Rogue One, Vojna zvezd, ki ni Vojna zvezd.

  • 31.01.2017

Rogue One je Vojna zvezd, ki ni Vojna zvezd. Zgodba, umeščena med dele originalne sage, je bolj subjektiven pogled na življenje, delovanje in boj uporniških sil. In tudi to nekatere moti.

(Foto: Profimedia)

6 fotografij v galeriji

V času bleščečih filmskih spektaklov ne znamo niti več oceniti, kakšen bo prihajajoči film. Dokler ga ne vidimo sami, nam ne pomagajo ne napovedniki, ne ocene, ne govorice. To je nadvse očitno tudi pri Vojni zvezd ROGUE ONE (Rogue One: A Star Wars Story). Preverili smo, zakaj. Oboževalci smo svojevrstne zveri. Če smo zapriseženi sledilci neke franšize, lahko včasih precej nerazumno reagiramo na morebitne spremembe. Primer Izganjalcev duhov. Oboževalci originala so na vseh možnih platformah raztrgali novo različico in kolektivno zlivali žolč po napovednikih, ki pa je s tem dobil le še več medijskega prostora. Na drugi strani so oboževalci leta 1999 glasno podpirali prihod prvega-a-v-bistvu-četrtega dela Vojne zvezd, Zlovešča prikazen, ki je na koncu postal sinonim za največje razočaranje globalnega znanstvenofantastičnega krožka. Spet drugačen primer je bil nedavni Warcraft – film, ki so ga kritiki raztrgali, a so oboževalci poskrbeli, da je postal najuspešnejši film, posnet po top videoigri vseh časov.

Marketing ima prednost pred samim filmom.
Nerazumno, a resnično. In najočitnejši primer so ravno nove nastavitve Vojne zvezd. Dogaja se namreč to, da so prvi napovedniki posneti, ko dialoge še pišejo in film še snemajo. Zato morajo ustvarjalci filma zgodbo večkrat popraviti ali jo zasukati, da jo uskladijo z napovedniki. Prihajajoči Rogue One je imel kar štiri tedne snemalnih popravkov. In zakaj se to pripeti?

Napovednike pripravljajo PR-agencije, ne filmarji.
Tu je ključ do glavnega problema. Če si danes zavrtite napovednik za grozljivko The Shining Stanleyja Kubricka, dobite 90 sekund intenzivne groze, ki odlično sovpada z idejo celotnega filma. Zakaj ta napovednik deluje? Ker ge je ustvaril sam Kubrick. Danes pa napovednike pripravljajo PR-agencije. Tako imenovani kreativni direktorji. Silni kreativci, umetniki!. Zato imajo nove Vojne zvezd iz koncepta iztrgane utrinke, ki se zdijo kot naključno nabrani konfeti za mamljenje publike. Te utrinke posnamejo in računalniško obdelajo, preden je film končan, filmarji pa so jih potem primorani na silo vplesti v zgodbo, tudi če na koncu niti več nimajo mesta v njej. 

Imamo preveč informacij.
In tako končamo pri nesrečni paradigmi današnjega sveta. Ko imamo ves svet na dlani in vemo o filmu, ki šele prihaja, več, kot bi bilo treba. Ko so za Rogue One napovedali štiri tedne snemalnih popravkov (za povrh naj jih niti ne bi snemal režiser Gareth Edwards), so film že takoj obsodili na propad. Potem se je sprožilo nerganje, češ, zakaj je režiser s tako šibkimi referencami, kot sta en povprečen neodvisni film in prenova Godzile, sploh dobil v roke ta biser hollywoodske zgodovine. Izvedeli smo tudi, da Studii Disney niso zadovoljni s 'tonom filma', karkoli to že pomeni. 

 

TEKST Darjo Hrib
FOTO Profimedia

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri