Tantrični seks

  • 23.07.2010

Tantra gotovo ni nikakršno verstvo. Ne zahteva sprejetja sistema vere, sploh pa ne poslušnosti kakšni doktrini. Lahko je in tudi je del življenjskega sloga.

(Foto: Shutterstock)

2 fotografiji v galeriji

In za mnoge privržence je celo bistvo človeškega življenja. Poznavalci jo najpogosteje označujejo kot pot. Je namreč dovolj fleksibilna in močna za to, da ne samo vedno preživi, ampak postane tudi del življenja ljudi najrazličnejših prepričanj. Ali bo starodavno izročilo tudi del vašega življenja, je vaša stvar, naša je, da vam ga na kratko predstavimo.

Korenine

Tantra je sanskrtska beseda, torej del enega najstarejših pisanih jezikov. Nastala je z združitvijo besed tanoti (razširitev) in trajati (osvoboditev). Pomeni 'tkanje',  'nepretganost', v smislu povezovanja ljudi in združevanja človeških src. Je znanost o širjenju zavesti in osvobajanju energije.

Izvor tantre najdemo v hinduističnih in budističnih sektah Indije, kjer jo še danes gojijo v enaki podobi kot pred tisoč leti. Medtem se je razširila v druge azijske dežele, kjer nanjo vplivajo lokalne tradicije, sama pa je, nasprotno, vplivala na verske skupine v Tibetu, na Kitajskem in Japonskem in je znana pod različnimi imeni. Ker jo imajo za jogo ljubezni, se ji včasih pravi tudi tantra joga. Tisti, ki so šli skozi tantrično posvetitev, vidijo njeno enkrat­nost v tem, da je zmožna povezati na videz nezdružljivo. V njej vidijo sintezo seksualnosti in duhovnosti, tradicije in spontanosti, družbenega in individualnega.

Tantra ne vsebuje nobenega besedila ali navodila, kako se obnašati, je pa univerzalen poziv k ljubezni. Od nas ne zahteva, da ljubezen idealiziramo ali da ljubimo koncept ljubezni. Poziva nas k temu, da ljubezen doživljamo – ravno zdaj in tukaj. Seks v njej igra vlogo sredstva oziroma orodja, s katerim se odpremo ljubezni. Namen tantre ni seks z vsakim, kogar hočemo ljubiti, temveč je namen, uporabiti seksualnost v zdravilnem procesu, ki krepi individualno duhovno življenje posameznika. Tantra uči, kako premagati vsa hrepenenja z obvladovanjem najprimarnejše želje po seksualnem aktu in kako, nasprotno, doživeti ekstatična, nebeška stanja, o katerih najdemo pričevanja v
poeziji, metaforah ali v izpovedih tistih, ki tantro prakticirajo.

Tantrična ljubimca

»Ko z mano počne te stvari, ne izpustim niti glasu, morda niti ne diham. Edino, kar zaznavam, je tisti nebeški občutek orgazma, ki se širi v smeri, ki jih ne znam logično pojasniti, in bitje svojega srca. Ne zaznavam in ne slišim ničesar, kot bi bila znova v maternici, njegov jezik pa je popkovina, ki me povezuje z življenjem …« piše Valerie Brooks v avtobiografski izpovedi Tantrična posvetitev, ki jo imajo za do zdaj najbolj odprt portret tantre v zahodni literaturi. Avtorica pripoveduje o tem, da pravega tantričnega ljubimca oziroma ljubimko prepoznamo takoj, energija, ki med nami in njim ali njo začne teči, je drugačna kot pri komerkoli drugem.

Prevedeno v vsakdanji jezik: to je preprosto nekdo, s komer se vam takoj začnejo kresati iskre. Njegove oči ali dotik se nam lahko zdijo nenavadno bližnji, počutimo se varne in ljubljene, čutimo, da tega neznanega človeka intimno poznamo, da smo ga nekoč nekje že srečali. Avtorica ob tej priložnosti svari pred ljudmi, ki se za tantro zanimajo le površno ali celo s skritimi nameni – torej z željo po hitrem seksu. Svetuje, naj raje poslušamo predvsem to, kar ta oseba pravi o svojih prejšnjih partnerjih, prijateljih ali starših, po vzoru modrega pregovora, da se bo moški, ki ima rad svojo mater, lepo obnašal tudi do svoje žene.

Isto seveda velja tudi za žensko, ki ima rada svojega očeta. Avtorica nas seznani s potjo tantrične posvetitve, na kateri jo je spremljal njen guru oziroma tantrični učitelj, ter opisuje to srečanje kot dogodek, ki je spremenil njeno celotno življenje. V takšnem odnosu ni želje po prilaščanju ali ljubosumnosti, gre za vez, ki spominja na odnos med dvojčkoma. Tantra seksualni užitek uporablja za razvoj uživanja v vseh vidikih zavesti telesa in duha. Če je misel ustrezno osredotočena, telesni užitek poveča tudi čustveno zadovoljstvo in duhovno izpolnitev. In seksualni užitek, če je pravilno usmerjen, sežge vsakršno notranjo bolečino, pa najsi bo fizična ali čustvena, torej vse občutke praznine, žalosti, prizadetosti ali izgube.

Nedavne raziskave so pokazale, da je živčna struktura ženskega spolovila povsem drugačna, kot se je trdilo v klasičnih delih s področja anatomije. Dejansko je na primer klitoris dvakrat večji, kot navaja večina anatomskih besedil, in desetkrat večji, kot domneva povprečni človek. Prvi korak tantre je povečati telesno zmožnost za čutenje užitka. Telo je mogoče izuriti, da je sposobno dajati in prejemati užitek v čedalje večjem obsegu, trdi tantra, ki pomaga širiti spekter užitka in načine dojemanja telesne naslade. Po tantri je mogoče za dosego orgazma izuriti katerikoli del telesa, saj orgazem doživljamo v možganih. »Če je naš partner sposoben sprožiti naš orgazem samo s tem, da nas pogleda z druge strani sobe, smo na dobri poti k precejšnji razširitvi svoje telesne zmožnosti doživljanja užitka,« piše Valerie Brooks v svoji knjigi.

Orgazem brez konca

Ključ do skrivnosti tantre je postopna grad­nja povsem novega dojemanja orgazma. Čeprav orgazem še vedno ostaja vrhunec seksualnega užitka, tantra nikakor ne hiti do njega. Nasprotno, cilj tantre je oddaljevanje orgazma in s tem povečevanje energije v telesu. Orgazem tako dobi povsem nove dimenzije, množico podob in drobnih odtenkov. Različne ravni orgazma prinašajo vedno nova pričakovanja; dogaja se, da po zaslugi tantre doživ­ljamo nekaj vrhuncev naenkrat ali serijo orgazmov, ki sledijo drug drugemu. Po tantri je vsak posamezen del našega telesa, torej ne samo spolni organi, zmožen orgazma in ni nikakršnih omejitev, kako in kje ga lahko človek doživi. Sramne ustnice in penis gotovo niso ne začetek ne konec možnosti, kje vse se orgazem lahko sproži. Vaginalni steni pri ženskah ustrezata dvema kanaloma energije kundalini, ki ovijata hrbtenico. Kundalini, nekakšna speča kača, božanski nektar ali eliksir živ­ljenja, torej specifična vrsta energije ('kač­ja energija'), ostaja pri večini ljudi v spečem, neprebujenem stanju. Tantra jo pomaga prebuditi.

»Nekega dne je moj partner opazil, da ležim na trebuhu. Z než­nim toplim dihom je pobožal spodnji del moje hrbtenice in se počasi vzpenjal po sredini mojega hrbta. Njegove ustnice se me niso niti dotaknile, čutila sem samo njegov dih na svoji hrbtenici. Počasi se je vzpenjal in dlačice na mojem hrbtu so se takoj privzdignile in prosile, naj ne neha. Bilo je kot električni plamen. Nato se je ustavil zadaj na vratu, in to je bilo tako vzburljivo, da sem doživela orgazem na vratu!« Tako avtorica opisuje posebno vrsto orgazma, ki jo poimenuje metulj. Partner drži partnerico v stanju popolnega vzburjenja na robu orgazma tako dolgo, da orgazem dejansko doseže. Sama ga opisuje kot ekstazo, pri kateri njeno telo lebdi na mehkem oblačku, kot bi ga nekaj vleklo v višave. »Postanem del prostora, glava pa je povsem prazna,« dodaja.

Globok pulzirajoč orgazem primerja s pradavnimi dejavnostmi človeka, kot je bilo na primer ritmično bobnanje primitivnih plemen. Izkušeni tantriki so zmožni doseči orgazme, ki trajajo nekaj deset minut ali kar celo uro. Pravi mojstri pa lahko telo ohranjajo v stanju permanentnega orgazma. V tantri velja pravilo, da je manj več. »Lotiti se tega s polno močjo in z veliko trenja, kot se po navadi dogaja pri netantričnem seksu, to ni to, za kar gre pri tantri. Tantrična ljubimca lahko ostaneta združena skoraj povsem brez premikanja, pri čemer ženska samo z vso močjo krči in sprošča vaginalne mišice. Kakor hitro se v tantri posreči obvladati notranji in zunanji spolni vrhunec, se orgazem razširi po vsem telesu. Vsak del telesa začne doživljati vrhunec, z drugimi besedami – orgazem začnemo čutiti v vsaki čakri. Tako orgazem postane vir velike radosti in mi se, po učenju tantre, začnemo odpirati za duhovni orgazem, ki nas pripelje do pravega smisla tantre – duhovnega odpiranja svetu in vesolju.«

Tantrični seksualni rituali

Seksualni rituali gotovo niso izum tantre – obredni seks je poznalo veliko kultur, toda židovsko-krščanska tradicija je takšno prakso prepovedala. Veliko danes priljubljenih običajev izhaja ravno iz seksualnih ritualov. Dober primer je na primer valentinovo, dedič slavnosti, ki so v starem Rimu potekale v prvih stoletjih pred našim štetjem. Odigravale so se februarja v čast boginji ljubezni, njihov smisel pa je bilo notranje očiščenje pred začetkom novega leta in proslavljanje duha ljubezni.

Sestavljene so bile iz seksualnega obreda, pri katerem so bila imena vseh udeležencev napisana na koščkih papirja, spolne partnerje za tisti večer pa so se izbrali z žrebanjem.

Ta običaj se ohranja v moderni tradiciji s pisanjem valentinovskih voš­čilnic. Prvomajski plesi, pri katerih mladenke in mladeniči plešejo okoli faličnega simbola mlaja, potem pa preživijo noč skupaj v gozdovih ob proslavljanju svojih lastnih simbolov, so obstajali že v davnini. Starodavni obredi dokazujejo, da je spolnost postopoma postajala sinonim blaginje, plodnosti, bogastva in udobja.

Čim bolje gre družbi, tem liberalnejša je, kar zadeva seksualnost. Mogočni svetopisemski kralji imajo na stotine žena, zlati vek seksa sta doživela tako stari Rim kot Grčija. Doba ekonomske blaginje ZDA na prelomu 60. in 70. let je prinesla seksualno revolucijo in hipijevsko gibanje.

Ljudje, ki prakticirajo tantro, lahko pri svojem partnerju dosežejo, da se znebi ljubosumja in potrebe po prilaščanju drugega. Kolektivno doživetje globoke povezanosti z drugimi pari pomaga znebiti se tudi strahu pred ljubeznijo in se naučiti popolnoma predati drugemu.

Tantra spolnost razume tudi kot vir ustvarjalnosti. Medtem ko sta ljubosumje ali jeza destruktivna, je spolnost vir veselja in ustvarjalnosti. Vrača nas v naše izvirno stanje naravne celovitosti, v kateri smo se spolnosti veselili kot totalnega akta, ki ga doživljamo, a ne razmišljamo o njem. Tantra izkorišča trenutek, ko izgine naš razum in obstajamo samo v obliki vibrirajoče energije.

To je trenutek, ko nobeden od partnerjev ne obstaja ločeno, ampak obstaja samo midva, enotnost pa je osredotočena v naši notranjosti. Ženske menda to enotnost doživljajo pogosteje, ker se pogosteje ljubijo z zaprtimi očmi.

Tantra je skozi zgodovino doživela številne preobrazbe. Pogosto se je tudi izgub­ljala v ilegali in se izogibala uradni kulturi. Nekateri zgodovinarji si to razlagajo s tem, da so politični vodje odkrivali pomen tantre za razvoj sposobnosti posameznika in so si zato poskušali njeno uporabo prilastiti. Bali so se, da bi tantra lahko okrepila zavedanje navadnih ljudi in tako ogrozila družbeni red.

Še ena nevarnost, ki jo prinaša tantra, je bila, da daje posebno moč ženskam. V njej so si namreč moški in ženske enakopravni, enakopravnost pa je vedno pomenila grožnjo za družbo s prevladujočo vlogo moških.

Tako je tantra postopoma postala tajna ezoterična zadeva, ki so jo prakticirali samo pripadniki višjih razredov, ki so imeli dostop do izobrazbe. Nevarna je bila že zaradi svojega bistva, saj operira s kačjo močjo v telesu, v kateri je osredotočene veliko energije. Korenine tantre pa so vendarle povezane z življenjem navadnih ljudi. Razvila se je iz zgodnjega čaščenja matere Zemlje, darovalke življenja. Njen smisel je iskanje duhovne osvoboditve na način, ki je dostopen vsakomur – prek zemeljskega užitka in sožitja z drugimi. Če obstaja nekaj, s čimer tantra še posebej bogati družbo, potem so to medčloveški odnosi.

Dagmar Sedlická

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri