Fotografija leta Titov skrivni nuklearni bunker

  • 15.02.2012

Letošnji natečaj Zavoda za kreativno produkcijo Emzion, že osemnajsti po vrsti, se je 14. februarja zaključil s podelitvijo nagrad za najboljšo avtorsko fotografijo in najboljšo reportažno fotografijo.

(Foto: Matej Leskovšek)

8 fotografij v galeriji

Na natečaj je prispelo 3.401 fotografij, žirija pa je letos štiri nagrade, kolikor jih je morala podeliti, razdelila le dvema fotografoma.

Prvo in drugo nagrado za umetniško fotografijo je prejel Simon Chang, tretjo v tej kategoriji in prvo v fotoreporterski pa Matej Leskovšek.

Avtorske fotografije

1. in 2. nagrada Simon Chang, Ljubljana

Obrazložitev žirije: Prva in druga nagrada sta podeljeni istemu avtorju, saj sta oba poslana opusa v okviru letošnjih prijav izstopala s svežino, subjektivnostjo, izraznostjo in formalno dodelanostjo, ki je neločljivo povezana z vsebinskim delom, zaokroženostjo ciklov in odlično predstavitvijo. Pieces so delci življenja, ki ga s fotografskim očesom beleži avtor. Kaže nam podobe, ki jih sprva zazna z očesom, nato pa z odnosom zaljubljenega alkimista zabeleži na fotografski papir. Dodano besedilo nadgradi občutek subjektivnega in ni podpora, temveč dodatek izbranim pasovom podob. Fotografije funkcionirajo same zase, združene pa tvorijo novo, pomensko odprto in formalno zaključeno celoto.

3. nagrada Matej Leskovšek, Sevnica

Obrazložitev žirije: Serija osmih črno belih portretov slehernikov srednjih let je tehnično prepričljiva, žirijo pa je prepričala predvsem fotografova sposobnost ujetja izrazov posameznikov raznolikih statusov, ki, rahlo zabrisani za deževnimi okni avtobusov, z žalostjo, prepričanjem, dolgočasjem, vdanostjo v usodo in kopico drugih izrazov strmijo v melanholični deževni vsakdan.

Reportažne fotografije

1. nagrada Matej Leskovšek, Sevnica

Obrazložitev žirije: Poleg privlačne tematike, ki prikazuje Titov skrivni nuklearni bunker, skrit v centralni Bosni, je serija devetih fotografij edina izmed na natečaj prispelih reportažnih serij, ki je presegla raven kvalitetne dokumentacije in ponudila avtorsko zaznamovano presežno estetsko, tehnično, kompozicijsko, barvno in dramaturško dobro zasnovano pripoved. Toliko bolj zanimivo je, da ne gre za klasično reportažno fotografijo, saj upodobljenci niso prepoznavni posamezniki, brezimni naključneži ali človeške množice, ampak je predmet reportaže skrivno podzemno prostorje namenjeno bivanju jugoslovanske elite s Titom na čelu v času nuklearnega ali kakšnega drugega resnejšega napada. Še preden nas serija fotografij še dodatno pritegne, ko ob zadnji fotografiji (ali pa ob imenu serije) izvemo, kdo je ikonizirani posameznik, ki naj bi naselil to prazno uradniško bivališče, pritegne izčiščena podoba repeticije enakih elementov – rdečih telefonov, rjavkastih foteljev, pisarniških luči, miz in stolov, belih pisalnih strojev –, ki jih na začetku in koncu uokvirjajo fotografije posameznosti: bivališče med zelenjem, podzemni klavstrofobični hodnik in na drugi strani zgodbe maršalova pisalna miza.  Serija Titov skrivni nuklearni bunker je na letošnjem natečaju predvsem po estetski vrednosti in občutljivem avtorskem izrazu močno presegla ostala prispela dela.

Nagrajene fotografije in fotografije ožjega izbora so razstavljene v prvem preddverju Cankarjevega doma od 14. februarja do 9. marca 2012.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri