Porsche Panamera GTS: Idealna kombinacija

  • 15.03.2019

Športna limuzina? Športni karavan? Ponavadi gre za prazne obljube proizvajalcev avtomobilov ali pa za avtomobil, ki je zaradi športnosti le pogojno (ali pa sploh ne) vsakdanje uporaben.

(Foto: Rossen Gargolov)

12 fotografij v galeriji

A tu in tam se najde avtomobil, ki zna oboje Oziroma, ki zna vse. Je hiter, dovolj športen, da je na dirkališču kot doma. Po drugi strani pa je v vsakdanjem prometu krotek kot mucka in dovolj udoben, da lastniku na slabem asfaltu ni žal, da si ga je omislil.

Res je, malo jih je, a se je njihova družina ravnokar povečala za še enega člana: porsche panamero GTS. Tudi kot sport turismo, torej v karavanski različici. Dobrih pet metrov dolžine, skoraj tri metre medosja. 520-litrski prtljažnik, ki se ga da povečati na skoraj kubik in pol prostora. In potem si nekdo v ime upa besedico sport zapisati kar dvakrat ‒ enkrat v GTS in enkrat v sport turismo!? Upravičeno?

Da, povsem. Mešanica dirkaške natančnosti in drifterskega huliganstva, ki ga zmore na stezi, je na meji verjetnega. Osnova za to je zračno podvozje. To je na novo nastavljeno, v športnih nastavitvah trše kot pri klasični panameri in za deset milimetrov bliže tlom. Ko k temu dodamo še doplačilni aktivni prednji stabilizator (tega tršega ali mehkejšega prek zobniške povezave naredi elektromotor, ki ga seveda nadzoruje računalnik) ter zadnji diferencial z usmerjanjem navora ter večja in širša kolesa, se panamera GTS spremeni v vozilo, ki vozniku neprestano daje vtis, da bi zlahka lovil manjše in zmogljivejše namensko narejene športne avtomobile. Ne le lovil, tudi ujel in prehitel.

Krmiljenje je na stezi izjemno natančno, oprijem prednje preme, ko gre za vstop v ovinke, pa daje vozniku samozavest, ki si je v tako velikih avtomobilih na dirkališču sicer ni mogoče predstavljati. Če voznik zaviranje malce potegne v ovinek, nežno zdrsne zadek, in panamera GTS zna ob izklopljenem stabilnostnem sistemu PSM ovinke nežno predrseti – in pri tem nikoli ne daje občutka, da bi zadek rad pobegnil izpod nadzora. Gre tudi drugače: z malo bolj odločnim vstopom v ovinek zna panamera GTS na široko pomesti zadek, dovolj, da vozniku, ki si želi malo čistokrvnega driftanja, ni žal, da ima štirikolesni pogon, in ne le zadnjega. A najbolj navduši to, da vedno znova preseneti s tem, koliko oprijema ima, kako lahkotno je vodljiva in kako umirjeno vozniku napoveduje, kje je meja oprijema in kako bo zdrsnila.

Toda kot smo zapisali na začetku: takšnih ni malo. Malo pa je takšnih, ki znajo biti ob tem vsakdanje udobne limuzine in karavani. A zaradi že omenjenega zračnega podvozja je panamera GTS tudi idealen avtomobil za dolge poti. Hrupa domala ni, blaženje neravnin je vzorno (saj so inženirji udobno nastavitev podvozja pustili res udobno nastavljeno, šele v bolj športnih nastavitvah panamera GTS postane pravi športnik), počutje v kabini je vrhunsko. Biturbo V osemvaljnik ima dovolj navora že v najnižjih vrtljajih, zato osemstopenjska dvosklopčna avtomatika nima težkega dela. In ker je manj ’navit’ kot njegov sicer tehnično skoraj identičen brat v panameri turbo, je tudi poraba (če je to pri avtu za 180 tisočakov sploh pomembno) ugodnejša.

Ampak resno: tole je avtomobil, ki je idealna kombinacija športnosti in udobja – si res mislite, da vanj sodi kak dizel? Ne, in tudi priključno-hibridni, ki je pri Porscheju sicer dokončno nadomestil dizle, ne. Ekologija je lepa stvar, če želite zelo zmogljiv avtomobil je to turbo-hibridna panamera, ampak za namen panamere GTS je takšna motorizacija idealna in (še) edina primerna.

TEKST Dušan Lukič FOTO Porsche

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri