Porsche cayman GT4: Čista avtoriteta

  • 22.04.2016

Ga še niste videli v živo? Nič čudnega, saj so za kupce z vsega sveta izdelali le nekaj več kot 2000 porschejev caymanov GT4 in prav vsakega od njih prodali že davno, preden so sestavili prvega. Nekateri pravijo, da je to dirkaški GT3 za splošno javnost. Jaz pravim, da je to in še veliko več. Na starem angleškem dirkališču in po okoliških cestah sem za volanom tega neverjetnega avtomobila doživel pravo razsvetljenje.

(Foto: Porsche)

4 fotografije v galeriji

Porscheje dobro poznam – preizkusil sem vse, od osnovnega boxsterja do GT3-ja. Tokrat pa je bilo nekaj drugače. Popolnoma drugače. Avtomobil, ki sem ga vozil, je bil na papirju svetlobna leta daleč od najmočnejšega in najhitrejšega vozila. Kljub temu sem bil z njim hitrejši, kot sem bil kdajkoli, in predvidevam, da tako hiter ne bom več nikoli. Porsche cayman GT4 je namreč izdelek z idealno uglašenim ravnovesjem med konceptom, obliko, motorjem, karoserijo, pogonskim sklopom in s čimerkoli že, kar enači bit avtomobila z vrhunskim izdelkom.

Skrivnost tega avtomobila leži v tem, da vse funkcije opravlja z nepredstavljivo umirjenostjo in avtoriteto. Usposobljen voznik lahko izkoristi večino avtomobilovega potenciala, ne da bi se pri tem čutil kakorkoli ogroženega ali da bi se zbal, da bo makino pripeljal na mejo (ali celo prek) zmogljivosti. Celo za avtomobil s sredinsko nameščenim motorjem je količina mehanskega oprijema naravnost osupljiva, k čemur svoj delež prispevajo tudi Michelinove cestno legalne poldirkaške gume.

Krmiljenje je izredno hitro, odzivno in natančno, odlična je količina povratnih informacij, ki jih pri tem dobi voznik s prednjih koles. Zavore ves čas delujejo po principu 'kolikor pritisneš, toliko dobiš' in vedno dajo od sebe več, kot bi kdaj potreboval, ne glede na to, ali so jeklene ali (opcijsko) keramične. Skrajšana prestavna ročica in hitrejši mehanizem menjalnika skrbita za gladko prestavljanje, edina težava je morda le v tem, da vozniku občasno ne uspe uskladiti roke in leve noge. Ko je program za uravnavanje stabilnosti izklopljen in je odzivnost pogonskega sklopa nastavljena na najvišjo možnost, lahko med prestavljanjem v nižjo prestavo zaslišim celo mikaven zvok dodajanja vmesnega plina, ne da bi se pri tem petelinil s staromodnim pristopom peta-in-palec. Ampak ... kakšen zvok! Le malo stvari zveni bolje od 3,8-litrskega atmosferskega šestcilindričnega bokserskega motorja, ki brni sredi tega porscheja, prav zadaj za voznikovim hrbtom, povezan z lahkim, skoraj dirkaško svobodno dihajočim izpušnim sistemom.

Na dirkališču je dal avtomobil od sebe vse in še več, me je pa seveda zanimalo, kako se obnese na navadnem asfaltu ovinkastih lokalnih cest v Surreyju in West Sussexu. Če upoštevamo, da marsikateri gradniki GT4 izhajajo iz sedanjega porscheja 911GT3, bi pri zelo nizkem podvozju in 20-palčnih kolesih lahko pričakovali precej neudobno vožnjo. Ne bi se mogli bolj motiti – cayman GT4 je presenetljivo udoben in ubogljiv, enako vrhunsko se obnese pri vseh hitrostih. Blažilniki in vzmeti upside-down (torej nameščenih ravno obratno kot pri normalnih avtomobilih, da je bat spodaj, ohišje pa zgoraj) vzmetnih nog so dosegli popoln kompromis med udobjem ter ustrezno ravnijo oprijema in odzivnosti.

Celo v načinu sport sistema PASM (Porsche Adaptive Suspension Management) vožnja ni niti tresoča niti nervozna, je le čvrstejša, z večjim popolnim nadzorom ter z zmanjšanim bočnim in vertikalnim gibanjem. Zaradi neverjetne prilagodljivosti PASM-a v katerikoli nastavitvi pa je avtomobil še toliko odličnejši.

Dirkalnik za vsakogar

Porsche cayman GT4 se je s svojim aeropaketom in količino aerodinamič- nega oprijema, ki ga razvije tam, kjer najbolje deluje (torej pri dirkaških hitrostih), zelo približal modelu GT3/ GT3 RS. Ampak GT4 v nasprotju z RS od nikogar ne zahteva, da je poklicni dirkač ali vrhunski amaterski voznik – ne le oni, vsakdo lahko uživa v večini njegovih odlik in sposobnosti. Prav za- to je cayman GT4 zagotovo tisti popol- ni, zmogljivi, malodane dirkalni avto- mobil za vsakogar, ki resnično ceni in ljubi hitro, a uravnoteženo dinamično vožnjo tako na cesti kot tudi na dirkalni stezi. Kot je nekoč rekel Herr Preunin- ger: »Resda iz stare šole, a ne staro- moden.« Kako resnično.

Medtem ko je prestavno razmerje prijetnega šeststopenjskega ročnega menjalnika še vedno precej dolgo, pa kombinacija 380 'konjev' in navora, ki z ostrejšim nastavitvami motorne elektronike prideta do izraza že zgodaj pri nižjih vrtljajih na minuto, omogočata veliko lahkotnejšo vožnjo brez nujnega vzdrževanja res visokih motornih vrtljajev. Resnično zabavno je vožnjo raztegniti skozi celoten razpon, na primer tretje prestave, saj je razpon uporabnih hitrosti veliko večji, kot bi pričakovali. Dejstvo, da vam v zadnjih dveh prestavah nikakor ne bo uspelo preživeti toliko časa, kot bi si želeli, vas ne bi smelo skrbeti. S caymanom GT4 se vse zgodi tako zelo hitro in s takojšnjim odzivom na vaš ukaz. To je, vsaj kar se zadeva mene, najpopolnejši in najzmogljivejši GT, ki ga je Porsche kdaj postavil na cesto.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri