Kako je pornografija preživela recesijo

  • 08.08.2012

Zabava za odrasle. Biznis, ki je bil tako zaposlen s seksom, da recesije ni niti zaznal.

(Foto: Peter Kim)

Pornografija je močnejša kot Hollywood

Dve masovni filmski industriji na svetu proizvedeta večinski del vseh kino produkcij, ki se v letu zvrstijo na velikem platnu. Prva je seveda Hollywood, druga pa indijska različica Bollywood. Hollywood letno proizvede okoli 500 filmov, Bollywood še enkrat več. Razlika je le, da so filmi iz Bollywooda finančni flopi, več kot polovica jih niti ne pride v postprodukcijo. Hollywood je filmska industrija za celoten svet, 2.9 milijarde ljudi gleda filme, a proti pornografiji, je vse to le drobiž.

Pornografska industrija letno posname okoli 11.000 filmov. Izdajajo jih že kar serijsko, ker jim seveda ni potrebno izgubljati dragocenega časa z oslarijami kot so posebni efekti in dialogi. Kot je rekel Jason Priestley v komični seriji "Call Me Fitz": Da posnameš pornič, potrebuješ vagino. In to je skorajda vse - morda po potrebi v miks vržeš še kakšno policijsko uniformo in prozoren dildo, da zadeva ni preveč monotona.

Glede na produkcijske številke statistika namigne, da se v ZDA posname nov pornič vsakih 39 minut. In kdo konzumira vso to produkcijo? Verjetno poznate plačljivo televizijo v hotelskih sobah. 55% gostov v hotelih s to storitvijo, plača za pornič, ko imajo na izbiro tudi hollywoodske uspešnice. Plačljiva pornografija hotelom prinese več dobička kot mini bari!

Zato ne bo presenetljiv še končni podatek: letni zaslužek pornografske industrije je nekaj manj kot 13 milijard dolarjev. Hollywood je samo enkrat uspel priti blizu tej številki in to je bilo leta 2005, ko sta bili v istem letu premieri prvega dela nove Vojne zvezd in novega dela Harrya Potterja.

Pornografska vrednost na internetu

Veriga prodajaln z igračami Toys'R'Us je za domeno Toys.com plačala 5.1 milijon dolarjev. A to še zdaleč ni najdražja domena. Domena sex.com je danes vredna že 14 milijonov dolarjev in je skupaj s porn.com na vrhu najvrednejših internetnih domen.

Pornografska nadvlada Združenih držav

Amerika je domovina pornografije. Kontinent, kjer naj bi okoli 50% prebivalcev imelo stroge moralne zadržke republikanskih proporcev do vsakršnega seksa pred poroko, je tam industrija onegavljanja presenetljivo cvetoča. Amerika ima največ pornografskih internetnih strani, ki ji vsako sekundo obišče več kot 28.000 uporabnikov in na njih vsako sekundo zapravi preko 3.000 dolarjev. Po zadnjem štetjum, naj bi bilo v Ameriki odprtih preko 244 milijonov (!!!) pornografskih spletnih strani. Sledi Nemčija z nekaj več kot 10 milijoni porno stranmi.

Pornografija si lasti naš čas

Raziskava podjetja Nielsen iz leta 2008, o spletnih obiskih zaposlenih v času službe, je pokazala, da kar 25% uporabnikov v delovnem času kuka na pornografske spletne strani. Takrat je bila to kar 23% porast od leta poprej. Ko so podobno raziskavo opravili še v 350 podjetjih po Ameriki, Veliki Britaniji in Avstraliji, je kar 28% vprašanih priznalo, da so med delovnim časom na službenem mestu gledali pornografske vsebine na spletu.

In če se bodo delodajalci kaj upirali, jih bodo lobiji požrli. Pornografski biznis ima samo v Kaliforniji zaposlenih 12.000 ljudi in generira za več kot 36 milijonov dolarjev davkov vsako leto. Le katera država bi se ustrelila v to (srednjo) nogo?

Pornografija je povsod

Pornografski video posnetki, revije, eksotični klubi, plačilna TV in internetne storitve letno generirajo več kot 100 milijard dolarjev dobička. Toliko na leto zaslužijo NFL, NBA in Državna baseball liga SKUPAJ. Ljudje, ki služijo z našim drkanjem, so del najbolj dobičkonosnega dela zabavne industrije, ki se ga recesija ni niti dotaknila.

No, skoraj. Nekatere pornografske produkcije so med leti 2008 in 2011 razkrile upad prihodkov, ki pa so jih omejili z diverzifikacijo posla. In kaj točno to pomeni v porno industriji? V porastu so porno parodije (parodije na hollywoodske hite, minus zvezdniki in minus zgodba) in visoko-budžetni porno filmi za tiste, ki želijo gugajoče zizike gledati v HD resoluciji in v nekoliko bolj domislenih okoliščinah kot je dnevna soba, kamor je nekdo ravnokar dostavil pico.

Na vprašanje, zakaj ljudje pravzaprav sploh plačujejo za pornografijo, če pa jo je na spletu tako veliko popolnoma zastonj, ustanovitelj portala Digital Playground pravi: "Tudi voda je zastonj, pa ljudje vseeno kupujejo ustekleničeno." Smo postali takšni porno snobi, da hočemo samo visoko kvaliteto posnetega seksa? Kul!

In kakšno je dejansko stanje danes? Pornografska industrija ohranja svoj dominantni položaj, saj je dosegla nov rekord z uvedbo mobilnih pornografskih storitev. Pametni telefoni so očitno postali tako priročno orodje za masturbacijo, da je samo ta del industrije v enem letu generiral 3.3 milijarde dolarjev dobička.

Mi smo pa dali ene joške na jumbo plakat, pa je bil cel hudič.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri