Marko Radmilovič: Joški na zastavi

  • 25.01.2010

Danes pa nekaj o poletih na Luno in ženski kopalni modi. In o razvoju.

Ko so se v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja Američani dokopali do Lune, smo vsi mislili: »Le kje se bo to ustavilo?« Ker je pač človeška žival navajena na razvoj. Namreč na to, da se vse neprenehoma razvija.

Da je jutri že vse drugače, boljše, kot je bilo danes. Tedaj so govorili o Marsu in o zunanjih planetih ter o oddaljenih galaksijah. Zgodilo se pa ni nič takega. Ljudje so se nekajkrat spustili na tisto prašno površje, posneli so nekaj filmov, podelili nekaj medalj in to je bilo to. Razvoj se je ustavil in človek ni nikoli več stopil na Luno.

Z žensko kopalno modo je zelo podobno. Najprej se je vsa reč normalno razvijala. Bombažni skafandri, nato enodelne pa dvodelne kopalke in končno bikinke. Razvojno logično se je v osemdesetih letih, denimo deset let po pristanku na Luni, pojavil 'topless'! Ženske so na plažah odvrgle modrčke! Bil je to majhen gib za ženske in ogromen korak za človeštvo. Še posebej njegov moški del.

Tedaj smo se moški slinasto spraševali: »Le kje se bo to ustavilo?« In na silo umirjali podivjane hormone. Pa se je zgodilo isto kot s poleti na Luno. Trajalo je nekaj tistih srečnih let, potem pa nič več. Modrčki so se vrnili na svoje mesto in tako ameriški astronavti kot milijoni moških smo spet prepuščeni domišljiji. Razvoj se je ne le ustavil, temveč smo priča povsem nerazumljivemu in nepotrebnemu nazadovanju. Drugače povedano: astronavte je zajebala Nasa, nas pa modni kreatorji.

Neumno je sicer pridigati iz pozicije izkušenega starca, a osemdeseta so bila raj na Zemlji! Človek je lahko šel v JLA, poleti pa so po jadranskih plažah paradirali milijoni parčkov ženskih dojk. Prsi, joški ali kako se že imenujejo v različnih svetovnih slengih! To, o čemer se mora in more danes odraščajoča mladina podučiti zgolj na straneh pričujoče revije, je bilo nam dano in sito.

Bile so tam, vsakomur na ogled in sproščenost ter naravnost, s katero so jih lastnice postavile na ogled, je brez dvoma pripomogla tako k utrjevanju feministične misli kot tudi k uvodnim poglavjem iz spolne vzgoje.

In pridemo do ključnega vprašanja: ­»Zakaj se modrček na začetku devetdesetih vrne in zapre največjo samopostrežbo na svetu?«

Same ženske se še danes spominjajo, kako prijetno je bilo, ko so lahko od 90 do 98 odstotkov telesa izpostavile soncu, ne da bi se morale pri tem zadrževati v naturističnih rezervatih. Z modrčkom se je vrnila nadležna mokrota in nerodna preoblačenja za brisačami in zato je izginotje 'toplessa', ki je enako godil obema spoloma, še toliko manj razumljivo.

Zadeva postane jasna šele, če obiščemo prodajalno s kopalno modo ali pa odpremo kakšen katalog. Ženske kopalke 'priznanih blagovnih znamk' (kar je ženski izraz za artikle, ki ti jih dajo v kartonaste vrečke), dosegajo cene, od katerih se moškemu zvrti v glavi. Tristo evrov za ženske kopalke ni nobena posebnost, in v tem tiči vsa težava.

Če bi na plažah še vedno vladal 'topless', bi ženske kopalke stale zgolj 150 evrov. Tekstilne multinacionalke bi bile v sekundi ob pol zaslužka, česar pa si ne smejo dovoliti. Zato so pritisnile na žensko nečimrnost, Katoliško cerkev in upravljavce kopališč – ter modrček vrnile na staro mesto.

Moški smo izviseli, ne zaradi morale, temveč zaradi kapitala, kar je še en razlog, da že enkrat organiziramo to svetovno revolucijo. Namesto srpa in kladiva bodi na rdeči zastavi upodobljen par jošk, kajti za »staro pravdo zdaj se bije boj«!

Heja, heja …

Marko Radmilovič

Foto: Vince Cavataio

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri