Nissan Juke-R: smo ali nismo?

  • 18.04.2013

Nekaj podobnega si je verjetno mislila četica navdušenih Nissanovih inženirjev, ki je v prostem času sestavljala prvi Nissanov dirkalnik. Izkazalo se je, da so. Ne le sposobni pod motorni pokrov modela skyline (ki je takrat sodil med manjše Nissanove avtomobile) stlačiti dvolitrski šestvaljnik iz precej večjega modela gloria, ampak iz skylina narediti prvi dirkalnik, ki je na svoji prvi dirki tudi zmagal. No, pravzaprav ni – dirkaška pravljica, ki je vsebovala tudi garanje 24 ur na dan, da so izdelali sto civilnih primerkov, potrebnih za homologacijo dirkalnika, se je končala z drugim, tretjim, četrtim, petim in šestim mestom. Zmagal je porsche. A nič hudega, legenda, imenovana prince skyline 2000 GT, je bila rojena.

5 fotografij v galeriji

V dirkanju so vztrajali in leta 1969 se je pojavil prvi nissan z legendarno oznako GT-R . V le treh letih so avtomobili s tem znakom dosegli kar 50 zmag. Sledila je vrsta uspešnih modelov, ki je svoj vrhunec dosegla z legendarnim skylinom GT-R R32, avtomobilom, ki je bil na dirkaških stezah tako dominanten, da so ga poimenovali kar Godzilla, v civilni različici pa je pomenil mokre sanje skoraj vsakega nad avtomobili navdušenega najstnika. Štirikolesni pogon, štirikolesni volan, brutalen šestvaljni turbomotor in za vrhunec ponudbe homologacijska specialka, imenovana nismo. Nismo? Nissan motorsport, seveda. Nissan motorsport international limited, natančneje. Nastal je leta 1984, ko so pri Nissanu kot plod notranje reorganizacije združili dva dirkaška oddelka. Vse drugo, vključno z več deset zmagami v japonskem prvenstvu GT (enem najzahtevnejših GT-prvenstev na svetu), nastopi na legendarnem reliju Pariz–Dakar s slovitim (in na žalost že pokojnim) Colinom McRaejem za volanom, odličnimi nastopi na dirki 24 ur LeMansa in ne nazadnje odbitim, a dirkaško izjemno uspešnim puščičastim deltawingom, je bilo le logična posledica. In sloves, ki ga ima nismo pri ljubiteljih navitih civilnih avtomobilov v Aziji in Ameriki,tudi. Morda se bo nismo pri tovrstnih ljubiteljih avtomobilizma prijel tudi v Evropi, saj Nissan od letošnjega leta znamko Nismo trži tudi v Evropi. Za začetek z jukom nismo, a glede na zgodovino si lahko obetamo še veliko več, kar so ne nazadnje dokazali z modelom juke-R, dirkaško predelano tehniko modela GT-R, skrito pod (z ogljikovimi vlakni krepko predelano) kožo modela juke. Obstajajo štirje, dva uporablja Nissan v promocijske namene, dva pa si je že omislil eden od avtomobilistično navdušenih šejkov, ki jih na Bližnjem vzhodu ne manjka. To pomeni, da jih bodo izdelali le še 19 ... (D. L.)

Nissan Juke-R

Motor: 3,8-litrski turbo V6

Največja moč: 400 kilovatov (545 'konjev')

Pogon: na vsa štiri kolesa, šeststopenjski dvosklopčni menjalnik

Pospešek do 100 kilometrov na uro: 3,0 sekunde

Največja hitrost: 280 kilometrov na uro

Cena: več kot 600 tisoč evrov

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri