Miha Krušič

  • 24.05.2007

Fant, ki ga jezi gravitacija. Plesalec, koreograf, plesni učitelj, lastnik in vodja plesnega studia. Koreograf plesnega šova na Siddhartinem stadionskem koncertu in na Vitrancu, zaslužen za Hiphop fest, plesne predstave z invalidi in nastope mnogih slovenskih pevcev.

(Foto: Ivana Krešić)

Koreograf pri Popstars in motor plesnega resničnostnega šova Generacija ples. V zadnjih osmih letih je gostoval skoraj vsak konec tedna, in to v kakšnih 22 državah. V Južni Afriki ima tudi svojo agencijo za nastope. Če ne bi bil plesalec, bi bil psiholog.

Estetika

»Če nekdo igra nogomet, je lahko možat, plesalec pa je lahko lep, estetski in močan.«

Izziv

»Če ni vsaj malo zanimivo, da ti naredi metuljčke v želodcu, potem mi je stvar dolgočasna in jo delam zadnjič. S tem se mi ne da več ukvarjati. To naj delajo vsi drugi, ki nimajo idej, ali pa tisti, ki morajo to delati, da imajo neko ime, ali za neko institucijo ... Rad imam izzive.«

Sodelovanje

»Moja posebnost je, da lahko sodelujem s plesalci iz različnih plesnih šol. Potem lahko postavljamo šove, kot so Vitranc, Siddharta, Hiphop fest, invalidi ... Res mi je všeč, ker lahko sodelujem z vsemi. Na začetku smo delali avdicije, zdaj pa določim ljudi, s katerimi se imamo fajn, s katerimi lepo sodelujemo.«

Soočenje

»Plesalce poskušam poslati na nastope, s čimer jih porinem v kruto realnost, da pridejo do točke, ko se morajo srečati s strahom, tremo.«

Upornik

»V mladih letih sem bil zagret športnik. Zadnja stvar, ki je bila močna, je bil rokomet. Bil sem eden boljših, za svojo starost tudi kar visok. Sem pa tudi plesal. Trener rokometnega društva mi je takrat rekel: 'Odloči se, ali boš peder ali boš pa dec.' Pa sem se odločil, da bom peder ... Zmeraj sem bil upornik. Nekajkrat mi je bilo sicer žal, ko sem gledal kolege, ki nabijajo gole na evropskih prvenstvih, ampak mislim, da sem se na koncu kar prav odločil.«

Kultura

»Hiphop ni ples, ni glasba, je kultura. Všeč mi je, ker je čustven in ker se navezuje na različne sloge. Enkrat je v povezavi z latino ritmi, drugič z rapom, tretjič s folkloro, trebušnimi plesi, naslednjič s stepom ...«

Učitelj

»Trenutno poučujem samo hiphop, za to sem se specializiral v zadnjih štirih letih. V Sloveniji je preveč zvezdic drugih plesnih zvrsti. V tujini delam tudi džez, s tujimi plesalci potem tudi zmagam na svetovnem prvenstvu ...«

Avtor

»Koreografija je zame avtorsko delo. Ne pa tako, kot dela večina slovenskih koreografov, ki gredo v tujino, prekopirajo koreografijo – in to je to. Ne rečem, veliki koreografi vplivajo tudi name, kakšna stvar ti uide, ampak ...«

Ideja

»Kjerkoli te prime. Dostikrat plešem tudi v avtu, pa ljudje mislijo, da sem malo nor … Od zadaj se vidijo samo roke pa glava ... Veliko sem na poti.«

Trening

»Človek mora biti fizično pripravljen, fit. Veliko skačemo, tečemo. Sklece, trebušnjaki, raztezanje, od hrbta, stegenskih mišic, špag ipd. Pa ritmika, to so osnovni koraki na ritem. Pa koreografija. Proces je dolg in kompliciran. Ko kakšen športnik reče, da ples ni šport, ga z veseljem povabim na trening. Pa si ne upajo. Pa naj bo nogometaš, košarkar ... včasih kar ne morejo verjeti, kako zahtevni so treningi.«

Čez rob

»Všeč so mi nedostopna dekleta, zanimiva v smis­lu drugačnosti, neobičajna v pogledu moralnega. Ki si upajo narediti nekaj, kar gre čez mejo, čez rob tega, kar ljudje pričakujejo, da je normalno.«

Tekst: Nina Rupel

Foto: Ivana Krešić

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri