S kom vse se prepira Eminem?

  • 17.06.2010

Potem ko je Eminem aprila 2009 izdal skladbo We Made You in se tako v besedilu kot videospotu ponorčeval iz številnih aktualnih zvezdnkov na ameriški estradi, je Bill O'Reilly, vodilna republikanska medijska osebnost, vse skupaj označil kot najbolj nizkotno obliko zabave. To je seveda le še ena konservativna bučka, kar dokazuje tudi profesor Robert Thompson z univerze v Syracusu, ki med drugim pravi, da ljudje danes naravnost uživamo, ko so zvezdniki ponižani in osramočeni.

(Foto: Promocijski material)

Menda zato, ker je celotna kultura zvezdništva malce patološka, medsebojna obračunavanja, kakršna si privošči Eminem, pa to tezo v očeh javne kritike le potrjujejo. O'Reilly se je takrat seveda razburjal zgolj zato, ker si je Eminem privoščil skeč na račun republikanke Sarah Palin, razvpite kandidatke za podpredsednico ZDA, sicer pa prve dame Aljaske.

Ko je Eminem v komadu namignil, da se bo zadel s koktajlom dietnih tabletk in tistih proti astmi, da bo lahko nategnil urejeno Sarah, medtem ko bo ta v erotičnem perilu ležala na mizi sredi sobe, okrašene s trofejami in puškami, ob njej pa bodo plesali polarni medved, Eminem in Eskim, je republikancem prekipelo. Jasno, zadnje, kar so potrebovali, je bila svoboda izražanja.

Glasbeno norčavost – s smiselno kritiko obstoječe pop kulture med vrsticami – je Eminem razkril že leta 2000 v singlu The Real Slim Shady.

Nič kaj prikrito je kritiziral proizvodnjo pop komadov, hkrati pa udaril po številnih zvezdnikih, ki so takrat polnili tabloidne strani: nasadil je Pamelo Anderson in njen pornografski film, preklel je Willa Smitha, povedal, da noče gremija, če bo moral za to sedeti v dvorani poleg Britney Spears, in končal z razkritjem skrivnosti, ki se je dolgo šepetala po zvezdniških lobijih, in sicer da je Christina Aguilera oralno zadovoljevala voditelja na MTV-ju Carsona Dalyja in Freda Dursta, pevca skupine Limp Bizkit.

Da nihče ni varen pred njegovim kritičnim posmehovanjem, je leta 2002 dokazal z albumom The Eminem Show. V komadu Without Me je najprej raztrgal Dicka Cheneyja, takratnega Bushevega podpredsednika in glasnega kritika Eminenove produkcije, v videospotu prav tega komada pa je upodobil še skrivajočega se Osamo bin Ladna. Čeprav so mnogi žugali s prstom, češ, to se pa ne spodobi, je leta 2003 videospot prejel gremija in tri MTV-jeve nagrade, pa še nominacijo za najbolj priljubljen video leta.

Napadi na zvezdnike so postali Eminemov modus operandi, ki ga je leta 2004 nadaljeval s komadom in videospotom Just Lose It z albuma Encore. Če se spominjate, je bil takrat na tapeti sam kralj popa Michael Jackson.

V rimah se Eminem vpraša, kaj bi še lahko naredil, da bi povzročil hrup med ljudmi, saj se že zdaj dotika vsega razen majhnih dečkov – to naj bi bila Jacksonova domena. Ker je v videu še nonšalantno skopiral nekatere segmente iz Jacksonovega hita Beat It, so na nekaterih večjih radijskih postajah prepovedali predvajanje te pesmi.

Prav posebno mesto v Eminemovem srcu pa zaseda Mariah Carey. Ni povsem jasno, kaj se je v resnici pletlo med njima, a Eminem v novem singlu Not Afraid, ki napoveduje njegov najnovejši album

Recovery, spet dreza v to delikatno aferico. Sam glasno vztraja, da naj Mariah že končno javno prizna, da sta bila par, lepotica pa se na to še ne odziva. Tako imamo vsaj čas, da do naslednjega zvezdniškega linča preverimo, kakšen je slišati novi Recovery, prvi Eminemov album, ki želi biti resnejši, bolj poglobljen in razsvetljujoč. Celo tako zelo, da Eminem na njem ne pači svojega glasu.

Darjo Hrib

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri