Električna klasika: Jaguar E-type Zero

  • 25.01.2018

Ko beseda nanese na avtomobilske legende, obstaja avto, ki ga pozna vsak ljubitelj starih avtomobilov.

(Foto: Jaguar)

12 fotografij v galeriji

Ni eden izmed najbolje prodajanjih (tu sta seveda na prvem mesti toyota corolla in VW beetle), je pa vsekakor najlepši (pa čeprav se o okusih menda ne sodi) in eden najbolj zaželenih. Govor je seveda o Jaguarjevem legendarnem E-typu.

Zadnje generacija je imela pod doooolgim motornim pokrovom (o tem, kaj je komu predstavljal, bi lahko napisali čisto poseben članek) ogromen, ne ravno lahek 12-valjnik, ki je dobro tono in pol težki kupe ali kabrio pognal do 100 kilometrov na uro v 6,8 sekunde. Predhodniki se niso mogli pohvaliti z 12-valjnikom, prva in druga (in vmesena serija 1,5) so se morale zadovoljiti z vrstnim šestvaljnikom (3,8- ali 4,2-litrskim), ki je zmogel 265 ’konjev’. Za današnje razmere nič posebnega, za takratne čase pa so bile te številke nezaslišane, razen v najdražjih superšportnikih.

Na cestah lepo bolj ali manj obnovljenih jagov E-type ne manjka in marsikateremu lastniku so pri restavraciji ali vzdrževanju pomagali v podjetju Jaguar Land Rover Classic, ki skrbi za dediščino teh dveh znamk. In ker so časi takšni, da je vse bolj v ospredju elektrifikacija, so se je seveda lotili tudi sami. Nastal je E-type zero, ki so nam ga prvič pokazali na Jaguarjevi futurološki (in tehnološki) konferenci Jaguar Tech Day v Londonu.

Tega, da je brezstrešni E-type eden najlepših avtomobilov vseh časov, seveda ni treba poudarjati, pa čeprav so bile kasnejše serije kar precej pogršane zaradi zahtev ameriškega trga. Na srečo so pri JLR Classics v roke vzeli kabrio serije 1.5 (torej pred večino ameriškega vpliva), mu dodali nekaj podrobnosti (predvsem luči za aerodinamičnim steklom) originalne serije ena – in ga elektrificirali. Originalni šestvaljnik in vsa z njim povezana krama se je morala posloviti, namesto nje so se pod motornim pokrovom znašli elektromotor, elektronika in baterija s 40 kilovatnimi urami. Kako kompaktna je sodobna tehnika, dokazuje to, da so inženirji prav vse komponente spravili po motorni pokrov. Pa tudi to, da je kljub ne prav lahki bateriji masa elektrificiranega E-type za 46 kilogramov manjša kot pri originalu. In ker je motor zmogljivejši (zmore 220 kilovatov ali po bencinsko 300 ’konjev’), so boljše tudi zmogljivosti: do 100 kilometrov na uro potrebuje le 5,5 sekunde!

Preostali del E-typa je razen armaturne plošče ostal enak. Dobesedno. Ker je avto sedaj lažji in ima enak razpored mase med prednjo in zadnjo os, je lahko preostanek tehnike, od zavor do vzmetenja, nespremenjen (a seveda popolnoma obnovljen). Le merilniki pred voznikom (ki pač morajo biti vsaj deloma digitalni) ter vrtljiv gumb namesto prestavne ročice pričajo, za kakšno pogonsko tehniko gre – hkrati pa je treba priznati, da E-typu oblikovno zelo ustrezajo.

TEKST Dušan Lukič
FOTO Jaguar

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri