Film: (Solo: Zgodba Vojne zvezd) - Za celo vesolje tegob Han Sola

  • 16.07.2018

Zakaj oboževalci Vojne zvezd upajo, da film o Hanu Solu ne bo uspel.

(Foto: Profimedia)

11 fotografij v galeriji

Če ste kdaj razmišljali, kako daleč seže hollywoodski pohlep, potem ste z napovedjo filma Solo: Zgodba Vojne zvezd (Solo: A Star Wars Story), izvorne zgodbe o Hanu Solu iz Vojne zvezd, dobili vsaj približen odgovor. Da meje dejansko ni. Ker z dovolj domišljije lahko tudi najbolj nepričakovano tematiko molzeš, dokler od nje ne ostane le posušeno votlo truplo.

Izvorna zgodba o Hanu Solu je namreč že takoj ob namigu, da se bo zgodila, zbudila val skepticizma. Ob že tako slabo sprejetem zadnjem delu Vojne zvezd med oboževalci se je ta nenadni premik v fokusu franšize zdel kot očiten vandalizem. Vendarle smo nedavno videli dokončno smrt tega legendarnega junaka, tragičen, a čustveno nabit zaključek njegove dolge zgodbe, ki je tudi Harrisonu Fordu dala priložnost, da na nepozaben način pokoplje lik, ki ga je pred davnimi leti izstrelil med zvezde. Takšne in drugačne. Toda Disney je imel drugačne načrte.

Težave v zakulisju – od režiserja do žanra

Avtonomna inštalacija v franšizi Vojne zvezd nam bo razkrila, kako je Han Solo postal Han Solo – kako si je pridobil famozno plovilo Millennium Falcon, kateri do bili njegovi prvi podvigi v sferi medgalaktičnega švercanja in kako se je razcvetelo prijateljstvo z najbolj kosmatim stvorom v vesolju, vse dokler ni Solo pristal na tanki meji med človekoljubom in kriminalcem. In že tu se pojavi prva težava. Izvorno zgodbo Hana Sola namreč že imamo. Imenuje se Vojna zvezd. Ogromno njegove preteklosti, ki je vodila do točke, ko se njegova usoda prekriža z usodo Luka Skywalkerja, je že znane. Vprašanje je torej, ali so tisti delčki njegovega mozaika, ki morebiti (še) niso znani, sploh zanimivi? Ali vsaj dovolj zanimivi, da si zaslužijo svoj film?

Kako je prvič spoznal Chewbacco? Kako je spoznal Landa Calrissiana? Zakaj vedno nosi telovnik? Katera naključna galaktična bejba mu je zlomila srce, preden je spoznal Leio? Je to vredno stotine milijonov dolarjev težak proračun, ki so ga bili celo primorani preseči, ko so le tri tedne pred koncem snemanja ugotovili, da originalni režiserski par Phil Lord in Chris Miller nista najboljši kreativen par za ustvarjanje epskih znanstvenofantastičnih zgodb, ko pa je njun referenčni seznam omejen na rimejk policijske šaljivke 21 Jump Street in na LEGO film. Frajerja sta bila prepričana, da bi Solo moral biti komedija. Studii jima niso mogli dopovedati, da mora biti prav nasprotno od tega.

Konflikti v zakulisju so tako dosegli vrhunec v trenutku, ko je Disneyjeva kreativna direktorica nagnala režiserski duet in na pomoč poklicala mojstra Rona Howarda, režiserja monumentalnih hitov, kot so Apollo 13, Davinčijeva šifra, Angeli in demoni ter Inferno; režiserja, ki je očitno prepričan, da si svet želi vedno znova gledati, kako se Tom Hanks rešuje iz tesnih prostorov. Ko je Ron Howard prevzel režisersko taktirko, je dobil le eno preprosto nalogo: rešiti film pred samim seboj. In njegov senzacionalni ukrep je bil, da je predelal in ponovno posnel kar 80 odstotkov že posnetega materiala. Pri čemer je, recimo, iz filma popolnoma pobrisal prisotnost Michaela K. Williamsa. Ne zaradi kakšne zamere. Williams žal ni imel časa, da bi priletel v London na sanacijsko snemanje, ker je bil takrat že v Afriki na snemanju špijonske drame The Red Sea Diving Resort. A kompromisov ni bilo.

Agenda oboževalcev

Ko so takšni in drugačni konflikti začeli curljati v javnost, se je zgodil še en zanimiv preobrat. Oboževalci so si nenadoma zaželeli, da bi film flopnil. Da bi imel izgubo pri prodaji kart, da bi ga kritiki raztrgali in da bi se mu potencialni gledalci na vseh koncih sveta uprli – ne samo z bojkotom, ampak tudi z jeznim žuganjem po socialnih omrežjih, ker je to pač največ, kar lahko osebki na dnu kapitalistične piramide naredijo. Te želje pa ni vodila kakšna toksična žlehtnoba, temveč jo je porodila morda celo plemenita misel! Češ, če bo Solo flopnil, bo to šokantna, a nujna lekcija za Disneyjeve studie. Morda se bodo celo predramili in zavedli, da tako oboževane franšize, kot je Vojna zvezd, ni pametno zlorabljati po sistemu Transformerjev, kjer se zdaj vsak naslednji del gleda kot vedno bolj tragičen intelektualni bankrot. »Del nas si želi, da film ne bi uspel,« odkrito reče Joe Vargas, vplivnež in voditelj YouTube kanala Angry Joe Show z 2,9 milijona naročnikov. »Razmišljam, da bo Disney, če bodo rezultati slabi, začel pametneje upravljati franšizo.« Sovoditelj Joe Lopez je le dodal: »Iskreno, nisem si želel filma o Hanu Solu.«

Ko Han Solo ni Han Solo

Zgodba o Hanu Solu pa ima še eno težavo – glavnega igralca. Prvič zato, ker Alden Ehrenreich, 28-letnik, ki igra ciničnega vesoljskega tihotapca, pod nobenim kotom ne spominja na Hana Sola, kot smo ga poznali štiri desetletja. Han Solo je namreč ravno toliko Harrison Ford, kot je Harrison Ford Han Solo. Številnim se zdi, da te podobe preprosto ni mogoče kopirati ali prenoviti, kot tudi ni mogoče kopirati samega vedenjskega vzorca, ki ga je Harrison Ford vdahnil liku Hana Sola. Ehrenreich se je sicer trudil s scenarijem, ki mu je bil ponujen, a je izpadel preveč umetelno komičen, kar je studie pognalo v paničen krizni menedžment, rezultat katerega je bil, da so za še dodaten presežek proračuna na snemanje pripeljali učitelja igre! Ja, točno tako – igralec je na snemanju dobil učne ure, kako igrati Hana Sola ...

Ali je bil za to kriv igralec ali pa pač dejstvo, da tako specifičnega, svetovno prepoznavnega lika ni mogoče kar tako prestaviti na popolnoma novega igralca, bomo verjetno videli šele ob ogledu filma. Govorice, da se Disney že pripravlja na to, da bo film pogorel, niso spodbudne, a Vojna zvezd ima vendarle ime, ki je vsaj deloma odporno proti pogubi. Že to, kako strastni so oboževalci glede novejših delov, četudi prevladujejo negativne emocije, pove, da si franšiza lahko privošči malce tveganja. Če bo uspešna, se nihče ne bo spomnil, da je kdo imel pripombe. Če pa ne bo, ima Disney na zalogi še kup drugih zgodb iz sveta Vojne zvezd, ki se lahko odkupijo že konec naslednjega leta (zastavljeni datum je 20. december 2019), ko bomo dobili deveti in s tem finalni del nove trilogije.

3 razlogi, zakaj film o Hanu Solu lahko uspe

Prihodnost mladega Sola ni popolnoma mračna. Skeptični smo le zato, ker je ta franšiza tako zelo dragocena in si želimo resnično le najboljše. In tu so razlogi, zakaj Solu vendarle lahko uspe.

1. Lawrence Kasdan je soscenarist

Kasdan je narativni mojster, ki je z Georgeem Lucasom spisal scenarij za Imperij vrača udarec in potem sodeloval tudi pri scenariju za Jedijevo vrnitev. Mimogrede, spisal je tudi scenarij filma Indiana Jones in iskalci izgubljenega zaklada (Raiders of the Lost Ark).

2. Film o prijateljstvu

Han Solo in Chewbacca imata v franšizi že od nekdaj strašljivo prepričljiv prijateljski odnos in dotični film bi se lahko razvil v zabavno roparsko akcijo o dveh popolnoma različnih bitjih, ki postaneta nerazdružljiva prijatelja.

3. Ron Howard kot režiser

Če kdo lahko sanira polomijo, je to Ron Howard. Ko je prisoten s srcem, naredi čudeže. Če sta Lord in Miller mislila, da delata čisto komedijo, je Howard verjetno edini, ki je to zablodo lahko spremenil v gledljivo vesoljsko avanturo s komičnimi elementi.

TEKST Darjo Hrib 

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri