Porsche 911: Prvi z njo, drugi brez nje

  • 10.03.2012

Športni avtomobili so bili nekdaj vedno brez strehe nad glavo – prav to jih je delalo športnike. Zdaj je ravno obratno, kabrioleti veljajo za manj športne različice bratov s trdno streho.

(Foto: Porsche)

7 fotografij v galeriji

Zakaj? Morda zaradi varnosti, morda zaradi večje teže ali manjše togosti karoserije, ki je po navadi posledica ’rezanja strehe’. Običajno pa so tudi dražji.

Pri Porscheju gre predstavitev nove generacije devetstoenajstic (z interno oznako 991) po ustaljenem redu. Najprej klasična carrera in carrera S, potem kabrioletski različici obeh, sledijo štirikolesno gnane pa turbo in športne GT2 in GT3, na koncu še tiste z dodatki RS. Nova 911 ni izjema: prve kilometre s kupejema smo že naredili, ravnokar sta na trg prišla kabrioleta, jeseni prideta carrera 4 in 4S ...

Nova devetstoenajstica je zrasla za pet centimetrov, kar ni veliko, če upoštevamo, da je medosna razdalja daljša za deset centimetrov. Prirastki so očitno nastajali premišljeno, kolesa so tako postavljena bolj v vogalih karoserije, s čimer so previsi in z njimi tudi masa, ki najbolj negativno vplivajo na obnašanje avtomobila, manjši.

Večja medosna razdalja pomeni tudi opazno več prostora v kabini. Vzdolžni pomik sedežev je daljši, več pa je tudi (kljub nižji strehi) notranje višine, seveda na račun popolnoma novih sedežev. 991 je spredaj precej širši od predhodnika, za okoli pet centimetrov, vzmetenje pa ima (če se ne odločite za elektronsko nadzorovanega) na novo nastavljene vzmeti in blažilnike. Če se odločite za zadnje, naprednejše podvozje, boste dobili tudi nove aktivne blažilnike, ki v ovinkih skrbijo za manj nagibanja, na slabi cesti pa za manj sunkov.

991 je tudi lažji od 997, predvsem zaradi lažje karoserije (80 kilogramov) in materialov v motorju, podvozju ter ostanku tehnike. Zato ni presenetljivo, da je kljub zmogljivejšim motorjem novi 911 varčnejši. Le 8,2 litra namesto 9,8 (pri predhodniku) je poraba 991 carrere PDK. Osnovni motor je prostorninsko upadel: 3,4 namesto 3,6 litra je namenjenih nižji porabi, kljub temu pa je moč večja – sedaj je z 257 kilovati oziroma 350 ’konji’ za pet ’konjev’ zmogljivejši in zato hitrejši.

Nekaj desetink boljši pospeški veljajo za vse različice, tudi za tiste z oznako S, pri katerih je prostornina motorja ostala enaka, je pa moči za nekaj več kot 11 kilovatov več. In (kar je pomembno tudi za zvok, sploh v kabrioletu) največja moč je zdaj na voljo pri 7400 namesto pri ’le’ 6400 vrtljajih. Ko izpuh preklopite v športni način, so zvoki, ki zato pridejo do voznika, nori. Od brbotanja v nizkih vrtljajih do dirkaškega tuljenje tik pred rdečečim poljem z obveznimi vložki pokanja iz izpuha ob odvzetem plinu in pri prestavljanju. Izberite kar dvosklopčni sedemstopenjski PDK, ne bo vam žal, s sedemstopenjskim ročnim je zlasti v kabrioletu preveč dela za premalo užitka.

Torej, kupe ali kabrio? Cenovno je odločitev jasna, kabrio je namreč precej dražji. Toda ne izbirajte, dokler ga ne preizkusite: kombinacija lege na cesti, vetrnjaškega užitka brez strehe in zvoka motorja je zelo prepričljiva.

Osnovni podatki
Moč motorja: 257‒294 kW
Pospeški: 4,1‒4,8 s do 100 km/h
Največja hitrost: 287‒304 km/h
Poraba goriva: 8,2‒9,5 l/100 km
Cena: od 101.788 € (carrera)/115.738 € (carrera cabrio)

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri