BMW M5 znova z osmimi valji

  • 06.12.2011

Boj za vrh v razredu športnih limuzin višjega razreda je bil od nekdaj mesarsko klanje. Moč, več moči, še več moči – to je edini recept, ki je uspešen. Ali pa tudi ne?

(Foto: tovarniške fotografije)

9 fotografij v galeriji

Najstarejši med trojico nemških športnih prestižnežev, audi RS6, premore 580 ’konjev’. Lepo. Mercedesov E63 AMG je dve leti mlajši, a presenetljivo šibkejši s 525 ’konji’.

Novi M5 sede ravno med oba – 560 ’konjev’ skriva. Najstarejši je najmočnejši?

Potem 'več je bolje' ne velja več?

Seveda še vedno velja, ne gre namreč pozabiti, da ima RS6 štirikolesni pogon, prazen pa tehta več kot dve toni, 2025 kilogramov, če smo natančni. M5 ima po drugi strani nekaj manj moči, a tudi nekaj manj teže – 1945 kilogramov. Na vsakega ’konja’ torej v prvem pride 3,51, v drugem 3,47 kilograma. Razlike je le štiri dekagrame.

Si morete misliti?

Ne, glavna razlika med njima je v načinu pogona: M5 namreč (kot se za BMW-ja z oznako M spodobi) nima štirikolesnega pogona. Je avto za prave moške (no ja, Sabine Schmitz, voznica BMW-jevega ring taxija na sloviti Nordschleife, bi tule verjetno imela kako pikro pripombo), tiste, ki so sposobni ukrotiti avto, ki vso to moč na cesto prenaša le prek zadnjih koles (ali voznike, ki nikoli ne izklopijo stabilizacijske elektronike, seveda).

Ker: ko se na zadnji, sicer 295 milimetrov široki gumi upre vseh 560 ’konjev’, se ti enostavno začneta spreminjati v bel dim. V nižjih prestavah bolj, v višjih manj, ob tem pa M5 užitkarsko pometa z zadkom. Tudi pri 150 kilometrih na uro, če tako želite, moči je za kaj takega več kot dovolj.

4,4-litrski osemvaljnik je podprt z dvema turbinskima polnilnikoma in zmore tovornjaški navor (680 njutonmetrov) že od vsega tisočaka in pol vrtljajev naprej.

In če vas slučajno mine želja po tovrstnem mesarjenju gum? Potem sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik nastavite na samodejno delovanje, volan, podvozje in odzive elektronike nastavite na najnežnejšo stopnjo, vklopite stabilizacijsko elektroniko in lagodno (ali zelo hitro, celo 305 kilometrov na uro, če imate dirkaško licenco in doplačate paket M Drivers) odkrižarite sončnemu zahodu nasproti.

Ja, M5 je lahko tudi zelo udobna limuzina.

Osnovni podatki:

Največja moč: 412 kW (560 'konjev')
Največji navor: 680 Nm
Pospešek do 100 km/h: 4,4 sekunde
Največja hitrost: 250/305 km/h
Poraba: zelo odvisna od voznikove desne noge (nekje med 7,5 in 25 litri na 100 kilometrov)

Video si lahlo ogledate na www.avto-magazin.si.

Dušan Lukič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri