Tadej Golob: Nihče ni popoln … razen Vesne Milek …

  • 22.05.2008

Ko so se pojavili intervjuji Vesne Milek v Delovi Sobotni prilogi, sem bil navdušen, tako kot vsi. Nič jim ni manjkalo. In najbrž bi ostal navdušen še dolgo v jutrišnji dan, ko se ne bi nedolgo za tem »strgala s ketne«, kakor temu radi rečejo v tistih krajih, od koder prihajam.

(Foto: Sašo Jankovič Potočnik)

Zgodilo se je nekega lepega dne, ko je prejela tisočdvanajsti kompliment zaradi svojih že omenjenih intervjujev, »ko je preživela tretjo noč v raju, na mivki, ob morju, in je njeno menstrualno kri obsvetljeval bledi soj lune in obpljuskovalo morje,« in se ji je razodelo, da lahko poslej sodi o vsem in vsakomur, in to s pozicije boga očeta, primarnega gibala, prvotnega vzroka, prapočela vsega in vseh, srži srčike oziroma novinarke Dela, emancipiranke 21. stoletja, iskalke izumirajočih pravih moških. »I’m the goddess and I’ ll bring you the hell power!«

Za razumevanje besedila se moramo vrniti malo v preteklost. Ko se je Motomedia, se pravi založniška hiša, ki izdaja slovenski Playboy, v začetku lanskega leta odločila razširiti svojo ponudbo z zajčkom, je v Delovi bajti nastala rahla panika. In so izumili Mars, kjer so se (po informacijah notranjih virov) ukvarjali predvsem s tem, kako potopiti Playboy. Njihov prisrčni koncept je, kot veste, zdržal nekaj več kot leto dni, preden je potonil. Njegovo utapljanje je pospremilo modrovanje Vesne Milek (in drugih) o tem, v kakšni silni krizi da so moške revije pri nas. (In moški nasploh.)

»Utrujena od ekstaze sem obvisela v breztežnosti nekje med nebom in zemljo, ko je čas izgubil ostrino in z brezzobimi čeljustmi zaman skušal spomniti, da je vse obsojeno na konec, ko se je nekje med vratom in prsmi začel prebujati tesnobni vozel …« In se je, še pred časom, ko je Mars še brcal, šla čudit v Ono, Delovo prilogo za pozabljene ženske, kako to, da je Saviču uspelo sleči toliko znanih Slovenk, slovenskemu Playboyu, z renomejem svetovno uveljavljene blagovne znamke, pa nobene.

Khm, ženska, ki jo imajo za pametno (in lepo), je povsem resno trdila, da je Marsu uspelo sleči znane Slovenke. (???) Vem, da ni lepo udrihati po pokojniku, a od vseh Marsovih »slačenj« znanih Slovenk mi je ostalo v spominu le razkosanje Nataše Barbare Gračner, poslikane kot v kaki mesariji, lepo po delih, in to tistih najmanj zanimivih.

Gležnji, kosi hrbtišča, pleča … skrbno izogibajoč se tistemu, kar moške (urbane, ruralne, izobražene, polpismene, umetniško razpoložene ali avtomehanično orientirane) najbolj zanima (je treba napisati?) – češplja, ritka in joški. (Razparcelirana Gračnerjeva me je spominjala na jordansko reklamo za svežo ovčetino, ki sem jo imel nekoč srečo videti. Najprej so ovčke tekale po zeleni trati, v tretjem kadru pa lepo zložene, meseno rožnate barve, ležale na nekem pregrinjalu.)

Zakaj so moderne ženske tako prepričane, da vedo vse bolje od moških, celo to, kaj njih same zanima, celo to, kaj jih rajca? Se da ta stupidni element pojasniti z evolucijskimi potrebami ali pa gre preprosto za tistih dvesto gramov manj možganov?

Pred kratkim mi je neki kolega zaupal, da je priložnostni ljubimki med oralno stopnjo seksa poočital, da mu malo preveč grizlja oneta, ta pa ga je nahrulila, naj bo kar tiho, ker da on njej že ne bo govoril, kako se fafa! Zato blagor Vesni Milek, ki je v Marsu, reviji, namenjeni moškim, če se ne motim, našla gola dekleta, ki jih mi nismo. »Omamljena od odkrivanja nečesa, kar je bilo že odkrito, poskušava globlje. Poljubljam njegove prste, dolge, lepo oblikovane, apolonske prste, njegove izklesane roke in noge. Prestrašim se te popolnosti.«

A je najbrž hudo, če človek nima dovolj prijateljev, ki bi te pravočasno ustavili. Torej, nekega lepega dne (»Na uho mi je šepetal, da sem nekaj najlepšega, kar se mu je zgodilo v življenju, in preveč božanska, da bi mi umazal ušesa z besedami, ki so ji jih govorili drugi, pri tem pa ni vedel, da je zven njegovih besed tisoč svetlobnih let stran od človeškega glasu, ki je kdaj prišel do nje …«), ko ji nihče od njenih ljubih ni povedal, da jo malo zanaša, je nadaljevala svoje vzvišeno oglaševalsko delo, tokrat preoblečeno v resnejši novinarski »diskurz«.

Tako je v eni od junijskih Sobotnih prilog v članku, ki ga zaključuje z otožno ugotovitvijo, da je pri nas v vseh pogledih premalo moških, mimo usekala že v drugem stavku. Šlampica novinarska piše: »Enkrat konec lanskega leta nas je zasulo kot val. Men’s health, Playboy, Mars …«

Ni nas »zasulo« konec lanskega leta, ampak že v njegovi prvi polovici. In v tem slogu naprej. »Med trinajstim in štirinajstim nadstropjem me je prislonil ob veliko ogledalo in se zarinil vame, me trikrat sunil in počakal v moji notranjosti, potem še enkrat sunil, pritisnil rdeči gumb in spolzel iz mene …«

Recimo in lepo po vrsti. V članku, ki govori večji del o Playboyu in Men’s Healthu, nastopata dve referenci. Vinko Vasle, pomočnik urednice revije Jana in človek s »posebno senzibilnostjo« (če lahko uporabim izrazoslovje nekdanje dolgoletne urednice te revije), ter Sašo Radovič, urednik za modo in stil v Modni Jani. Oba sta seveda iz Delovega tozda Revije, oba zaposlena pri revijah, ki sta namenjeni ženskam, odgovarjata pa na vprašanja (tudi) o Playboyu. Zadnji omenjeni se odlikuje z izjavo, da je ameriški Playboy »pripravljen zapraviti milijone dolarjev za to, da sleče Pamelo Anderson«. Milijone, hm?

Nadalje, pravi Vesna Milek, gre uspeh ženskih revij pri nas pripisati tudi »trendovsko kakovostnim tekstom, stilno dobro podkovanih avtorjev«, neuspeh moških pa »tekstom, ki svoje bralce še vedno lovijo na poplavo banalnih nasvetov, kako oblikovati svoje telo, kako se v petih korakih spremeniti v žrebca …«

Ker je Milekova, sodeč po knjigi, ki jo je napisala (in iz katere so nekateri odlomki za popestritev vsakdanjih banalnosti v Playboyu), nedvomno zvesta bralka Cosmopolitana, ki je v Sloveniji najuspešnejša ženska revija (tudi del Motomedie in zato še nekaj časa ne bo potrebe po članku o fenomenu uspešnosti ženskih revij), preseneča, kako to, da ji ni uspelo ugotoviti, da so banalnosti, ki jih pripisuje moškim revijam, najudarnejše jedro prav tega čtiva. Kot recimo, kaj početi 72 ur pred želenim fukom, kako poiskati svojo točko G, mali triki za svež videz in sijočo polt …

»Ni samo to. Ne vidim izhoda iz tega sranja. Nerealizirana sem, zadušena, obrezana. Nič ne oddajam in nič ne sprejemam. Izgubljena v tem svetu, odtujena. Kot da sem tukaj po čudnem načrtu neke neizprosne inteligence. Ne po naključju, kazni.«

Ja, pa že. In nadaljuje: »Zato si (relativni) uspeh Men’s Healtha (odkod pa zdaj ta uspeh, če gre vse v maloro?!) v primerjavi s tekmeci lahko razložimo tudi s tezo o »sovpadanju nasprotij«, ki se odmikajo od tradicionalne moškosti …« in bla, bla, bla, ekhm, ekhm, tujka ali dve, ekhm, hm, hm, Men’s Health berejo pedri, pravi Vesna Milek, dušica mila, poznavalka moških, takšnih in drugačnih.

»To je pekel, draga, pekel, pribit na egiptovski ank. Ko boli tako neznosno, da ne čutiš bolečine. Nočem več tako, kot sveča, ki ji zmanjkuje voska. Naj si zarežem zapestje, naj si zarežem v vrat, naj se vržem z dvanajstega nadstropja, naj se raztreščim … Naj umrem vsaj s krvjo, da bom videla, da teče po meni, v meni, da si prikličem v zavest, da sem morda kdaj bila živa, da nisem bila tukaj brez pomena, vedeti moram, me razumeš, vedeti moram, kdo sem. Ni me strah umreti, strah me je poseči vase, strah me je noža v grlu, vrvi okrog vratu, tablet v želodcu … Najtežje je ubiti sebe.«

In končuje, lepa Vesna, s »Playboyevim mačističnim konceptom uživanja življenja, vizualnega idealiziranja žensk kot potrošnega blaga …« Ista Vesna Milek, ki se s hipertrofiranimi joški zvira po beli postelji, prodajajoč telefonske impulze (kdo je zdaj tu nor?) in za katero ne velja nič manj citat, ki pa za spremembo ni njen:

»Ti si deo vojničkih snova, ti si lutka sa naslovne strane i treba ti lova, treba ti lova.«

TEKST: Tadej Golob

ILUSTRACIJA: Sašo Jankovič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri