Mitja Kosovelj

  • 11.06.2008

Tekač na srednje in dolge ter gorske proge, ki rad pošteno trenira. Bronast na svetovnem prvenstvu v gorskem maratonu pred nekaj tedni v Angliji. Nekdanji mladinski svetovni prvak v gorskem teku. Bodoči gradbenik, ki ljubi naravo. Med tekom misli na vse živo. V gozdu včasih sreča srno. Trenira ga oče, teče tudi sestra. Ja, doma imajo ogromno omaro za superge.

(Foto: Ivana Krešić)

Zakaj?

»Ne vem, zakaj sem začel. Oče me je začel trenirati in najprej mi je bilo odveč, ni mi bilo všeč. Potem so prišle prve medalje in taka stvar te povleče. Dobro, še zdaj vlečejo rezultati, je pa dejstvo, da si fit, dobro se počutiš. Zadovoljen sem, da naredim nekaj zase.«

Preference

»Deset odstotkov so predispozicije, da si že po naravi vzdržljivejši. Vpliva tudi način treninga. Sam že od malega raje tečem daljše stvari.«

Trening

»Trije močnejši treningi in tekma na teden, vmes pa še daljši in relaksacijski teki. Vsi me sprašujejo, kje treniram gorski tek. Ne treniram. Delam samo ravnino. Močnejši teki so na stezi, na stadionu, redko tudi v naravi. Za maraton tečem tudi po asfaltu, da se mišice prilagodijo.«

Naravno

»Če bi izbiral z vidika rezultatov, bi tekel samo v naravi. Narava je predvsem sprostitev. Misli gredo po svoje, nekam se zagledaš ... Ne razumem ljudi, rekreativcev, ki tečejo kroge na stadionu.«

Poškodbe

»Zmeraj nekaj zateguje, ampak sem navajen. Zaenkrat sem imel srečo, nisem imel kakšnih hujših poškodb. Bolj ko greš v ekstreme, kot je gorski tek, kjer so obremenitve, spusti, bolj si podvržen temu. Trpijo kolena, gležnji, kolki in hrbet. Posebno priporoč­ljivo je, da si ojačaš hrbtne mišice.«

Osebni slog

»Za moje pojme ima vsak človek svojo tehniko, ki je idealna, tudi če na primer eno roko meče malo po svoje. Včasih gledam maratone, črnci včasih smešno tečejo. Pri nas trenerji radi poudarjajo tehniko, pozabijo pa na preostali trening. Če delaš na tehniki, ne moreš delati hitro, tehniko se uči počasi.«

Črno-belo

»Lani, ko sem tekel svoj prvi maraton, bilo je v Trbižu v Italiji, so bili pred mano sami črnci in dva belca. Črnci, Afričani iz Kenije, Etiopije, Maroka, v tej disciplini prevladujejo. Čeprav se mi zdi, da zmeraj manj. Dobri so, ker imajo posebne razmere za trening. Ko pa pridejo v Evropo, se sčasoma pomehkužijo. Lahko pa, da je namen evropskih trenerjev, da začnejo zmagovati belci. V Italiji ima vsak atletski klub vsaj dva črnca.«

Partner

»So tipi, ki nočejo nikogar poleg. Jaz si pa to želim. Problem pri nas je, ker ni nikogar, ki bi lahko tekel z mano, ni tekmovalcev. Fino bi bilo imeti sparing partnerja.«

Športni copati

»Odvisno od tekme, treninga. Za gorske tekme, če je blato, imam posebne z gumijastimi žeblji. Za tekmo na ravnini so res lahki, 150-gramski, za daljše treninge pa taki z dobrim blaženjem. Hkrati uporabljam štiri pare. En par zamenjam na tri mesece – na zunaj se ne izrabi, je pa blaženje že zelo mehko. V enem letu zamenjam od šest do osem parov.«

V glavi

»Mislim na vse. Na odstop pa na kakšne fajn stvari, da si dober, pa kdo je za tabo, koliko ti še manjka. Razmišljam tudi o kakšnem filmu, si kaj pojem. Prav na koncu se včasih vprašam, ali bo šlo do konca.«

Priprave

»Psiha je pri dolgih tekih 50 – 50 s treningom, še posebej, če je tekma ekstremna. Psiho pa krepiš s treningom. Močneje ko treniraš, močnejša je psiha. Sam dam veliko na trening, tam dam vse od sebe. Da vidim, česa sem sposoben. Potem je na tekmi dosti laže.«

Aktivno

»Dedek in babica imata kmetijo in poleti pomagam. Seno, vinogradi … Te zadeve z veseljem počnem namesto fitnesa.«

Tekači

»Sprinterji se afnajo. Veliko delajo na samozavesti, in to kažejo tudi navzven, pred tekmo migajo, na cilju skačejo. Mi, srednje- in dolgoprogaši, pa čim bolj varčujemo z energijo, čim manj govorimo, koncentriramo se nase. Energija je res pomembna. Pred tekmo tudi ne hodiš naokoli, počivaš, čim manj obremenjuješ noge. No, moji sestri nakupovanje ni problem.«

Dieta

»Pred dolgimi tekmami, maratoni, se moram dobesedno basati. V štirih, petih dneh se moram zrediti za dva kilograma. Zadnje dni pred tako tekmo imam dieto z ogljikovimi hidrati.«

Naprej

»Diplomirati in nastopiti na olimpijskih igrah v Londonu 2012. Če pridem tja, sem izpolnil življenjski cilj. Imam pa želje, da bi še kaj drugega poskusil. Gradbeništvo ali pa trenerstvo. Čeprav … razmišljam – koga bi sploh treniral? Zmeraj manj atletov je, pri nas je res kriza. Še posebej za srednje, dolge proge. Moj letnik sem trenutno samo jaz.«

Nina Rupel

foto: Ivana Krešić

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri