Trije hollywoodski triki, ki prinašajo izjemne dobičke

  • 01.10.2012

Hollywood nas uči, da vedno obstaja vsaj še en način, kako lahko zaslužil dodatne milijone.

(Foto: Ruslan Semichev / Shutterstock)

1. Večkratne izdaje filmov na DVDjih

Deluxe verzija, zbirateljska verzija, posebna različica ob obletnici filma, verzija z režiserskimi podaljški, pa posebne paketne izdaje serijalnih filmov. Za vse, ki smo na smrt zaljubljeni v določene filme, je to vsekakor dodana vrednost, v katero nam ni težko zmetati dodatnih evrov, a na koncu so raznovrstne izdaje istega filma vseeno le zelo pretkan način služenja dodatnega denarja.

Kot je povedal izvršni direktor studijev Miramax ob večkratnih izidih filma Ubila bom Billa na DVDjih: "Najprej izide Vol.1, potem izide Vol.2, potem izide Vol.1 Special Edition, potem izide Vol.2 Special Edition, nato sledi paket obeh filmov skupaj in na koncu bomo izdali še posebno Tarantino kolekcijo, ki bo namišljena kot božična izdaja. Temu pravimo, da v eno jabolko večkrat ugriznemo."

2. Reklame pred filmi

Morda nadležne, morda pa nas rešijo, da ne zamudimo začetka filma, ker smo predolgo zbirali bonbone. Pri nas je teh reklam relativno malo, v Ameriki pa se oglaševanje pred filmi v kinih vedno bolj podaljšuje. Da gre za izredno specializirano oglaševanje, pa vseeno hitro ugotavljajo tudi pri nas, saj so to oglasi, ki jih skorajda ne morete spregledati.

Namreč, sedite v kinu in strmite v platno. Je temno, zahteva se tišina, ni drugega, kot da gledate oglase, ki se vrtijo. Nihče v dvorani nima daljinca, da bi za teh pet minut prestavil na Šepetalca psom.

Efektivnost tovrstnega oglaševanja se kaže tudi v dobičkih, ki se vrtijo okoli predfilmskih oglasov. 400 milijonov letno, je recimo številka, o kateri se pogovarjajo, s tem, da nekatere kino dvorane v Ameriki predvajajo tudi po 15-minutne oglasne bloke, potem pa se začno vrteti še napovedi za prihajajoče filme - to pa so, spet, reklame!

Ciniki že mrmrajo, da je le vprašanje časa, preden nam bodo v kinih film, kot na TV, med tekom prekinjali in vrteli oglasne bloke.

3. Video-na-zahtevo

V Ameriki je t.i. pay-per-view že nekaj časa uveljavljen dnevnosobni standard, kjer v osnovi plačaš za vsak film, ki si ga želiš pogledati. Lepota je v tem, da ga gledaš kadar hočeš. Čeprav so DVDji super stvar, imajo namreč en problem - ko ga enkrat imaš, na tem filmu ne boš več zapravljal denarja. To Hollywood zelo srbi in PPV je sistem, s katerim so gledalca poskusili opiliti za par cekinov vsakič, ko si je ogledal kakšen film.

Ker se mnogih zdi takšen sistem neprimeren in oderuški, se je med vsemi ponudniki najbolje odrezal Netflix, ki dovoljuje, da na malo srebrno škatlico vsak mesec posnamete kolikor filmov želite za enotno mesečno tarifo. In Netflix očitno cveti, saj so lani s spletno prodajo nabrali kar 2 milijardi dolarjev dobička.

Podobnega posla sta se lotila tudi Apple in veriga video sposojevalnic Blockbuster, a so zahtevali plačila za vsak ogled filma, kar je bilo nekoliko preveč agresivno do potrošnikove denarnice. Razloge, zakaj se niso lotili podobnega sistema kot Netflix, bloggerji pripisujejo pohlepu filmskih studijev, ki imajo prste pri obeh podjetjih: Apple je povezan z Disney studii, Blockbuster verigo pa si lastijo studii Viacom.

V dobi broadband interneta bodo filmi na zahtevo vsekakor (morali) postati standard, upamo lahko le, da se bodo vsaj malo prilagodili potrošniku.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri