Lürssen: Zgodba o predanosti

  • 21.05.2013

Zgodba o uspehu in družinski tradiciji. Zgodba petih generacij družine Lürssen je zgodba o popolni predanosti.

15 fotografij v galeriji

Danes vodilna globalna ladjedelnica s sedežem v nemškem Bremnu je zrasla iz majhnega družin­skega podjetja, ki je izdelovalo majhne delovne in dirkalne čolne. Do danes je Lürssenove pomole zapustilo okoli 13 tisoč ladij, njihove stalne stranke so kraljevske družine, vlade in najbogatejši posamezniki tega sveta, med katerimi sta tudi ruski tajkun Abramovič in Paul Allen, so­ustanovitelj Microsofta.

Zgodovina

Začetek zgodbe o uspehu sega v leto 1886, ko je Fried­rich Lürssen skupaj z legendarnima inženirjema Gottliebom Daim­lerjem in Wilhelmom Maybachom zgradil prvi motorni čoln na svetu. Ladjedelnico Lürssen je ustanovil malo pred tem, leta 1875. Gospod Friedrich si je že takrat zastavil biti prvi in najboljši. Njegove sanje so bile, da Lürssen postane ena vodilnih ladjedelnic, njegovo načelo pa se je glasilo: Vodilni v kakovosti in učinkovitosti. Te sanje in cilje so dosegli že zdavnaj in so danes, ko se ukvarjajo tudi s prodajo, oblikovanjem, pro­izvod­njo, razvojem, servisom in predelavo plovil ter z logistiko, še vedno del Lürssenovega duha.

Luksuzne jahte

Spadajo med pionirje izdelave jaht za prosti čas in motornih čolnov nasploh. Med prvimi najuspešnejšimi modeli je bil donnerwetter, zgrajen leta 1905, s katerim se je za ladjedelnico začel  tudi niz uspešnih tekmovalnih dosežkov na vseh evropskih dirkah motornih čolnov. Dirkač Saurer Lürssen je leta 1911 skupaj z drugo generacijo družine, na čelu z Ottom Lürssenom, osvojil niz trofej na znameniti dirki v Monte Carlu. Poleg tega je s hitrostjo 32 vozlov postavil ne­uradni svetovni rekord.

Z vedno novimi inovacijami in številnimi poznejšimi rekordi, ki so jih vedno znova do­segale Lürssenove stva­ritve, je družinsko podjetje nenehno po­stav­ljalo standarde na naj­različnejših področjih v navtični industriji. Pri Lürssenu sicer izdelu­jejo tudi patruljne čolne, male hitre športne čolne (gliserje oziroma corvettes), vojaške fregate in minolovce, toda najbolj znani so po gradnji luksuznih motornih jaht. Prve so kupovali petični Evropejci, od leta 1924 pa so njihove številne stranke tudi iz ZDA.

Od 100 največjih in najdražjih jaht, ki plujejo po svetovnih morjih, je 20 Lürssenovih, sedem se jih uvršča med najveličastnejših 20. Mednje sodijo Pelorus, Carinthia VII, Rising Sun, Silver Zwei in Ice. Oblikovali so jih svetovno znani arhitekti in ob­likovalci, kot so Jon Bannenberg, Tim Heywood, An­drew Winch, Terry Disdale, Espen Oeino in lord Norman Foste, in za popolno estetiko oblike, edinstveno kakovost in do potankosti razvito visoko tehnologijo prejeli številna prizanja.

Pri Lürssenu se še vedno predano posvečajo luksuznim jahtam. Lani so splavili tri megajahte, 85-metrsko Ace,  86-metrsko Bellissimo in 147-metrskega Topaza, trenut­no pa gradijo več superjaht, dolgih od 60 do 150 met­rov. Poleg tega so njihov glavni posel v zadnjem času postale predelave in nadgradnje starih oziroma že obstoječih jaht.

V zadnjem letu in pol so tako predelali 11 jaht, ki so v dolžino merile od 46 do 125 met­rov. Eno večjih prenov so končali spomladi leta 2012, in sicer so predelali Titanio, prej znano kot Apoise. Lastnik je namreč želel, da postane privlačnejša za čarterski trg. V osmih mesecih so jo podaljšali za skoraj štiri metre, ji dodali plažni klub, ogromno suito v drugem nadstropju in čudovite telovadnice. Poleg tega so popolnoma predelali tudi tehniko, tako da je Lürssenovo dvorišče zapustila kot nova. 

FOTO Lürssen

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri