Lexus LS 500H: Peta generacija "najboljšega" avtomobila na svetu

  • 03.07.2018

Prva generacija lexusa LS je bila rezultat obsedenega dela skoraj tisočaka in pol inženirjev, ki so šest let razvijali in pilili podrobnosti, da bi izpolnili zahtevo, da morajo narediti najboljši avto na svetu.

(Foto: Lexus)

7 fotografij v galeriji

O tem, ali jim je tedaj uspelo, bi lahko debatirali na dolgo in široko, jasno pa je, da so s prvim LS na nekaterih področjih postavili merila, ki jih preostali proizvajalci prestižnih premijskih limuzin do tedaj niso ne poznali ne dosegali – od tega, kako tih mora biti avto, do tega, kako je treba delati z lastniki vozil. Zgodba o tem, kako so se odzvali na prvi vpoklic, je legendarna – enostavno so namreč razposlali inženirje, da so avtomobile popravili pri kupcih doma, če je bil kupec predaleč od Lexusovega servisa. Če je bil dovolj blizu, so mu dostavili nadomestni LS in njegovega odpeljali (in vrnili) na popravilo.

Seveda: tedaj je bilo LS na cesti relativno malo, te dni pa jih je toliko, da takšen način dela marsikje ne bi bil več mogoč. A druga, že omenjena lastnost ostaja: LS je tih avto. Zelo tih.

Jasno je, da so se Lexusovi razvojniki razvoja pete generacije LS lotili enako resno, kot so se ga pri prvi. Jim je uspelo? Večinoma da, ne pa povsod.

Medtem ko je bila prva generacija tehnološko izpiljena in dodelana, a je bila njena zunanjost žal precej dolgočasna, je peta generacije vse prej kot to. Oblika, ki si osnovne poteze deli s kupejem LC, je resnično vpadljiva in prav nič sramežljiva. Avto, ki si lahko privošči tako obliko prednjega dela, ni za kupce, ki si ne želijo biti opaženi. LS je nizek in športen, a na pogled dobro skriva zunanjo dolžino – na prvi pogled kar težko verjamemo, da je dolg 5,23 metra. Tukaj še omenimo, da ni več na voljo v različicah z navadno in podaljšano medosno razdaljo, temveč v le eni – in to dolgi. Sedeži omogočajo kar 28 različnih nastavitev, zadnji so lahko tudi fotelji s podporo za noge, vedno pa ogrevani ali hlajeni z možnostjo (vse to seveda velja za vse štiri) različnih in precej učinkovitih masažnih funkcij. Skratka: če se odločite za sedenje zadaj, boste uživali.

Nič slabše ni za volanom. Pri prvi generaciji smo zlahka zapisali, da je vožnja sicer udobna in tiha, a da je voznik preveč odrezan od dogajanja pod kolesi, tokrat pa ni tako. LS seveda ni športnik in se, na primer, ne more primerjati s športnimi izvedbami nemških prestižnih limuzin, a napredek je vseeno velik. Zdaj avto daje občutek, da se v ovinke zapelje z veseljem, skorajda z navdušenjem, in inženirji so vendarle doumeli, da povratne informacije na volanu niso nič neuglajenega, temveč so dobrodošle. Vse skupaj je na visokem nivoju predvsem zaradi štirikolesnega krmiljenja, ki je serijsko, opcijsko zračno vzmetenje pa doda še tisto piko na i, ki zagotovi, da LS (v voznem načinu sport ali sport+) ni več le odlična limuzina za tiste na zadnjih sedežih, ampak tudi za voznika – v udobnem načinu pa ostaja pravi lexus z odličnim blaženjem neravnin.

Tudi pogonsko tehniko si LS 500h seveda deli z LC500h, kar pomeni (nov) 3,5-litrski V6 z Atkinsonovim ciklom ter elektromotor s 131 kilovati, ki skupaj zagotavljata 264 kilovatov (359 ’konjev’) sistemske moči. LS500h se lahko le na elektriko pelje s hitrostjo do 140 kilometrov na uro, kar pomeni, da do te hitrosti pri majhni obremenitvi ugaša bencinski motor, sicer pa lahko le na elektriko pospeši do klasičnih 50 kilometrov na uro.

LS 500h ima tudi štiristopenjski samodejni menjalnik (manjši porabi v prid), a ker je ta seveda kombiniran z neskončnostopenjskim e-CVTjem, ki je del hibridnega sklopa, so se Lexusovi inženirji odločili, da se LS 500h ne bo obnašal kot klasičen hibrid (kar bi pomenilo, da deluje kot avto z neskončnostopenjskim menjalnikom), temveč so mu nastavili deset prednastavljenih prestavnih razmerij, da se pelje (skoraj) tako kot klasičen avto z desetstopenjskim menjalnikom.

Pri mestni hitrosti, ko ga večinoma poganja elektrika, je LS 500h tako tih, da boste morali povsem utišati radio in potnikom zaukazati tišino, če boste želeli slišati pogonski sklop ‒ pri ostrejšem pospeševanju, sploh pri večji hitrosti, pa bi lahko bil bencinski motor tišji. Še vedno je na uho tišji od dizelske konkurence (v mestu zelo, zunaj njega pa razlika ni tako velika), a občutek je, da res dobri bencinski tekmeci tu pri večjih obremenitvah ponudijo več – če že ne tišine, pa vsaj prijetnejši zvok motorja. A ne pozabite: tudi takšni avtomobili ogromno oziroma večino kilometrov naberejo po mestu – in tam LS 500h ni le ekstremno tih, temveč je tudi veliko varčnejši od najbolj varčnih klasično gnanih tekmecev.

Nova platforma seveda pomni tudi na večini področij napredek pri digitalnih sistemih. Varnostnoasistenčni omogočajo ne le samodejno zaviranje, če pred avto stopi pešec, temveč tudi podporo krmiljenju pri izogibanju. LS je dobil še matrične LED žaromete, zna pa tudi samodejno opozoriti voznika ali zavirati, če v križišču zazna možnost trka s prečnim prometom, ter pri parkiranju in odparkiranju.

Kombinacija aktivnega tempomata (seveda s funkcijo start/stop) ter odlične asistence za ohranjanje smeri v voznem pasu (ta zna avto zelo nežno, a odločno držati sredi voznega pasu tudi v dokaj ostrih ovinkih) pomeni, da se LS pelje polavtonomno. Pri Lexusu uradno pravijo, da gre za drugo (od petih) stopnjo avtonomnosti, a glede na to, da voznikov ukaz na volanu zahteva le vsakih 15 sekund, so morda kar preveč pesimistični.

Notranjost (pa seveda tudi zunanjost) je seveda na nivoju, ki ga od LS pričakujemo – ne le po kakovosti izdelave, temveč tudi po pozornosti do detajlov. Oblikovalci, ki so naredili izstopajočo masko, so vseh sedem tisoč površin, ki jih ima, oblikovali oziroma izdelali ročno, v notranjosti pa ne manjka podrobnosti (od oblog v vratih do aluminija v armaturni plošči), ki jemljejo dih. Tudi tu je jasno, da je natančnost Lexusovih razvojnikov in oblikovalcev že mejila na obsedenost – in prav take malenkosti so tisto, kar avtu daje dušo – in v primerjavi s prejšnjimi generacijamu LS tu vozniku ponuja veliko več.

TEKST Dušan Lukič 

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri