Huda mačka Jaguar XF

  • 04.12.2015

Težko z gotovostjo trdimo, da se je novi jaguar XF povsem približal tekmecem v svojem razredu, mu pa brez težav priznamo, da je še vedno, bolje rečeno spet, pravi predstavnik klasičnega angleškega šarma.

(Foto: tovarna)

9 fotografij v galeriji

Jaguarju gre pod novimi indijskimi lastniki več kot dobro. Prenavljajo modele drugega za drugim ter hkrati snujejo in izdelujejo nove. Po športnem modelu F-type so sredi septembra na frankfurtskem avtomobilskem salonu predstavili tudi prvega Jaguarjevega križanca, prestižni model F-peace.

Toda vrnimo se k limuzini srednjega višjega razreda, k jaguarju XF. Z njim si pri znamki želijo, da bi tudi njihovi avtomobili ponujali všečno obliko, prestiž, sodobne tehnologije in učinkovite motorje. In nismo daleč od resnice, če zapišemo, da se XF druge generacije zagotovo vozi po tej poti. Je dostojna zamenjava predhodnika, v marsičem pa ga seveda tudi presegela.

Čeprav se komu zdi, da so to avtomobili, prodani v majhnih količinah, ni ravno tako. Za prvega XF-a se je v letih od 2007 do 2014 odločilo več kot 280 tisoč kupcev, še bolj zanimiv pa je podatek, da ga je samo lani kupilo kar 48 tisoč ljubiteljev te znamke. To zagotovo tudi pomeni, da znamka postaja spet bolj priljubljena in njeni modeli prepoznavnejši. In da Jaguar XF ni kar tako, priča tudi kar 145 različnih svetovnih nagrad, s čimer je največkrat nagrajena mačka vseh časov.

Jaguar XF

Oblikovno se novi XF od predhodnika ne razlikuje kaj dosti, glavna razlika je skrita pod pločevino. Novi XF je zgrajen na povsem novi platformi, hkrati je nova tudi sestava karoserije. Za njo so poskrbeli kar v matični tovarni v angleškem mestu Castle Bromwich, v katero so, mimogrede, Indijci vložili več kot 500 milijonov evrov.

V njej sestavljena karoserija tehta zgolj 282 kilogramov, ker je skoraj v celoti narejena iz aluminija (več kot 75 odstotkov). To se najbolj pozna pri masi avtomobila (novinec je lažji za več kot 190 kilogramov), posledično pa tudi pri učinkovitosti motorjev, boljši legi na cesti in notranji prostornosti.

Novi XF je v dolžino za sedem milimetrov krajši in tri milimetre nižji, medosna razdalja je daljša za 51 milimetrov. Krepko so izboljšali tudi količnik zračnega upora, ki zdaj znaša zgolj 0,26 (prej 0,29).

Še več novega je v notranjosti. Odvisno od denarja, ki ga kupec nameni, je na voljo nov 10,2-palčni zaslon, občutljiv za dotik. Še večji, kar 12,3-palčni zaslon je nameščen pred voznikom na armaturni plošči, kar pomeni, da klasičnih merilnikov ni več. Ti so zdaj povsem digitalni, pri čemer se lahko skozi vso velikost zaslona prikaže tudi zgolj zemljevid navigacijske naprave.

Tudi zaradi povsem novega zaslona, predvsem pa številnih možnosti povezav, različnih aplikacij in številnih varnostno-asistenčnih sistemov, je XF trenutno tehnološko najnaprednejši jaguar. Zato je, tako kot večina tekmecev v razredu, na voljo tudi s povsem diodnimi žarometi (prvi jaguar nasploh), tudi pri klasičnih žarometih pa so dnevne luči v LED-tehnologiji.

Počutje v kabini je zelo gosposko, saj so materiali prijetni in kakovostni. Odvisno od motorne različice in predvsem paketa opreme je lahko notranjost športna ali elegantna, v obeh primerih pa se nad izdelavo ne gre pritoževati.

Jaguar XF

Enako je z lego na cesti, saj je v primerjavi s predhodnikom precej izboljšana vozna dinamika avtomobila. Ne le nova platforma, novo je tudi vzmetenje, ki so si ga delno sposodili kar iz športnega jaguarja F-type. Za doplačilo je na voljo tudi podvozje s prilagodljivim blaženjem, ki odlično sodeluje s sistemom jaguar drive control. To poskrbi za prilagajanje odzivnosti volanskega obroča, menjalnika in stopalke za plin, seveda glede na izbrani program vožnje (eco, normal, winter in dynamic).

Nova mačka bo na voljo s tremi motorji v štirih različicah. Najmanjši, dvolitrski štirivaljni dizelski motor bo namreč na voljo v dveh različicah (163 in 180 'konj'), pri čemer bo za prestavljanje v osnovi skrbel novi šeststopenjski ročni menjalnik. Doplačilno bo na voljo ZF-ov osemstopenjski samodejni menjalnik, ki bo edina izbira pri preostalih dveh močnejših motorjih – šestvaljnem bencinskem, ki s pomočjo kompresorja ponuja 380 'konj', in prav tako šestvaljnem trilitrskem dizlu, ki se ob 300 'konjih' postavlja s kar 700 njutometri navora.

In vožnja? Dvolitrski motor je sicer tišji kot v manjšem modelu XF, a nanj hitro pozabiš, ko preskusiš XF-a z večjim, trilitrskim dizlom. Tristo 'konj' in 700 njutonmetrov požene kri po žilah in zazdi se, da je brbotanje motorja, pa čeprav dizelskega, celo pretiho, sploh še, ker nima značilnega dizelskega zvoka.

Vrh ponudbe je trilitrski bencinski šestvaljnik. Preostale motorne različice imajo zgolj pogon prek zadnjega kolesnega para, pri bencinskem motorju pa je pogon lahko tudi štirikolesni. Zanj poskrbi namesto zobniškega povsem nov verižni prenos v sredinskem diferencialu. Deluje hitro in uglajeno, zato ni nikakršnih težav tudi pri vožnji po slabše oprijemljivi ali celo drseči podlagi.

Ni kaj, nova Jaguarjeva mačka je resno opozorilo za tekmece v razredu. Morda se (še) ne more povsem enakovredno enačiti z njimi, a se po drugi strani verjetno niti noče. Tudi zato, ker si želi biti jaguar XF drugačen, tudi na svoj pristen angleški način.

TEKST Sebastjan Plevnjak
FOTO tovarna

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri