Uspešni menedžerji iskreno spregovorili o etiki

  • 30.08.2013

Mladim menedžerjem vendarle ni vseeno, zato so prisluhnili iskrenim besedam o etiki.

Zelo iskreno o etiki (Foto: Aleš Pavletič)

5 fotografij v galeriji

V četrtek, 29. avgusta, so kongresno sobo v vodilnem slovenskem farmacevtskem podjetju Krka v Ljubljani napolnili mladi slovenski menedžerji, da jim nekoliko starejši slovenski menedžerji povedo par besed o etiki.

Pod naslovom 4x10 minut iskreno o etiki, so se v organizaciji Združenja Manager, Sekcije mladih managerjev, zvrstili štirje govorci: Toni Balažič, predsednik uprave Skupine Mercator, odvetnica Nina Zidar Klemenčič, psihoterapevt Viljem Ščuka in urednica 24ur Špela Šipek

"Ni nam vseeno", je bil vzklik, s katerim so obarvali štiri jedrnate, a izredno sočne govore, s katerimi so nagovarjali mlade menedžerje v upanju, da bo njihova pot bolj etična, kot je bila pot tistih slovenskih menedžerjev, ki danes s sklonjeno glavo hodijo mimo televizijskih kamer ali pa grejejo pograde v kateremu od slovenskih zaporov.

Kaj so povedali? 

Toni Balažič
Toni Balažič: "Etika mora dopuščat dvom." Foto: Aleš Pavletič

Toni Balažič je spomnil, da so se prve debate o etiki pričele že leta 2001, takrat, ko je pričela nastajati prva gospodarska škoda. Ob tem ugotavlja, da se iz vseh debat skozi leta nismo naučili nič. Kratko popotovanje od leta 2006 in zgodbe Siemensa, preko 2008 in medijskega mogula Madoffa, ter kolapsa  Lehman Brothers, vse do Liborja leta 2012 in nenazadnje letošnjih novih afer, se debata zgolj nadaljuje. "Ugotavljamo predvsem, da je poštenost čedalje bolj pomembna."

Nina Zidar Klemenčič
Nina Zidar Klemenčič: "Pravo ne more delovati brez etične podlage." Foto: Aleš Pavletič

Nina Zidar Klemenčič se je pridružila ugotovitvi prvega moža Mercatorja, da danes še ne moremo govoriti o prevladi etike. Nesprejemanje pravih odločitev, ker za to ni poguma, je navezala na sebi domače pravno področje. "Pravo ne more delovati brez etične podstati," je namignila in dodala: "Pravo naj ne bi definiralo naš najvišji standard, temveč mora pravo definirati naš najnižji, še dovoljeni standard."

Da je pravo le orodje in ne nadzor nad etiko, se po njenem zelo dobro razkriva v dejstvu, da je največ kršitev na najbolj reguliranih področjih. Več prava torej ne pomeni tudi več etike. Zaključila je z reinterpretacijo znanega citata "Danes uspešna politika sloni na pokvarjencih, ker pri pokvarjencih vedno veš kaj bodo storili - tisto, kar je za njih najbolj koristno."

Viljem Ščuka
Viljem Ščuka: "Še opice bi zardevale, če bi videle kaj počnemo." Foto: Aleš Pavletič

Psihoterapevt, zdravnik in vodja Šole osebnosti Viljem Ščuka, je zbrane ob svojem govoru tudi dobro nasmejal. Ob antropološki razlagi razvoja naših možganov in s tem oddaljevanja od naših opičjih prednikov, je podal ugotovitev, da "bi še opice zardevale, če bi videle nekatere stvari, ki jih danes ljudje počnemo."

Svojo že poznano ugotovitev, da je človek, ki je samo potrošnik, ki vedno hoče samo več in več, v resnici bolnik, je razvil na nam poznane tajkune in z resnim obrazom velel, naj se vsi "urgentno zglasijo na psihoterapevtske obravnavne, ne pa da sedijo na menedžerskih položajih in v politiki."

O hlastanju po vedno več je spomnil na anekdoto o ženski, ki je imela 100 parov čevljev, a samo 1 par nog in o gospodu, ki je imel 100 klobukov, a samo eno glavo, na koncu pa zaključil črnogledo: "Ni prostora za etiko, kot ni prostora za ameriške žvižgače."

Špela Šipek
Špela Šipek: "Novinarji smo bili prisiljeni postati napadalni psi." Foto: Aleš Pavletič

Novinarka in urednica Špela Šipek je govor o etiki navezala na medije. Novinarji, ki naj bi bili "psi čuvaji", tisti, ki želijo s svojimi zgodbami sprožiti spremembe na bolje, na bolj prav, so sedaj postali "napadalni psi - attack dogs". Ker se inštitucije ne odzivajo, ker menedžerji lažejo in prikrivajo, morajo novinarji napadati, da pridejo do resnice.

Resnica pa je - očitno - v očeh opazovalca. Tako nas je recimo nasmejala z zgodbo, kako Igor Bavčar vsakič, ko je omenjen v informativni oddaji kot tajkun, pošlje SMS sporočilo: "Ne vem, zakaj me imenujete tajkun." Da bi se mladi menedžerji bolje odrezali v svoji vlogi, tudi ko komunicirajo z mediji, jim je zato na srce položila le eno vprašanje, ki se ga naj vprašajo, ko na njih pritiska neizprosen novinar: "Kakšen človek naj bom?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri