Izmišljene zgodbe, ki so jim nekateri mediji vseeno verjeli

  • 05.03.2013

Zakaj ne smemo verjeti vsemu, kar preberemo ali slišimo na TV.

"Če je napisano v tem fontu, potem pa mora biti resnično..." (Foto: Shutterstock)

BLONDINCI IZUMIRAJO

Bilo je leta 2000, ko so različni mediji pričeli objavljati rezultate študije, izvedene pod okriljem zdravstvene organizacije WHO. Rezultati naj bi pokazali, da čez 200 let blond lasje v človeški populaciji ne bodo več obstajali. Razlog? Gen za blondince naj bi bil recesiven gen, ki ga bodo geni za druge barve las sčasoma povozili.

Sčasoma je pričela zgodba, kako naj bi se zadnji blondinec rodil nekje na Finskem v naslednjh dvestotih letih, nakar bomo vstopili v večno dobo temnih kocin, smrdeti na sprednjem in zadnjem koncu. A žal šele potem, ko so jo že objavili na BBCju, zatem pa povzemali tudi na ameriških mrežah ABC in CNN, ter v časniku The Daily Mail (slednji sicer znan kot izredno sporen vir kakršnihkoli dejstev).

Skeptični novinarji so kontaktirali organizacijo WHO, kjer so le skomignili ob omembi raziskave, ki naj bi razkrivala postopno izumiranje blondne poraščenosti, prav tako pa novice, ki so bile objavljene, niso imele nikakršnih številk, statistik, povezav na študije ali imen omenjenih "nemških znanstvenikov", ki naj bi študijo opravili.

Na koncu se je seveda izkazalo, da si blondinci lahko oddahnejo - njihov gen se bo mirno prenašal še naprej in blond pari ne bodo nenadoma pričeli rojevati črnih pudljev.

TUJCI IN NJIHOVI NAIVNI POGLEDI NA SEKS

Za ameriško kulturo je izredno priročno, če narodnosti izven Amerike sklepa za primitivna plemena. Tako jim je veliko lažje sestaviti scenarije za hollywoodske akcije in opravičiti klanje teh zaostalih barbarov. Včasih pa se zaostalost tujine - v primerjavi z Ameriko in ko primerjavo dela prav Amerika - prevede tudi na tematiko seksa.

Tako se je recimo pripetilo, da so ameriške novičarske strani hitele objavljati primitivna razumevanja seksa v tujini, ko naj bi uspel duhovnik v Braziliji prepričati svojo jato nenačitanih vernikov, da je njegova sperma sveta. Kot tudi nekateri slovenski senzacionalistični novičarji, tudi v Ameriki določeni mediji komaj čakajo na tovrstne zgodbe, pozabijo pa preveriti, če je morda ta zgodba vedarle zgolj derivat španske strani, namenjene izključno parodijam na svetovne dogodke.

Podobno je časnik The Daily Record leta 2009 objavil novico, da nek moški v Indiji toži blagovno znamko Axe (saj poznate tiste njihove reklame, kjer kažejo, kako neustavljivo privlačen je Axe vonj za ženske?), ker Axe Body Spray (oz. Lynx, kot ima dišava ime v Veliki Britaniji), ki ga je moški uporabljal, ni nezadržno privlačil manekenke v bikinkah, kot je bilo to prikazano v reklami.

Kasneje se je kot rezultat dodatnega novinarskega dela izkazalo, da v Indiji med sodnimi obravnavami v resnici ni tovrstnega primera. Novica je bila ponovno črpana iz neke strani, ki se bavi zgolj s parodijami. Problematika pomanjkanja manekenk, ki se navkljub reklamirani dišavi ne limajo na vas, je tako ostala brez sodnega epiloga.

Opozorilo: četudi boste uporabljali Axe, vam playboy zajčica Jaime Pressly zelo verjetno ne bo prišla umit vaših žogic...

Če vas zanima prvotna izmišljena zgodba, jo lahko preberete kar pri originalnih piscih na strani FakingNews.com. Ja, prav ste prebrali - fake, izmišljeno, je celo v imenu same strani, ki se je očitno nekaterim novinarjem zdela popolnoma kredibilna.

BANKIR, KI JE PUSTIL 1% NAPITNINE

Na vrhuncu gospodarske krize se je veliko govorilo o 99% proti 1% bogatunov. Ta 1% naj bi vključeval tudi številne bankirje na vrhu prehranjevalne lestvice svetovnega gospodarstva in ker je še danes na njih jeznih 99% vseh ljudi, je bilo potrebno zelo malo, da se jih popolnoma razkuri.

The Huffington Post je tako lani objavil novico o žaljivem računu, ki naj bi ga natakarju pustil premožni bankir v eni od ameriških restavracij. Račun naj bi bil za 133.54 dolarjev, pod napitnino, pa naj bi bankir dal le 1% zneska, nato pa obkrožil besedo tip (napitnina), ki v angleščini obenem pomeni tudi "nasvet" in pripisal: "Najdi si pravo službo."

Fotografija računa je zaokrožila po blogih, a se je kasneje izkazalo, da je bila obdelana v Photoshopu. Originalni račun naj bi bil za le 33.54 dolarjev, prenizka napitnina in nesramen komentar pa naj bi bili dodani v postprodukciji. To so potrdili tudi v restavraciji True Food Kitchen v Kaliforniji, kjer so račun izbrskali iz arhiva in tako potrdili, da v resnici bankirji nimajo tako dodelanega smisla za humor.

Sporni račun za 1%

Vir: The Huffington Post

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri