Tudi predsednik ga ima

  • 23.04.2008

Prav takega, kakršen je meni všeč. Čistih, enostavnih linij, nobene grobosti ali vsiljivih barv. Dovolj je le eleganten zamah z roko, pa je takoj pripravljen na akcijo. Verjetno predsednik strašno uživa v njem. Kaj ne bi! Ko ga enkrat preizkusiš, ga hočeš vedno znova. Res je, ni poceni, ampak, hej, za take užitke ... Pa še vsi prijatelji ti potihem zavidajo, kako čudovitega imaš!

(Foto: PR)

8 fotografij v galeriji

No, zdaj sem vam dala misliti. Ne, ne poznam predsednikovega »tigra«, vem pa, da tu in tam pomaha pred steklenimi vratci glasbenega sistema beosound 3000 danskega proizvajalca Bang&Olufsen, ki se nato neslišno odprejo in čakajo, da naloži svoj najljubši CD. Podarila mu ga je danska kraljica Margareta.

Danci, ki se ne morejo zazreti v gorske vrhove, lahko pa se sproščajo ob pogledu na morski horizont, so ponosni na čisto arhitekturo brez kičastih figuric na pročeljih. Tako jih je vzgojil slavni domači arhitekt in dizajner Arne Jacobsen (mimogrede, letos mineva sto let od njegovega rojstva, najbolj znan je njegov stol v obliki jajca, izdelke pa lahko vidite tudi v Kubrickovem filmu Odiseja 2001). Jacobsenovo tradicijo nadgrajuje kolekcija približno štiridesetih izdelkov podjetja Bang&Olufsen.

Podjetje, ki obstaja že 77 let, sta ustanovila prijatelja Peter Bang in Svend Olufsen, še danes pa je njihov glavni moto, da mora biti vsak izdelek moderen najmanj deset let. No, vsaj po obliki, drobovje lahko po dveh, treh letih nadgradite. Za dovršen videz imajo zasluge najeti dizajnerji; podjetje namreč ne zaposluje niti enega oblikovalca. In ker se ravnajo po načelih »oblikovalec je zakon« in »nič ni nemogoče«, velikokrat od ideje do končnega izdelka pretečeta tudi dve leti.

Dovršenim zamislim privoščijo najboljše materiale, jih temeljito preizkusijo (beri pretresejo, pregnetejo, podhladijo in drugo) in odpošljejo v 618 trgovin po svetu, med njimi tudi k nam, kjer jim nadenejo zasoljeno ceno.

Pa poglejmo: omislite si glasbeni sistem beosound 9000 s šestimi CD-ji, ki ga lahko postavite na stojalo ali poljubno obesite na steno skupaj z zvočniki beolab1. V izložbi se naravnost zaljubite vanj, ko stopite bliže in vidite majčken list z astronomsko ceno 1.139.000 slovenskih tolarjev, pa se vam zatakne. Ali pač ne. Odvisno, koliko vas je v hlačah oziroma v denarnici.

Danci so tako ponosi na svoje izdelke, da jim je osemsto tisoč kupcev po vsem svetu dovolj. No, morda bi si želeli dva milijona. Toda ne, bog ne daj, dvajset milijonov.

Konkurenci, ki pokriva okoli 97 odstotkov svetovnega trga ter vsaki dve leti predstavi nov izdelek, se samo smehljajo. Tudi združitev s katerim od večjih proizvajalcev, na primer Sonyjem, jih ne zanima, saj bi tako izgubili svobodo pri dizajnu. So pa na primer povezani s Phillipsom, ki zanje izdeluje katodno cev za B&O televizijske sprejemnike.

Njihov tekmec je kupec sam – s tem ko se odloča, kako bo zapravil denar: za novo B&O televizijo, avtomobil, nakit ali eksotičen dopust.

Najnovejši izdelek plasma TV beovision5 stane 4.788.900 slovenskih tolarjev. In, preverjeno!, vsaj pet Slovencev si ga je privoščilo. Idejo je David Lewis, že trideset let glavni dizajner pri B&O, dobil pri gledanju znanstvenofantastičnega filma Raya Bradburyja Farenheit 451 iz leta 1966, dokončna oblika pa se mu je utrnila, ko je postopal pred galerijo, v kateri so bile slike prislonjene na zid, čakajoč, da jih obesijo za razstavo.

Izdelke B&O lahko med seboj povežete s sistemom beolink@ – inteligentno programsko opremo v izdelkih, ki so med seboj kabelsko povezani.

Ključni del sistema za prenašanje slike in zvoka iz sobe v sobo je daljinski upravljalnik beo4, s katerim nadzorujete vse naprave. En daljinec za TV, DVD, hi-fi, zvočnike ... ni slabo.

Za začetek si torej lahko omislite B&O obesek za ključ, ki je daljinski upravljalnik. Ko vstopite v sobo, lahko z njim vključite oziroma izključite radio, televizor in luči. Da bo stvar zabavnejša, celoten sistem izdelkov povežite z domačim računalnikom, v katerem je program beolink@PC2. Recimo, da ste v delovni sobi in ste se naveličali CD-ja, ki igra v sosednjem prostoru, hkrati pa se vam zdi, da je glasba preglasna.

Sploh vam ni treba prekiniti dela in oditi v drugo sobo: v računalniku preprosto kliknete nov izbor glasbe in nastavite želeno glasnost. Ali: večer je in še vedno visite za računalnikom, v dnevni sobi pa je prižgan televizor. Vašo pozornost pritegne nenavaden zvok in – klik! – lahko na monitorju preverite, kaj gleda vaša žena. In če je mehiška limonada, ki vam gre seveda na živce, preprosto s klikom spremenite program.

Prav zdaj razvijajo glasbeni sistem beosound CD memory, v katerega boste lahko shranili štiristo cedejev. Okej, vem, da jih imate v računalniku v formatu mp3 še več, ampak PC zagotovo nima takega zvoka, kaj šele dizajnerske oblike!

In na koncu o tem, zakaj mi je B&O všeč, ali bolje, s čim so me dobili. Ha! Prodali so mi dobro filozofijo. Predstavljajte si italijanski lokal, v katerem ne strežejo kapučina. Ali pa japonsko restavracijo brez sušija. Svet bi bil osiromašen za dva lokalna »izdelka«, prepoznavna kjerkoli na svetu.

Katastrofa. In to si želijo pri Bang&Olufsenu. Da jih vedno prepoznate po dizajnu, ki bo moderen vsaj deset let. Če vam njihov izdelek, kar je sicer uradno darilo dežele Danske, prinese kraljica Margareta, je pa sploh dobro, kajti še vedno si lahko privoščite dober avtomobil, lep kos nakita ali eksotične počitnice.

TEKST: Vesna Slapernik

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri