Na kaj vas spominja osmi potnik?

  • 01.08.2017

Filmska groza ni komplicirana. Zahteva le, da filmski ustvarjalec zazna, kaj ljudi moti, in jim to dostavi. Bolj ko je tematika sporna, bolj nervozen je gledalec. In kaj nas od vseh tematik najbolj razdraži?

(Foto: Profimedia)

3 fotografije v galeriji

Seks, kakopak. Ne seks sam po sebi, seveda, ker v tem, da Lojze v misijonarcu nažge sosedovo Micko, ni kaj dosti neprijetnega. Je pa nekoliko bolj neprijetno, če je Micka v resnici krvoločno bitje iz neodkritih kotičkov galaksije, ki med dejanjem Lojzetu skozi usta v prsni koš vstavi hitro rastoč tujek. Še vedno govorimo o seksu, le da smo sedaj postali nekoliko nervozni. In tu vstopi Osmi potnik. Ko je scenarist Dan O'Bannon je leta 1979 osnoval čisto prvega Osmega potnika, danes kultno znanstvenofantastično grozlji vko, je bil njegov namen zelo enostaven – ustvariti film, ki ga bodo tudi fantje gledali s prekrižanimi nogami. Osredotočil se je prav na moško publiko in v film nametal dovolj nasilno falične in seksualne simbolike, da je film v trenutku postal nujnočtivo za vse ZF frike. Le da mnogi vse te seksualne simbolike na prvi pogled niti niso prepoznali. Njen čar je namreč prav v tem, da nas je razdražila podzavestno. Zdaj, ko s tem vedenjem pogledate sago Osmi potnik še enkrat, vam bodo stvari veliko bolj jasne. Najbolj izrazita seksualna simbolika je seveda v samem razmnoževanju pošasti v Osmem potniku – pošasti, katerih spodnji del telesa je videti sumljivo vaginalen. Neslutenemu revežu skoči jo na obraz, se mu z repom tesno ovi jejo okoli vratu in ga en dan posiljujejo v usta. Potem kot utrujen postorgazmični moški odpadejo in v žrtvinem prsnem košu pusti jo zarodek, ki kmalu zatem v teatru živalskega cviljenja in krvi penetrira v širni svet. Simbolika? Najprej oralna penetraci ja, kar tehnično vse moške dela nekoliko nervozne, ker so (pogosteje) na strani tistega, ki prodira, potem pa še rojstvo. Rojstvo, kot si ga največkrat predstavljajo moški – neznosno boleča in krvava tortura. Potem je tu še zenomorf, pošast v Osmem potniku. Kiberpankovska struktura, ki prav tako odraža ogromno seksualne simbolike. Original si je zamislil švicarski umetnik H. R. Giger, znan predvsem po seksualno eksplicitnih stvaritvah, mešanih z estetiko mehanizaci je. Tako je nastala pošast s falično obliko glave, ki žrtve ubi ja z malo manjšim, a precej bolj grozečim in zobatim falusom. Ta najprej počasi pokuka iz njihovih ust, potem pa se hitrostno izstreli v žrtvino lobanjo. Dan O'Bannon in H. R. Giger sta tako bore malo prepustila domišlji ji. In zakaj smo prav zdaj tako seksualno vznemirjeni zaradi Osmega potnika? Ker smo tik pred prihodom novega dela. OSMI POTNIK: ZAVEZA (Alien: Covenant) ni težko pričakovan le zaradi vseh teh seksualnih vzgibov (verjemite, zdaj boste film gledali popolnoma drugače), ampak tudi zato, ker bo skoraj zagotovo popravil slab priokus, ki nam je ostal od prejšnjega dela. Prometej ( Prometheus) je namreč za seboj pustil neprepričl ji vega androida Davida (zdaj prihaja predelani Walter, ki ga še vedno odlično igra Michael Fassbender), kopico nelogičnih razpletov in resen primanjkl jaj groze. Zdaj bo drugače. Zaveza se ne zadržuje in vse, kaže, da bo šok terapi ja, kot jo je leta 1979 dostavil original, zdaj doletela tudi moderno publiko. Z brutalnostjo, grozo in tudi kakšnim galaktičnim falusom.


Osmi potnik: Zaveza je drugi del nove trilogije o ubijalski pošasti, ki si jo je Ridley Scott zamislil potem, ko je šele pred leti gledal tretji del te sage (Alien3), desetletja po izidu leta 1992. Ker mu ni bil všeč, se je odločil spisati novo trilogijo.



TEKST Darjo Hrib
FOTO Profimedia

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri