Astra GTC: Opel vseh oplov

  • 07.03.2012

Na videz med njima ni povezav, a nekako sta vendarle v sorodu. Nova opel astra GTC v sebi vozi gene reli kadetta GT/E iz leta 1976. Ta veteran je prava legenda, novo GTC pa je na slepo prednaročilo že več kot 15 tisoč kupcev. GTC je na dobri poti, da postane opel vseh oplov.

2 fotografiji v galeriji

Novinka stoji parkirana in že s svojo pojavo sporoča, da z običajno kombilimuzinsko astro GTC noče imeti nič skupnega. Je veliko dinamičnejša. Skladno z oblikovalskim jezikom znamke se na stranicah kaže klinasto oblikovana linija, ki teče od zadnjih luči do vratnih kljuk.

Videzu še dodajo agresivnost velike odprtine za zajem zraka v prednjem odbijaču. Ta agresivnost je element, zaradi katerega se vam bodo na prehitevalnem pasu nemških avtocest, kjer pač lahko po mili volji pritisnete na plin, umikali prav vsi. Kupejevska astra se od petvratne sestre razlikuje tudi po tehnični plati.

S koloteki, širšimi za štiri centimetre, in s streho, nižjo za centimeter in pol. Za centimeter so podaljšali tudi medosno razdaljo. Rezultat tehničnih sprememb je trivratna klinasta raketa medvedje moči. Stari kadett iz leta 1976 je v primerjavi z novinko videti kot palček na kotalkah.

Oplove inženirske glave so še posebno veliko truda vložile v prednji del. Prednjo premo petvratnega modela so tako zamenjali z različico z zmogljivejšim vzmetenjem, zaradi katerega bi morala imeti novinka na prednji premi še precej boljši oprijem. Tej konstrukciji pravijo HiPerStrut, kar v angleščini pomeni High Performance Strut, v slovenščini pa bi temu lahko rekli vzmetna noga za velike zmogljivosti.

V nasprotju z običajno McPhersonovo vzmetno nogo je pri tej rešitvi vrtljiva os za krmiljenje ločena od blažilnika, ki se tako med krmiljenjem ne suče s kolesom. Sliši se zapleteno, no, tako tudi je. A naj vas tehnika ne skrbi, pomemben je rezultat: ta zmogljiva rešitev novejših OPC-jev izboljša vozne lastnosti. Prednja prema manj trga kot pri drugih na prednji kolesi gnanih avtomobilih in jo je skozi ovinke mogoče zapeljati z večjo natančnostjo.

Inovacija ima še druge prednosti, saj je mogoče na to astro namestiti kolesa velikosti vse do neverjet­nih 20-palcev. To je skoraj 51-centimetrski premer! Gumijasti čevlji dodajajo svoj del k videzu moči in visoki ramenski liniji, dobro pa izravnajo tudi visoko linijo motornega pokrova, ki je takšna zaradi predpisov o varnosti pešcev. Toliko o dobrih stvareh, pojdimo k slabostim.

No, tu bi omenili le eno: To je opel. Pri tem nočemo biti nespoštljivi, ampak drži kot pribito: Opel ima težave s svojim imidžem. Blagovni znamki nikakor ne uspe preseči praga, ko bi postala lifestylovska.

Le zakaj? Morda zaradi ljudi, kot smo mi pri Playboyu, bi lahko rekli v Rüsselsheimu. Ampak samo to ne more biti razlog. Podoba blagovne znamke je v kleti že desetletja. Kdaj bo v njej končno nekdo prižgal luč? Jasno je namreč tudi to, da avtomobili za to niso krivi.

Insignia je za veliko ljudi najlepši karavan svojega razreda. Panoramska šipa v astri jemlje sapo. Ta velika šipa je vgrajena tudi v astri GTC. Razmere so se spremenile. V časih našega kadeta GT/E je bila znamka kul,
čeprav vsi njeni avtomobili niso bili dobri.

Intervjuvali smo legendo relija Walterja Röhrla, ki je nekoč dirkal z originalnim reli kadettom. »Že ko sem le slišal njegovo ime, so mi šli lasje pokonci,« je dejal z nasmeškom. »Z GT/E sem se vedno vozil zadaj. To je bil moj najslabši čas.«

Prestop iz opel ascone (robustna kot traktor) v kadetta je za mladega Röhrla pomenil na njegovi lestvici uspehov korak nazaj. Na pota uspeha in slave se je vrnil šele s fiatom in audijem. »Serijski kadett je bil odličen avtomobil,« pravi Röhrl, »a moja reli različica je imela le težave. Škoda, saj ga je bilo lahko voziti. Bil je tudi hiter.« Iz teh časov je tudi Walterjev nekdanji sovoznik Christian Geistdörfer, ki je sedaj Oplov ambasador. Röhrl z znamko skoraj nima večjih opravkov. Kakšna pa se  mu zdi GTC? »Hm, videti je fantastično. Toda imidža znamke ostaja. Čudno, da Opel z uspehi v reliju ni ničesar pridobil.«

Povsem jasno je tudi, da manjka Röhrlov dejavnik. To vedo tudi v Rüsselsheimu. A tu je le ena velika ovira, Röhrl ima že nekaj let pogodbo s Porschejem.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri