Skrij se, Pamela!

  • 08.05.2008

Res je, ideja ni nova. Je pa najnovejša inkarnacija motorne dvoživke – pravzaprav troživke – prekleto dobro videti v praksi, mar ne?

(Foto: PR)

8 fotografij v galeriji

Pri Rinspeedu so znani po odbitih konceptih. Njihov najnovejši projekt, na ženevskem salonu predstavljena squba, pa je prva avtomobilistična troživka. Kot lahko vidite tudi na fotografijah – te, pozor, niso fotomontaža – namreč zares pluje tudi pod vodo!

Od dvo- do troživke

Že druga svetovna vojna je postreg­la s podobnimi izumi. Inženirji brkatega Adolfa so v dvoživko, ki so ji ladijski vijaki omogočali plovbo po vodi, predelali tako imenovani 'Kübelwagen', pločevinasto vozilo, narejeno na Volkswagnovemu hrošču podobni oziroma sorodni zasnovi. Tudi na nasprotnem bregu fronte niso stali križem rok.

Američani so legendarni vojaški tank sherman predelali tako, da je na napihljivih zračnih blazinah lebdel na vodi in se po njej tudi premikal. Sicer uspešna ideja se je končala tako, da nekaj dragocenih shermanov še vedno leži globoko na morskem dnu. Toda od druge svetovne vojne je preteklo mnogo vode in do danes je po njej plula že marsikatera doma narejena avtomobilska amfibija. Ni pa še bilo takšne, ki bi ji lahko rekli troživka. Torej vozila, ki bi vozilo po cesti, plulo po vodi in se kot podmornica tudi potapljalo pod morsko gladino.

Ni skrivnost, da je odštekani Frank M. Rinderknecht, 52-letni Švicar, šef in lastnik najbolj kontroverzne avtomobilistične tovarne, svojo idejo (tako kot mnoge druge) dobil pri slavnem agentu 007. V filmu Vohun, ki me je ljubil se je Roger Moore v službi njenega veličanstva nonšalatno prevažal tudi pod vodo, vendar pa je šlo le za filmski trik. Bondov avto torej v resnici nikoli ni zapeljal pod vodo. Če bi, bi tam tudi ostal.

Gor pa dol

Rinspeed squba je avtomobil, narejen na osnovi Lotusovega malega šport­nika elise. Svojega izvora ne skriva oziroma ga zaradi nezmotljivo prepoznavne oblike niti ne more. Toda kljub vsemu je od elisove aluminijaste zasnove ostala le silhueta oziroma njegovo ogrodje in plastična lupina. Sqube seveda ne poganja bencinski motor, temveč so v njegovem zadku trije elektromotorji, ki jih napaja ion-litijeva baterija. Eden od motorjev poganja zadnji par koles in tako se vozilce prav živahno giblje po cesti. Povsem tako kot običajni avtomobili oziroma še bolje. Zaradi vgrajenih senzorjev, ki zaznavajo okolico, lahko squba vozi brez voznika. Spelje, ustavi, pospeši in zavija.

Dodatna elektromotorja poganjata vsak svoj ladijski vijak na zadku avtomobila. Tako Rinspeedov izum, ko cesto zamenja voda, vozi naprej kot klasično plovilo. Torej pluje po vodi. Vse dokler ne odprete vrat. Ko voda vdre v notranjost, se vozilo začne potapljati. Tudi zaradi tega in predvsem zaradi varnosti potnikov so se pri Rinspeedu odločili za avtomobil brez strehe.

Precej pomemben del tehnike pa je še nekje. Ob vratih vozila oziroma na sprednjih blatnikih sta dve vodni šobi, del sistema Carbon nano tubes, ki so ga razvili v podjetju HS Genion. Sistem enako kot pri vodnih skuterjih izkorišča moč vodnega curka, ki odvisno od kota vodne lopute potiska plovilo v različne smeri. Tudi pri squbi usmerjajo vrtljive turbine močan pritisk vode tako rekoč v vse smeri, kar vam omogoča, da vozilo potapljate in dvigate ter se z njim vozite tudi pod vodo. Ja, to je prvi avto, ki se lahko pelje oziroma dviga tudi gor ali dol.

Zeleno

»Več kot tri desetletja sem sanjal o avtomobilu, ki bi lahko peljal po cesti ali letel. Sedaj sem svoje sanje uresničil. Squba leti ... Vendar le pod vodo. Izdelava pravega avtomobila letala pa je zame izziv za prihodnost,« je povedal Rinderknecht, ki je prav res zastrupljen s triki iz filmov o Jamesu Bondu. James pa je seveda zaveden ekolog in tako je tudi squba povsem zeleno vozilo. Žene ga elektrika, zato ni izpuha in škodljivih emisij.

Ekološko povsem neoporečno vozilo ima v pogonskih sklopih celo posebej zanj narejeno Motorexovo biorazgradljivo motorno olje. Poleg tega boste v notranjosti našli še vodo­oporne obloge sedežev in preproge ter povsem vodotesno digitalno armaturno ploščo. Jasno, elektronika se deset metrov pod vodo, kolikor se lahko potopi squba, ne počuti najbolje.

Zanimiv avtomobilček, ni kaj. Na žalost gledate prototip, ki še ni v prodaji. Pri Rinspeedu ga bodo skoraj zagotovo ponudili svojim bogatim kupcem, ki so tako ali tako že naveličani dragih igrač. Če si ga boste zaželeli, potem boste poleg opravljenega vozniškega izpita potrebovali še potapljaški tečaj. Ko se avto potopi pod vodo, si voznik in sovoznik namreč natakneta na obraz potapljaški maski in v usta vtakneta dihalno cev, ki je povezana z zračnim tankom oziroma z dvema potapljaškima jeklenkama v 'prtljažnem prostoru'.

Zato si oblecite kopalke in nataknite masko, gremo na vožnjo! Tale squba zaradi ekskluzivnosti res ne bo poceni, toda verjamete lahko, da bo vsak vložen evro poplačal užitek ob pogledu na začudene obraze kopalcev, ko boste izpluli iz vode in naredili krog po pesku. Kot pravijo pri Rinspeedu: »Ta avto na plaži zasenči tudi Pamelo Anderson v kopalkah Obalne straže!«

TEKST Gaber Kržišnik

FOTO Rinspeed Inc./Dingo/H. Streit/Jeebee

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri