Vrnitev Suzikija GSX-R

  • 20.08.2017

V svetu motošporta je ime GSX-R zapisano z zlatimi črkami, Suzuki je s tem motociklom spremenil dirkanje in s tem tudi pojem za superzmogljive serijske motocikle. Kralj se je zdaj vrnil in je pripravljen, da si povrne prestol!

(Foto: Suzuki)

4 fotografije v galeriji

Suzuki je namreč v boju s tekmeci v zadnjem obdobju nekoliko zaspal, a zdaj je z novim GSX-R 1000 (14.590 evrov) napadel s polnim plinom. Prenova je temeljita, zverino so z najostrejšimi kremplji zložili skupaj od najmanjšega vijaka naprej. To je najmočnejši, najlažji, najučinkovitejši in najbolj sofisticiran športni Suzukijev model do zdaj. Zaradi novih okoljevarstvenih norm seveda tudi najčistejši. To, da jim je vse to uspelo strniti v ta končni izdelek, je v resnici velik inženirski in tehnološki dosežek. To pri Suzukiju tudi s ponosom povedo, hkrati pa omenijo, da so si pomagali z idejami s tekmovanj razreda motoGP. Uporabili so titan, material iz vesoljske tehnologije, to pa samo zato, da se motor zavrti do 13.200 vrtljajev v minuti, ko iz sebe iztisne 202 'konja'. Ob teži, ki brez tekočin pokaže 202 kilograma, je to dirkaško vrhunsko razmerje 1: 1 med močjo in težo. Sanje vsakega motorista, ki ga žeja po adrenalinu! To se med vožnjo še kako dobro občuti, saj v primerjavi s starim motorjem deluje nov štirivaljnik kot dopingiran kolesar na Touru.

Moj prvi stik z GSX-R 1000 sicer ni bil idealen, saj smo prvo rundo odpeljali po še nekoliko mokrem Hungaroringu in sem vozil zelo previdno v programu za dežne razmere. Potem ko se je steza osušila, sem z velikim veseljem užil sadove dela marljivih japonskih inženirjev in ročico plina ožemal na polno. Moči mu nikoli ne zmanjka in tudi spoznavni krogi v tretji in četrti prestavi po ovinkastih delih steze in med krajšimi ravninami niso šli prav počasi, saj je motor izredno prožen. Na stezi, kjer se ves čas vozi na meji, vse to pomaga, da sem tudi sam v dobrem, a predvsem še vedno varnem tempu maksimalno užival. Še pred nekaj leti si v takšnih razmerah, kjer so jasno vidni mokri madeži na asfaltu in je suha le idealna linija, niti v sanjah ne bi upal tako odpirati plina. Zdaj pa elektronika pazi name. Motocikel brez elektronske pomoči bi seveda zgrmel po tleh v trenutku, tu pa te na mejo opozorita nežno odnašanje zadka in bliskanje rumene lučke na merilnikih. Čudovit dokaz, kaj zmore elektronika, je bil nenaden in odločen pospešek, ko sem z mokrega asfalta zapeljal na suhi del steze. Motor takrat sprosti na asfalt vso moč, ki se pokaže v izjemnem pospešku. Z eno besedo: čudovito! Pohvaliti moram tudi delovanje vzmetenja, ki je seveda polno nastavljivo in ob dobrem aluminijastem okvirju ohranja kolesa mirna in natančno v začrtani liniji.
Po končanem testnem dnevu in prijetno utrujen lahko samo dam roko ekipi, ki je naredila novega GSX-R 1000, in čestitam za zelo dobro opravljeno delo.

TEKST Peter Kavčič
FOTO Suzuki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri