(Foto: Jeep)

3 fotografije v galeriji

Kako je jeep dobil ime, ne vemo točno. Ena od razlag je, da so štirikolesno gnani avtomobil z mehko streho in preklopno vetrobransko šipo poimenovali General Purpose ali Government Purposes, kar bi lahko prevedli kot (vladni) avtomobil za splošno uporabo. Na kratko GP ali jeep. Seveda ga poznamo bolj po imenu willys in niso redki tisti, ki pravijo, da brez tega avtomobila ameriška vojska ne bi bila tako uspešna.

Leta 1949 so na trgu ponudili še civilni avtomobil willys wagon, ki je štirikolesni pogon približal množicam in je imel pod trdo streho več uporabnega prostora.

Ker pa ljudje willysove osnovne oblike niso mogli pozabiti, so pri Jeepu leta 1980 obudili ikono – jeepa renegada. Renegade je v naslednjih letih nato pridobil nekaj oglatosti in boljše motorje, ohranil pa nočno moro ženskih frizerjev – snemljivo mehko streho.

V zadnjem času podjetje sodeluje z italijanskim Fiatom, zato so najnovejšega regenada sicer zasnovali v ZDA, sestavljajo pa ga v italijanski tovarni Melfi. Novega renegada si lahko omislite tudi kot štiri krat štiri, saj sistema Jeep Active Drive oziroma Jeep Active Drive Low (stalni štirikolesni pogon, ki omogoča prestavno razmerje 20 : 1 za počasno vožnjo po terenu) omogočata izbiro kar štirih voznih programov (samodejno, sneg, pesek, blato).

Peti program (skale) pa si lahko omislite zgolj pri različici trailhawk. Skratka, pravi terenec. Ali bi morali napisati pravi džip?

Več na www.jeep.si.

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri