Štiri desetletja BMW-ja serije 3

  • 22.08.2015

Prva generacija serije 3 je na ceste zapeljala že daljnega leta 1975.

(Foto: BMW)

12 fotografij v galeriji

Kot zamenjava za legendarni BMW 02 se je pred natanko 40 leti na frankfurtskem avtomobilskem salonu premierno predstavil BMW serije 3. Vse do danes se je zvrstilo že pet generacij, zanj pa se je odločilo že več kot 14 milijonov kupcev. Da je s tem trojka najbolje prodajani premium avtomobil, verjetno ni treba poudarjati, kakor tudi ne, da je BMW serije 3 s 25-odstotnim deležem celotne BMW-jeve prodaje tudi najbolje prodajana serija. Zato si trojka ob obletnici zasluži zapis v Playboyu.

Športna duša

Že od vsega začetka je BMW serije 3 kupcem ponujal udobje in športnost, začinjeno s pogonom na zadnji kolesi. Že čez dobri dve leti, leta 1977, je BMW serije 3 postal prvi avtomobil v svojem razredu, v katerem so kupci lahko izbrali tudi šestvaljni motor, leta 1985 pa je BMW ponudil še eno inovacijo, in sicer štirikolesni pogon, s čimer je serija 3 postala prvi BMW s pogonom na vsa štiri kolesa. BMW serije 3 je bil na začetku na voljo le kot dvovratni model, v drugi generaciji pa so ga ponudili tudi kot štirivratno limuzino.

Seveda pa to ni bilo dovolj, kmalu so premiero doživeli tudi športni BMW M3, BMW serije 3 Coupé, zatem tudi najmanjša različica serije 3, model compact. Kdor je v rajnki Jugi vozil trojko, je bil hud frajer.

BMW EfficientDynamics

Razvoj je kmalu prinesel številne novosti, na primer revolucionarni sistem vbrizgavanja goriva, zmogljive (in varčne) turbodizelske motorje ter navsezadnje tudi zmanjševanje mase zaradi vedno večje uporabe aluminija in magnezija.

Skozi leta je tudi serija 3 z novimi tehnologijami pridobivala prestižnost, saj se je iz večjih modelov vanjo selilo vedno več varnostnih in zabavnih asistenčnih sistemov. Spremembe so doletele tudi pogonske stroje, velikim in zmogljivim šestvaljnikom so se pridružili tudi zmogljivi in učinkoviti štirivaljniki, ki jih zdaj poznamo pod imenom BMW EfficientDynamics. Za dinamične ljudi z ne prevelikim egom in tudi še ne dovolj debelo denarnico za, denimo, BMW X6.BMW Twin Power Turbo

Karoserijska raznolikost

Tudi zaradi vedno večje konkurence, predvsem pa zaradi iskanja novih rešitev, kako zadovoljiti številne in predvsem različne okuse ljudi po vsem svetu, je danes serija 3 na voljo v številnih različicah.

Šesta generacija najbolje prodajanega premium avtomobila je na voljo kot klasična štirivratna limuzina in kot petvratni karavan. Toda to v današnjih časih očitno ni dovolj, zato jima družbo delajo tudi različice gran turismo, coupé, cabrio in gran coupé, ki pa po novem nosijo oznako serija 4. V teh je, mimogrede, malce več prostora za mečkanje. Karoserijska raznolikost

Šesta generacija

Z zadnjo prenovo je serija 3 pridobila izra­zitejšo podobo, ki jo zaznamujeta še bolj šport­na prednji in zadnji del avtomobila, hkrati so povsem novi žarometi zdaj na voljo tudi v popolni LED-tehnologiji.

V notranjosti so novi materiali in barvne kombinacije, z nekaterimi popravki so izboljšali tudi ergonomijo. V sklopu izdelkov in storitev BMW ConnectedDrive so zdaj tudi v seriji 3 na voljo številni inovativni sistemi, ki pripomorejo k še večjemu udobju in predvsem varnosti.

Kupci lahko izberejo tudi barvni projicirni zaslon, navigacijski sistem professional z bistveno hitrejšim izračunom poti in še izboljšano 3D-grafiko, izboljšan sistem za pomoč pri parkiranju ter prvič v razredu srednje velikih vozil tudi najhitrejši standard mobilne tehnologije (LTE) za vzpostavitev brezžičnega omrežja v avtomobilu.

Da, s trojko si še vedno frajer tudi v Sloveniji.Karoserijska raznolikost

Motorji, pogon in menjalniki

Ljubitelji bencinskih motorjev lahko poleg štiri- in šestvaljnih motorjev prvič izberejo tudi učinkovit, varčen in majhen trivaljnik, varčnejšim voznikom pa je namenjena družina štirivaljnih dizelskih pogonskih enot, ki se ob moči in učinkovitosti pohvalijo tudi z varčnostjo in čistostjo.

Vsi motorji v seriji 3 šeste generacije zdaj izhajajo iz na novo razvite modularne družine motorjev BMW EfficientDynamics, ki jih zaznamuje tehnologija BMW twinpower turbo in razvijejo moč od 85 kW oziroma 116 'konj' do 240 kW oziroma 326 'konj'.

Kupcem sta na voljo ročni šeststopenjski ali samodejni osemstopenjski menjalnik, poleg klasičnega pogona na zadnji kolesi je izbira tudi štirikolesni pogon xDrive. Za to, da pridete skoraj povsod. Tudi v njene hlačke. Še na dolga leta, trojka!BMW Seria 3

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri