Playboyevih top 25 fantastičnih voženj

  • 23.05.2013

Klišejsko, res, a za ženskami imamo moški pač najraje avte. Odštevamo vse do najvplivnejšega in najbolj zaželenega avtomobila.

1955 MB Gullwing

25 fotografij v galeriji

25. PONTIAC FIREBIRD TRANS AM

Leta 1969 je prišel le v eni barvi, beli, z modrimi poslikavami. Cena: 3887 dolarjev. Motor: 6500-kubični ram-air V8. Filmsko slavo je dosegel leta 1977 v filmu Smokey in bandit, v katerem je Burt Reynolds z njim bril norce iz šerifov. Reynoldsov črni bandit je bil leta 2011 prodan za 57.750 dolarjev. Pontiac je naredil štiri generacije trans ama, zadnjo je nehal izdelovati leta 2002. 

24. BMW 2002

Leta 1968, ko je današnja klasika BMW 2002 zapeljal na cesto, so v Avto magazinu po opravljenem testu zapisali besede enega vodilnih Porschejevih menedžerjev: »Tako dobro jim je uspel, da bi skoraj lahko bil naš.« Danes ste v Podalpju z ohranjenim oldtajmerjem BMW 2002 pravi frajer.

23. CHEVROLET BEL AIR

Chevy je leta 1955 ponudil bel air salonskega videza in uvedel legendarni motor V8 z majhnim blokom. Modeli bel air – kupeji, kabrioleti in karavani – so zaradi vznemirljive zmogljivosti in vpadljivega, samozavestenga ter barvitega sloga izstopali iz preostale pločevine. Za kruzanje ali dirkanje po cestah, po želji.

22. VW BEETLE

Hitler si je zastavil tudi cilj, da postane nemška avtomobilska industrija gigant. Volks­wag­nov ljudski avto, delo inženirja Ferdinanda Porscheja, je bil del Hitlerjevega načrta. No, če bi mali kričač doživel šestdeseta, bi si populil brčice, ko bi v hrošču videl miroljubne hipije. Legenda je prišla med ljudi leta 1946.

21. MAZDA MX-5

Za MX-5, najbolj prodajani roadster vseh časov, so dobili navdih pri britanskih roadsterjih iz šestdesetih let (predvsem pri Lotusovem elanu). Prvič je bil predstavljen februarja 1989 na avtomobilskem salonu v Chicagu in do danes doživel tri generacije, ki so jih večkrat osvežili, četrto menda pride v letu 2014.

20. PONTIAC GTO

Pontiacovi inženirji se niso zmenili za omejitve GM-a, da naj bi šli v avte srednje velikosti tudi takšni pogonski stroji (5400 kubikov je bila zgornja meja), in so leta 1964 pod motorni pokrov spravili 6400-kubični V8 in rojen je bil 'the muscle car'. Nekateri, vsaj prek velike luže, menijo, da je GTO še vedno najboljši mišičnjak.

19. CHRYSLER 300

Pri Chryslerju so se z njim (C-300) leta 1955 pognali v boj z novo corvetto in thunderbirdom. Močni V8 (220 kW/300 'konj'), ki se je dokazal tudi na dirkah, je tristotko pognal prek 200 km/h. C-300 so naredili le 1725 kosov. Sledilo je še več močnejših tristotic, toda letnik 1955 je tisti pravi, najboljši.

18. DATSUN/NISSAN Z

Z je prišel leta 1969 kot model 1970. 240Z je imel po ferrarijev­sko zaobljen motorni pokrov, bil je zelo živahen in cenovno dostopen širšim množicam. Z še vedno razvnema: 390, Z-jeva sedma reinkarnacija, naj bi udaril na ceste še letos. Toda preproste, elegantne linije 240Z so nam še vedno v veselje.

17. FERRARI 458 ITALIA

Moderna klasika iz leta 2009, amalgam vse Ferrarijeve tehnologije. V8 z neposrednim vbrizgom (4,5 litra, 540 Nm pri 6000 vrtljajih v minuti, 419 kW/500 'konj' pri 9000 vrtljajih v minuti, 325 km/h, 3,4 s z mesta do 100 km/h). Pininfarinina oblika, revolucionaren kokpit, lahki in dragi materiali. Čisto nov je pred čisto novimi SLO-davki stal okrog 244 tisoč evrov. Lahko tudi z Akrapovičevim izpuhom. 

16. CHEVROLET CAMARO

Prišel je leta 1967 kot protiorožje proti Fordovemu mustangu, vroči prodajni uspešnici. Mi bi imeli enega od 602 camarov Z28 letnika 1967 s 5000-kubičnim V8, s katerimi so dirkali v seriji Trans Am. Pa tudi novega camara SS se ne bi branili. Kakor je novembra 2010 zapisal Gaber Keržišnik, gre tudi pri njem »za neposreden odgovor na Fordovega mustanga zadnje generacije, ki je posrečen rimejk prvega modela iz leta 1965«.

15. FORD SHELBY MUSTANG

Carroll Shelby je bil na vrhuncu slave leta 1967 – Shelby American je kot prva ameriška ekipa zmagal na 24 urah Le Mansa in shelby cobra (njena proizvodnja se je prav takrat končevala) je zmagala na svetovnem avtomobilskem prvenstvu FIA. Čeprav je shelby mustang debi­tiral 1965. in je še vedno z nami, je shelby GT500 letnika 1967 naš izbor najbolj kul modela med vsemi mustangi. Obute je imel goodyearke in vprežen Fordov sedemlitrski motor. Na cesti je bil takoj opažen, zlasti pri policajih. Čez lužo si ga lahko omislite za kakšnih 135 tisoč dolarjev. Ne sme pa vas ganiti tudi njegova silna žeja. 

14. MG TC

Britanski MG je po vojni s tem očarljivim anahronizmom tako Otočane kot tudi kakšnega evropskega grofa. Voziti TC-ja danes  (modelna leta 1946–1949) je avantura. Roadster je na avtocesti počasen, v ovinkih negotov, izpuh je precej glasen. Toda vsekakor boste opaženi tudi zaradi njegove zunanje podobe.

13. FERRARI 275 GTB/4

Enkraten prvi del, ki spominja na morskega psa, je seveda delo Pininfarine. 12-valjnik zavija kot ponoreli kojo, ko ga navijete do rdečega polja pri 7800 vrtljajih v minuti, in požene zverino do 260 km/h. Dirkač je bil v šestdesetih letih mojstrovina in še vedno je zmožen nabrisati sodobne športne zverine.

12. JAGUAR XK120

Jaguar je v obdobju, ko so se Britanci še pobirali iz ruševin druge svetovne vojne (1949–1954), fasciniral kupce športnih avtomobilov s tedaj najhitrejšim vozilom iz serijske proizvodnje. Njegovi odbijači so resda spominjali na tiste z BMW-jevega road­sterja iz leta 1940, toda jagov trilitrski šestvaljnik je dal od sebe 180 'konj'. Clark Gable je kupil enega prvih XK-ov in se z njim bahal po Kaliforniji. Kdo si drzne reči, da se ne bi rad s tem lepotcem prevažal tudi danes? Se da, a ni poceni.  

11. LAMBORGHINI COUNTACH

Z besedo countach skušajo Italijani izraziti šok, ko uzrejo pre­kras­no žensko. V letih 1974–1990 so jih izdelali 2042, gnali so jih štiri-, 4,8- in 5,2-litrski 12-valjniki. Navdih za odpiranje vrat so gotovo našli v podobi čudovite ženske, ko dvigne svoje noge v zrak. Všeč nam je LP400 letnika 1974 s štirilitrskim V12.

10. BMW 507

Skušajte najti lepši športni roadster s sredine prejšnjega stoletja! Zrisal ga je grof Albrecht von Goertz (njegov je tudi datsun 240Z) in 507 je bil dražji od mercedes-benza gullwinga. V letih 1955–1958 so jih naredili samo 253. Stranske zračnike z modela 507 so domiselno uporabili pri zdajšnjem Z4. Entuziast lahko najde BMW-ja 507 in zanj odšteje kakšnih 700 tisoč evrov. 

9. LAMBORGHINI MIURA

Ferruccio Lamborghini, izdelovalec klimatskih naprav in traktorjev, se je podal v superšportni posel leta 1963, ker je menil, da lahko izdela boljši avto kot Enzo Ferrari. Dvovratni kupe je leta 1966 šokiral. Štirilitrski 12-valjni V-motor z močjo 260 kilovatov (350 'konj') je bil prečno nameščen takoj za prednjima sedežema. Miura SV iz leta 1971 je najhitrejši model in danes najdražji s ceno okrog 680 tisoč evrov. 

8. ASTON MARTIN DB5

Nekateri menijo, da najbolj seksi zadeva, ki se je pojavila v bondijadah, ni Ursula Andress kot Honey Ryder, ampak prvi in najveličastnejši avto agenta 007. (Sedeli smo v aktualnem Bondovem DB5. Da, v blatnikih dejansko ima strojnice.) Aston Martin je bil po zmagi 1959. v Le Mansu že pomemben avtomobilski igralec, tako da je DB5 1962. prišel kot zvezdnik s štirilitrskim šestvaljnikom in največjo hitrostjo 230 km/h. 

7. CHEVROLET CORVETTE

Corvettin visoko vrteči se prisilno polnjeni V8 je 1953. opazno izstopil iz tedanje ponudbe ameriških športnikov in dal General Motorsu dirkaški smisel. Naš favorit: model sting ray iz let 1963–1967, zlasti še L-89 letnika 1967 s 7000-kubičnim 'dirkaškim' motorjem, močnim 435 'konj'. Jiha!

6. MCLAREN F1

Mclaren, pojem v formuli 1, se je odločil narediti ultimativni cestni avtomobil. Leta 1992 se je z voznikovim sedežem, umeščenim sredinsko, in največjo hitrostjo 390 km/h dejansko dokazal kot ultimativnež in morda tudi vseh časov. Naredili so jih samo 106. Danes morda dobite kak­šnega za okrog 2,5 milijona evrov. 

5. MERCEDES-BENZ GULLWING

Komaj sedem let po drugi svetovi vojni so inženirji MercedesBenza, ki jih je vodil Rudolf Uhlenhaut, ustvarili radikalni nemški športni kupe z dvižnimi 'gullwing' vrati in trilitrskim prisilno polnjenim šestvaljnikom. 300SL je takoj postal klasika. Entuziasti ljubijo letnike 1957–1960, toda 300SL-i iz let 1954–1957 vendarle stanejo več. Najmanj pol milijona. 

4. JAGUAR E-TYPE

S projektilom, ki leti 240 km/h, se je Jaguar 1961. iz zanimivega britanskega proizvajalca športnih avtomobilov transformiral v resnega izzivalca Ferrarija. Šestvaljnik je prispeval Jagov legendarni D-type, znan iz Le Mansa. Poznavalci hlepijo po seriji I, kupejih in roadsterjih iz let 1961–1964.

3. SHELBY COBRA

Carroll Shelby, zmagovalec Le Mansa, je leta 1962 spojil podvozje britanskega AC roadsterja s Fordovim lahkim V8. Originalna cobra je imela 4260-kubični osemvaljnik, a ga je Shelby kmalu zamenjal z večjim, 4,7-litrskim strojem in nato pod motorni pokrov vgradil še sedemlitrskega Fordovega V8 s 500 'konji'.

2. PORSCHE 911

Porsche je lani predstavil sedmo generacijo kultnega 911, modela, ki vzradosti vseh pet čutov. Kako v 49 letih njegove zgodovine izbereš favorita? Težko. Toda: 911 carrera RS lightweight letnika 1973. Cestni dirkalnik. RS (Rennsport ali race sport) ni bil odobren za cestno vožnjo v ZDA, je pa legalen cestni metek v Evropi. Ima lažjo školjko, je skoraj brez izolacije, celo vetrobransko steklo je tanjše, pod motorni pokrovom je 2,7-litrski šestvaljnik z nasproti ležečimi valji (154 kW/240 'konj'). Največja hitrost: 240 km/h.  

1. FERRARI GTO

Po njem najbolj hrepenijo vsi ljubitelji te znamke. Je najdražji avtomobil na svetu, izdelan po drugi svetovni vojni. GTO (Gran Turismo Omologato) potolče vse. V letih 1962–1964 so jih ročno naredili samo 39. GTO, ki je lani dopolnil 50 let, je zmagoval povsod, pogosto je prehitel močnejše zverine. Jasno, zaradi neznosno lepo oblikovane aerodinamične karoserije iz lahke zlitine, visoko vrtečega se trilitrskega V12 (220 kW/300 'konj') in hitrega petstopenjskega menjalnika. Lani so enega prodali za 28 milijonov evrov. Zdaj je vreden dvakrat toliko. 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri