Prvih sto

  • 17.04.2008

Piše se leto 1903. V leseni baraki dimenzij 3 x 5 metrov zanesenjaka, 21-letni William S. Harley in 20-letni Arthur Davidson, s sposojenim orodjem sestavita motocikel. Ah, kaj motocikel, vse skupaj je bilo še najbolj podobno biciklu z glasno ropotajočim agregatom. A fanta sta z izdelkom zadovoljna. Na vrata barake z zarjavelim žebljem ponosno izpišeta ime novonastalega podjetja. Harley Davidson Motor Company!

10 fotografij v galeriji

Legenda je rojena. Harley Davidson oziroma skrajšano HD je blagovna znamka, ki se danes uvršča ob bok najbolj kultnim svetovnim izdelkom. Če jo postavimo zgolj v razred motociklov, pa ji tako ali tako ni para. V začetku je bilo seveda drugače. Fantoma se ni niti sanjalo, da bo njun hobi kaj hitro prerasel v resen posel.

Vse, kar ju je zanimalo, so bile le motociklistične dirke in sama sta si naredila dirkalni motor. In že čez dve leti je v nekoliko izboljšani izvedbi zmagal na 15 milj dolgi dirki v Chicagu. Naročila so pričela deževati in znamka HD v Milwaukeeju je zaposlila prvega uslužbenca. Podjetje je tako začelo serijsko izdelovati motorna kolesa. Njihov prvi model se imenuje »Silent Gray Fellow«!

Zaželeni bolj kot kdajkoli

Nato sledi klasična zgodba o uspehu. Več naročil, več zaposlenih, večja tovarna, novi modeli ... Tudi po sto letih obstoja so motocikli HD še vedno enako zaželeni kot nekoč. V prvi polovici in še malo čez, tja do zgodnjih 70. let, so bili motorji HD v samem vrhu tehnologije proizvodnje motornih koles. Povsem sodobna in tehnološko napredna motorna kolesa so zmagovala na motociklističnih dirkah in HD je bilo ime, ki je v motociklizmu narekovalo modne in tehnološke smernice.

A ko so na sceno stopili Japonci, je za Harleyja Davidsona in seveda še marsikatero drugo nejaponsko znamko motociklov nastopilo precej hudo obdobje. Japonci so z multivaljnimi pogonskimi agregati, ogromno konjsko močjo in cenovno dostopnostjo za končnega kupca povzročili ogromno sivih las do takrat premočnim znamkam.

Le izvrstnemu marketingu in pravilni odločitvi vodstva firme se ima znamka zahvaliti za preživetje in za to, da je danes še vedno tu – zaželena bolj kot kdajkoli prej. Vsaj po trenutnih prodajnih rezultatih sodeč.

V najbolj kriznih časih so Američani udarili nazaj. Njihovo najmočnejše orožje je seveda bilo nekaj, česar Japonci niso imeli: tradicija. Udarili so s poslovno strategijo igranja na karto klasike in domoljubja.

S povdarjenimi gesli v stilu »Born in USA« so zadeli v črno. Razvojnega zaostanka se niso niti trudili premostiti. Podjetje je pričelo dvokolesnike reklamirati kot preproste motocikle za preproste ljudi. Preprosta tehnologija in preprost videz. Ter zanesljivost.

Harleyjeva najmarkantnejša reklama prikazuje razvpito motoristično bando Hell’s Angels. V sredini harley, okrog njega pa skupina »postavnih« gologlavih in bradatih mož v črnem usnju. Pod sliko je govoril le napis: »Bi si vi upali tem ljudem prodati nezanesljiv motor?«

Jasno, harley pooseblja uporništvo, svobodo, nemirni duh in avanturo. Jasno je tudi, da so motorji te znamke poosebljenje mačizma, in ja, prav zato jih zelo rade vozijo tudi ženske. Nekatere na teh motociklih bojda rade sedijo iz povsem drugih razlogov. Kar nekaj jih je, ki trdijo, da vibracije dvovaljnega pogonskega motorja tako nežno tresejo motocikel, da jih ježa na njem z lahkoto pripelje do orgazma. Ste se sami kdaj popeljali z njim? Niste? Potem prosite nekoga, ki ima harleyja, naj vas zapelje na kratek krog.

Da boste lahko občutili tisto, o čemer pišejo mnogi, in tisto, o čemer pripovedujejo zgodbe, pesmi, filmi … Vožnja s harleyjem se krepko razlikuje od vožnje z običajnim motociklom. Je morda celo bolj podobna vožnji s kabrioletom. Udoben sedež, hitrost okrog 80, maksimalno 100 km/h, sončni zahod, veter v laseh, prašna ravnica nekje v Arizoni in lenobno klokotanje harleyjevega zračno hlajenega dvovaljnika, ki v stilu stare ribiške barke počasi kleplje nekje med vašimi nogami. Čista romantika.

Ste divji?

Morda je res čas, da to okusite na lastni koži. Ste kdaj pomislili, da bi si kupili motor. Harleyja? In se v stilu Petra Fonde zavihteli v sedlo? Morda ne ravno goli, saj je usnje še vedno primernejše in modernejše. Ste rojeni, da bi bili divji? Če je tako, potem boste verjetno najbolj divji z najnovejšim Harleyjevim izdelkom, imenovanim VRSCA oziroma V-ROD. Gre za zelo zmogljiv stroj, ki je načeloma v popolnem nasprotju s HD-jevo filozofijo.

V-ROD je namreč supermoderen in nadvse zmogljiv. Pri razvoju njegovega pogonskega agregata so aktivno sodelovali strokovnjaki iz nemškega Porscheja. Če vas zanima, kako se zadeva pelje, si prelistajte lansko oktobrsko številko Playboya. Tedaj smo se celih 14 dni sladkali s to igračo.

S harleyjem ste lahko divji, kolikor želite. V dostojni umirjeni črnini na povsem serijskem motociklu se boste lahko pripeljali tudi na jutranji kolegij z drugimi direktorji v vašem podjetju. Z nekaj kromiranimi dodatki na motorju pa mu boste vdahnili bolj osebno noto. Z nekoliko spremenjenim izpušnim sistemom mu boste oplemenitili glas in dodali nekaj športnega duha.

Z radikalnejšimi posegi, kot so barvanje, zamenjava kolesnih platišč, luči, vzmetenja in nekaterih motornih komponent, pa boste videz motocikla povsem prilagodili svojemu okusu, željam ali viziji. Dobrodošli v custom svetu, ki mu pri Harleyjevih motociklih in na trgu ponujeni opremi ne boste videli konca.

In kako bo ime, kakršno je Harley, dostojno proslavilo 100-letnico obstoja? Spektakularno. Poleg mnogih zborov vseh lastnikov harleyjev v številnih državah po vsem svetu še z dvema velikima feštama. Prvo ste že zamudili, saj se je zgodila v Daytoni na Floridi v začetku marca, a jo je na veliko razočaranje vseh nas navzočih precej okrnilo in pokvarilo slabo vreme. Še vedno lahko nadoknadite zamujeno, in sicer tako, da spakirate svojega harleyja na letalo in ga pošljete v njegov rodni Milwaukee, kjer bo avgusta še ena velika rojstnodnevna zabava.

Če motorja še nimate, a vas mika, potem je res skrajni čas, da ga naročite. Ob 100-letnici so vam na voljo tudi jubilejni modeli, izdelani v omejenih serijah, ki imajo na posodi za gorivo v tradicionalnem Harley- davidsonovem emblemu vgravirano številko sto. In ne samo to. Pri jubilejnem modelu vas v lični kovinski škatlici čaka tudi popolnoma zlat kontaktni ključ za zagon motorja.

Verjamemo, da boste precej pazili na motor in na ključe. In čeprav je za vožnjo motorja v prvi fazi potrebna trezna glava, si vseeno lahko natočite kozarček najboljše penine ali si, še bolj v Harleyjevem slogu, privoščite hladno pivo ter nazdravite Harley Davidsonu za prvih sto let!

Kam na fešto?

Ob 100-letnici znamke se bo letos zgodilo veliko spekatkularnih prireditev. Zajahajte svojega harleyja in se odpravite na pot. Čakajo vas:

  • Barcelona, Palau Sant Jordi Barcelona, 27.–29. junija 2003
  • Hamburg, Frei Hafen, 25.–27. julija 2003

Dogodki in parade v ZDA

  • Northwest Route, 17.–26. avgusta 2003
  • Southwest Route, 17.–26. avgusta 2003
  • South Central Route, 21.–26. avgusta 2003
  • Northeast Route, 19.–26. avgusta 2003
  • Proslava ob 100 letnici znamke, Wisconsin, 28.–30. avgusta 2003
  • Velika zabava ob 100 letnici, Milwaukee, 31. avgusta 2003

Hočem ga! Kje ga lahko kupim?

Z letošnjim letom je novi uvoznik za motocikle znamke Harley Davidson podjteje Claas, d.d., z Zaloške ceste 171 v Ljubljani.

TEKST: Gaber Keržišnik

FOTO: Harley & Bor Dobrin

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri