Predstavljamo nova pravila, ki od letošnje sezone veljajo v razredu MotoGP

  • 28.06.2016

V razredu MotoGP se v sezoni 2016 preganjajo po novih pravilih. Predstavjamo, kakšna so, da naj bi po zagotovilu odgovornih omogočila večjo izenačenost prvenstva in 'obvladljive' stroške. Bila naj bi postavljena za daljši čas in menda jih ne bo treba več spreminjati pred vsako sezono.

(Foto: Dorna)

Največ sprememb pri pravilih je v delu, ki zadeva tehniko. Divizija open je pozabljena, bila je le most do večjega števila dirkačev na gridu, torej do njihovega večjega števila pred startom, kljub temu pa so proizvajalci še vedno razdeljeni na dve skupini: na tiste, ki tekmujejo v skladu z novimi pravili, in na proizvajalce, ki še niso dosegli določnega uspeha (in določene tehnične ravni) ter so jim zato priznani nekateri odpustki.

Testiranja in motorji

Ducati, Honda in Yamaha so proizvajalci iz prve skupine. Aprilia in Suzuki sodita v drugo, v sezoni 2017 se jima bo pridružil še KTM. Prva trojka ima na voljo sedem zapečatenih motorjev na sezono na dirkača, torej brez možnosti razvoja. Omejeni so tudi pri zasebnih testiranjih, saj imajo na voljo le pet testnih dni. Seveda pa imajo še vedno uradne teste. Najmanjša dva, Aprilia in Suzuki, lahko razvijata motorje neomejeno tudi skozi sezono, pri tem pa imata na voljo devet motorjev na voznika. Testiranja zanju niso omejena. Edina omejitev je število gum, ki so na voljo – 120 na dirkača. Ko bodo ekipe iz druge skupine dosegle uspehe (uvrstitve na stop­ničke), bodo te prednosti izgubile. Ko bodo v posebnem točkovanju zbrale šest točk, ne bodo več upravičene do ne­omejenega testiranja, od naslednje sezone pa tudi ne več do odpustkov pri številu motorjev in njihovega razvoja. Če pa se (katerikoli) proizvajalec v tekoči sezoni ne bo uvrstil na stopničke, bo upravičen do ugodnosti v nasled­nji; tudi Ducati, Honda in Yamaha. Prav zaradi odpustkov naj bi se manjši pro­izvajalci lahko kosali z giganti, kot sta Honda in Yamaha. Vsi pa imajo, v nasprotju z dozdajšnjo prakso, na razpolago enako količino goriva (22 litrov), vsi imajo enake gume in – to je ena pomembnejših novosti – imajo tudi enako elektroniko.

Kakšna je elektronika

Pri elektroniki kaže razlikovati med strojno opremo (hardver), ki se bo od proizvajalca do proizvajalca razlikovala, in programjem (softver) Magneti Marellija, ki ga imajo vsi enakega, pri njegovi uvedbi pa so sodelovali Honda, Yamaha in Ducati. Spremembe so možne le, če se glede njih strinjajo vsi trije. Veljajo pa izjeme; proizvajalec lahko določi dodaten senzor, ki ne bo na voljo drugim, ta senzor pa je lahko uporabljen samo za shranjevanje podatkov o delovanju motorja. Obenem proizvajalec lahko uporablja njemu lastne določene tehnične naprave, ki so navedene na posebnem seznamu.

Gume, aerodinamika in dirkačeva oprema

Poslovil se je Bridgestone, tu je Michelin. Sprememba gumarja ne pomeni le spremembe v velikosti samih gum (letos 17-palčni kolesni obroči), saj ni več posebnih gum, spremenjen je tudi njihov nabor. Dirkač ima na voljo tudi gume za polmokro stezo, in sicer ima 10 sprednjih in 12 zadnjih gum, po prvem dnevu dirkaškega vikenda pa se odloči, kako jih bo skombiniral. V dežju ima na voljo sedem kompletov dežnih gum in lahko izbira med dvema mešanicama. Krilca na zaščitnih oklepih, ki postajajo vse bolj dejstvo, predvsem jih uporabljajo pri Ducatiju in Yamahi, poskuša pa tudi Honda, so v sklopu pravil aerodinamike v letošnji sezoni predpisana: ne smejo segati prek zaščitnega oklepa motocikla, ki sme biti širok največ 600 milimetrov. Kot kaže, pa bodo zaradi varnosti v naslednji sezoni prepovedana. Spodnja teža motociklov je postavljena na 157 kilogramov. Ob spremembi pravil na tehničnem področ­ju so v letošnjih pravilih na podlagi lanske Rossijeve zgodbe prevetrena in jas­neje pravila tudi glede kazenskih točk (t. i. Rossijevo pravilo), prav tako je predpisana obvezna dirkačeva oprema.

Dirkači in favoriti

Letos v razredu MotoGP z novimi pravili in gumami, prenovljenimi stroji, a s starimi zamerami nastopa 21 junakov, ki jim večini po koncu sezone potečejo pogodbe. Torej morajo letos še posebno vneto privijati plin. Kot testni voznik (morda še kaj več) se je vrnil Stoner, na vstop v razred se za sezono 2017 pripravlja KTM. Prav zato je letos sezona precej bolj izenačena, kot je kazalo pred začetkom. Hondin par Marquez-Pedrosa bo skušal nadoknaditi zamujeno na zimskih testiranjih, na katerih honda RC213V ni obetala boja za vrh. Predvsem Marquez je po prvih dirkah favorit za naslov, hitra sta Lorenzo in Rossi na yamahah YZR-M1, ki jima bolj ustrezajo Michelinove gume. Letos naj bi preboj uspel tudi tovarniškima voznikoma Iannoneju in Doviziosu na ducatijih desmosedici GP 16. Najbolj vroč mladi voznik pa bo letos Vinales, ki s suzukijem GSX-RR napoveduje naskok na vrh oziroma preboj med favorite.

Obeta se nam napeta dirkarija!

Primož Jurman, foto Dorna, moštva

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri