Volvo serija 60: Stilski prestiž

  • 24.03.2019

Na svetu obstajajo številni nadpovprečni avtomobili, ki pa lastnikom oziroma predvsem zunanjemu svetu podajajo različna sporočila.

Volvo S60 R (Foto: Volvo)

20 fotografij v galeriji

Ne bomo se spuščali v tista preveč stereotipska, a če za katero znamko že leta, kaj leta, desetletja velja zgolj pozitivno mnenje, je to švedska znamka Volvo. Še v prejšnjem stoletju, ko so bili ti avtomobili oblikovno res neizraziti, so bili vseeno cenjeni, ker so bili pač za mnoge najvarnejši avtomobili na svetu.

A včasih splet okoliščin in nepremišljene poteze znotraj podjetja poskrbijo, da se zgodba zapelje v tisto smer, ki si ji nihče ne želi. No, Skandinavci so se srečno rešili in našli nove lastnike ‒ no, dejansko so Kitajci našli njih ‒, ti pa so jim zagotovili finančno neodvisnost in ustvarjalno svobodo. Skandinavci so priložnost zgrabili z obema rokama in novodobni volvi to tudi izražajo. Se vedno so med najvarnejšimi na svetu, hkrati pa so še pametni in po novem tudi všečni. In povrhu vsega se še peljejo dobro!

To tudi ne čudi. Že prejšnji model V60 se je zdel optimalno uravnotežen. Morda ni bil ravno najbolj eleganten, a je bil dovolj prostoren in preprost za družinsko rabo, z močnejšimi motorji pa so bili z njim zadovoljni tudi 'hitri' vozniki. Ti po novem sicer ne bodo najbolj srečni, saj so se pri Volvu odločili, da v novem V60 ni več najmočnejšega dizla D5, tako da poleg varčne družinske vožnje odpade športna, ko je voznik za volanskim obročem sam. Je pa seveda res, da pravi športni voznik raje izbere močan bencinski motor ‒ na voljo je še močnejša alternativa v obliki hibridnega pogona. In nikar naj se vam ne toži po najmočnejšem dizlu D5, saj so Švedi za limuzinsko različico serije 60 sprejeli še radikalnejšo odločitev ‒ S60 je prvi novodobni volvo brez dizelskega motorja! S tem uresničujejo najbolj striktno električno strategijo v avtomobilski industriji, začrtano pred dobrim letom, s katero so se zavezali, da bodo od leta 2019 proizvajali zgolj hibridne, priključno hibridne ali električne avtomobile. In prva žrtev oziroma, če vam je ljubše, znanilec nove dobe je prav S60.

V primerjavi s predhodnikoma sta S60 in V60 nižja in širša ter predvsem za ogromnih 12,6 centimetra daljša. Če pa se zdaj komu zdi, da je novi V60 ogromen, naj vas potolažim: večji brat V90 je še vedno za skoraj 20 centimetrov daljši!

Krepko je v obeh različicah večja tudi medosna razdalja (z 2776 na 2873 milimetrov) in skoraj desetcentimetrski prirastek se seveda pozitivno pozna. Voznikov delovni prostor je odličen tako prostorsko kot ergonomsko in tudi potniki na zadnji klopi se ne morejo pritoževati.

Odlično se novi volvo V60 odreže tudi pri prtljažniku. Ta je v osnovni postavitvi 529-litrski, z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev pa se njegova prostornina poveča na 1441 litrov, s čimer dobimo že kar dostavno vozilo. Šalo na stran, a vseeno je res, da se novi volvo V60 postavlja z enim največjih prtljažnikov v razredu. Pri limuzini S60 je seveda drugače, a imajo voznik in potniki tudi tu v najslabšem primeru za prtljago na voljo skoraj 400 litrov. Je pa seveda treba upoštevati, da gre za štirivratno limuzino in je zato odprtina prtljažnika precej ozka.

Pri Volvu so se že pred časom odločili za radikalno potezo in se zavezali zgolj štirivaljnim motorjem. A volvo serije 60 je zavoljo bencinskega motorja T6 AWD s kar 228 kW oziroma 310 'konji' precej dinamičen. Ob tem velja poudariti, da pri dinamični vožnji opravijo veliko dela nova zadnja večvodilna prema in stalni štirikolesni pogon. Če k temu dodamo še povsem spodoben, če ne že nadpovprečno dober osemstopenjski samodejni menjalnik, je paket popoln. V seriji V60 bosta še nekaj časa na voljo manjša dizelska motorja D4 in D3, ki sta z močjo 110 kW/150 'konj' in 140 kW/190 'konj' povsem korektno kos svoji nalogi. Pri obeh je največja hitrost krepko čez 200 km/h, s čimer je zagotovljena udobna (in ugodna) potovalna hitrost, z večjim dizlom pa tudi pri speljevanju na semaforju ne boste zaostajali.

Drugače je, kot že rečeno, s serijo S60. Poleg tega, da v njih ni dizelskih motorjev, so to prvi volvi, ki jih izdelujejo v ZDA, natančneje v Charlestonu v Južni Karolini, kasneje pa naj bi jih izdelovali tudi na Kitajskem.

Navkljub 'samo' štirivaljnim motorjem je moči več kot dovolj. Tistim, ki pa vseeno želijo več, pri Volvu ponujajo priključno hibridno različico, ki se s seštevkom moči krepko približa športnim avtomobilom s prostorninsko precej večjimi motorji. Sploh močnejša hibridna različica, za katero so poskrbeli fantje v športnem oddelku Polestar in s katero smo se na mednarodni predstavitvi z veseljem podili po okolici Los Angelesa. Ima nadgrajena kolesa, zavore, vzmetenje in rahlo tudi motor (največja moč 233 kW/318 'konj'). Kdo bi se lahko pritožil zaradi izjemno trdega podvozja, a polestar je pač za prave moške oziroma, da ne bodo dame hude, za prave voznike, hm, vseh spolov.

Vsem drugim je v uteho različica T6 AWD R-Design, ki na zunaj ni videti prav nič slabša, pa čeprav ima nadeta 'samo' 19-palčna kolesa, ne 20-palčnih kot polestar. Je pa vožnja (priznamo) prijetnejša in udobnejša, hkrati avto ni nič kaj pretirano počasnejši. Polestarjev dodatek se itak meri v desetinkah sekunde, največja hitrost pa v obeh različicah ostaja elektronsko omejena na 250 km/h. Povrhu vsega Volvo ponuja Polestarjevo nadgradnjo pri priključno hibridni različici. Z njo se bo marsikdo peljal spokojno, tam nekje do 45 kilometrov povsem na elektriko. In takšne vožnje bo lahko precej, saj se baterije na domači vtičnici napolnijo že v treh urah, na polnilni postaji pa seveda še hitreje.

Tako kot večino novodobnih volvov je tudi modele serije 60 mogoče nadzorovati s pametnim telefonom, aplikacija Volvo on Call pa deluje tudi v Sloveniji. Oziroma bo delovala v začetku prihodnjega leta, ko se bo tudi pri nas začela prodaja volva S60.

TEKST Sebastjan Plevnjak FOTO Sebastjan Plevnjak, Volvo

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri