Playboy in džez

  • 06.12.2017

Na začetku vsakega poletja Playboy Jazz festival združi vse, ki obožujejo džez.

(Foto: Los Angeles Philharmonic Association, Sparrowman980/Wikimedia Commons, Margaret Napier/Creative Commons, Profimedia/Zuma Press)

3 fotografije v galeriji

»Če je kdaj bil idealen trenutek za kajenje marihuane, je to zdaj,« zakliče z odra mojster ceremonije George Lopez po zaključku nastopa Jacoba Collierja, komaj 23-letnega skladatelja, producenta in multiinštrumentalista, ki je letos poleti iz domačega Londona pripotoval v Los Angeles. Tam je bil od 10. do 11. junija del 39. Playboy Jazz festivala v koncertni dvorani Hollywood Bowl.

Vse skupaj se je začelo davnega leta 1959 na stadionu v Chicagu, čez 20 let, leta 1979, pa so ga preselili v Hollywood Bowl, kjer je ostal na rednem programu vse do danes. Hugh Hefner, velik ljubitelj džeza, si je zamislil in kakopak tudi udejanjil pester dvodnevni festival, ki pa je bil v prvenstveni obliki žanrsko precej svobodnjaški. Saj poudarek je bil na džezu, a kar nekaj desetletij so sena odru vrstili tudi bolj ali manj sorodni žanri, od r&b do bluza. Tako se je za skorajda vsaka ušesa našla prava melodija, tiste bolj predane džezu pa je žanrsko tako raznolik dogodek malce dražil, saj niso želeli, da se kakorkoli zastrani od že tako butičnega žanra, kot je džez. Deloma so imeli prav. Organizatorji teh komentarjev niso spregledali in so festival z leti nekoliko spremenili, tako da je tudi po zapisih v medijih festival postal pravi poklon džezu in vsemu, kar mu pripada. Ob tem pa je ohranil poznano odprtost do vsega drugega, česar se džez dotakne.

Omenjeni Jacob Collier, ki je svoj nastop začel s svojo interpretacijo hita Stevieja Wondera Don't You Worry About A Thing, popestreno z žvižgi in električnimi elementi, je bil tako le delček edinstvenega koncertnega doživetja. Pred njim je množice segrela Corrine Bailey Ray, ki jo je Lopez napovedal z vzklikom: »Znorimo se, preden se zmrači!« Z dovršenim vokalom je nizala r&b popevke, ob katerih nihče ni mogel ostali pri miru. Nato je šel program v popolnoma džezovske vode, atmosfero sta napolnila trobentač Marquis Hill in saksofonist Alex Han, vsak s svojim solo šusom, medtem ko je vokalist Rahsaan Patterson pel v poklon pokojnemu Alu Jarreauju, z repertoarjem, ki je vključeval obvezna hita I Will Be There For You in We're in This Love Together.

Zdi se, da je Playboy Jazz festival na svojem kreativnem vrhuncu. Uspelo mu je vzpostaviti zdravo žanrsko ravnotežje in ohraniti pridih filozofije Hefnerja, njegovo ljubezen do glasbe in vrednote Playboya, vse v luči sofisticiranosti in integritete losangeleške filharmonije.

TEKST Darjo Hrib

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri