Porsche boxster spyder: prvi boxster z 3,8-litrskim motorjem iz 911 carrera S

  • 04.11.2015

Spyder pri Porscheju dodajajo le redkim modelom, zadnji tak je seveda čudežni hibridni 918. Že boxster prejšnjega rodu je bil oplemeniten kot spyder. Pri njegovem nasledniku je račun enostaven: na enega 'konja' odpade le tri in pol kilogramov teže.

(Foto: Porsche)

9 fotografij v galeriji

Doslej je bil v najmanjšem Porscheju večji motor iz 911 carrere 'prepovedan'. A jasno je, da pri Porscheju še kako velja zakon moči: več ko je imamo, bolj prepriča.

Porsche boxster spyder je zdaj prvi boxster z 3,8-litrskim motorjem iz 911 carrera S. Vse drugo je zgrajeno okoli tega inženirskega dosežka s 375 'konji'. Novinec je opustil nekaj 'pomanjkljivosti' prejšnjega, ko je bilo mogoče z zaprto streho voziti 'le' največ 200 kilometrov na uro, pa tudi največja hitrost je bila manjša. Da so inženirji iz Weissacha veliko časa posvetili prav strehi, gre pripisati temeljitosti, s katero snujejo svoje novosti.

A prav perfekcija že dobrega je tisto, kar ljubiteljem omogoča vedno nove pogovore. Pri prejšnjem spyderju je bila streha nujno zlo, ki jo je bilo ob natančnem sledenju kar 16 korakov precej težko zložiti. A to si naredil z navdušenjem, če že ne z ljubeznijo. Spyder je pač sinonim za odprto streho ... Pa saj je bilo vseeno, če z zaprto streho nisi smel več kot dvesto! Streha je bila tako ali tako posprav­ljena v zadku in stvar povsem urejena.

Novi spyder ne povzroča takšnih težav. Le na dvoje dodatnih sponk morate paziti, sicer pa jo pod pokrov na zadku spravite v nekaj sekundah. Ročno seveda. Pa še nekaj: zdaj je boxster spyder tudi Waschstrassentauglich! No, z njim lahko zapeljemo v avtomatsko pralnico. Nič več ročnega pranja?!?

Je torej še tako purističen, kot je bil prejšnji? Večino argumentov, da je res tako, nadomesti večja motorna moč z dodatnimi 55 'konji', nekaj pa lahko glede užitkov doda še zvok, ki nas spremlja. Da novi boxster spyder ne potrebuje radia, se povsem strinjam z ljudmi pri Porscheju. Zakaj glasba z inštrumenti in nato še predelana, če se ves čas vozim z inštrumentom, s katerim si jo lahko ustvarjam sam? S pritiskom na gumb s povsem jasnim piktogramom v izpušni cevi odpremo dodatne komore in iz njih zadoni najlepša glasba!

Malo manj se današnji udobni slog poda temu, da pri Porscheju tudi klimatske naprave nočejo dodati brez doplačila. Izgovor, da se z njo boxster spyder zredi za nekaj kilogramov, je sicer sprejemljiv. A cenijo tudi razvado, da kupci brez ugodnega ozračja ne znajo več živeti in radi dodatno odprejo mošnjiček!

Če lahko zdaj hitreje pospešujemo, pa je dobro, da lahko bolj učinkovito tudi zaviramo. Tako motor ni edini dodatek iz 911 carrere S. Tu so tudi zavore (skupaj z za palec večjim obodom kolesnih obročev), ki poskrbijo za prepričljive pojemke. Za boxster značilno športno udobje pa kljub odloč­nemu prirastku moči ohranja tudi spyder. Nekoliko tršo naravnanost zlahka prenesemo v odlično oblikovanih sedežih, čeprav je res, da so na izbiro športni školjkasti, ki so še za odtenek sprejemljivejši.

Težko bi rekli, da se vse skrivnosti boxsterja skrivajo pod pločevino. Osnova je jasna, stik z okolico je neposreden, saj je platnena streha pač tisto, kar uporabljamo le, če je res treba – kadar dežuje. Poenostavljenost platnene strehe (kar tudi zmanjšuje njegovo težo) pri spyderju pa omogoča tudi značilen videz zadka. Tu najdemo skupno točko vseh spyderjev, dve kupoli na pokrovu. Videz prepriča, boxster spyder je nekaj drugega kot tisti brez drugega dela pravkar omenjene besedne zveze.

A vse to spet ni nič v primerjavi s tem, kaj čutite med vožnjo. Za pravi užitek poskrbita odlično podvozje in hitro vrteči se motor.

Tako minejo le štiri in pol sekunde, pa smo že na stotici. Volanski stik s cesto se zdi kot pesem, vsako reakcijo z volanskim obročem čutiš na cesti, vodljivost je zares dobra stran tega avtomobila. Konstrukcija z motorjem povsem v sredini, za voznikovim se­dežem, omogoča odlično obvladljivost.

Za preprečevanje težav pri prenosu moči v ovinkih dodatno skrbi sistem porsche torque vectoring (PTV) z mehansko zaporo. Zaviralni učinek na notranjem kolesu izboljša vodljivost in zanesljivost lege na cesti.

Odkar je Porsche izdelal svoj legendarni 550 spyder leta 1953, so se stvari v avtomobilizmu precej spremenile. Nadarjena filmska zvezda James Dean je v takšnem avtomobilu izgubil življenje. Štirivaljni bokserski motor z zgolj 110 'konji' in nekaj več kot 550 kilogrami teže (zato oznaka) sta Deana navduševala.

A zgodilo se je, da ga je na križišču nekdo spregledal in Dean je skupaj s spyderjem postal legenda. Porsche boxster spyder najbrž ne bo dosegel takšnega statusa. Kljub prepričljivosti in temu, da je skoraj že razprodan.

Tehnični podatki

  • gibna prostornina (cm3): 3800
  • največja moč (kW/KM pri 1/min): 276 (375) pri 6700
  • največji navor (Nm pri 1/min): 420 pri 4750 do 6000
  • menjalnik, pogon: ročni (6), zadaj
  • platišča: s 8,5 J x 20, z 10 J x 20
  • gume: s 235/35 ZR 20, z 265/35 ZR 20
  • dolžina × širina × višina (mm): 4414 x 1801 x 1262
  • teža (kg): 1315
  • največja hitrost (km/h): 290
  • pospešek: 0–100 km/h (s): 4,5
  • cena (SLO/NEM): 108.994/79.945 EUR

TEKST Tomaž Porekar
FOTO Porsche

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri