Največ papirnatih točk Montoyi …

  • 24.03.2008

Playboy ocenjuje in izbira med Michaelom Schumacherjem, Kimijem Raikkonenom in Juanom Pablom Montoyo!

6 fotografij v galeriji

Adelaide, Avstralija, 1986. Zadnja dirka sezone. Nigel Mansell je že skoraj kralj. Vozi na tretjem mestu, za Piquetom in Prostom. Zadostuje mu tudi četrto mesto. Nenadoma pa na ravnini pri več kot 300 km/h brkatemu Angležu raznese gumo. Drama. Naslov se preseli v Piquetov dirkalnik. Brazilec vodi, ko ga pri Williamsu pokličejo v bokse, ker ne vedo, zakaj je Mansellov dirkalnik ostal bos. Piquet vozi kot norec, v zadnjih krogih mu uspe razliko do Prosta zmanjšati za 10 sekund. Toda to ni dovolj. Mali Francoz, outsider v dirki za prestižni naslov, postane svetovni prvak.

Več kot desetletje je minilo, odkar so se trije ali celo štirje dirkači potegovali za naslov svetovnega prvaka formule 1. Kdo bo letos najhitrejši fant na svetu, pa bo ostalo negotovo vse do poslednjega metra zadnje dirke v Suzuki. Povsem drugače kot lani, ko je Michael Schumacher kar sredi sezone naslov spravil v svoj žep. Že pred mnogimi leti je Nemec napovedal, da bo nehal dirkati, ko bo začutil, da prihajajo mlajši in hitrejši ... Se je to že zgodilo?

Po uspešnem začetku leta s kar štirimi zmagami se je zmagovita serija Kerpenčana, ki živi ob Ženevskem jezeru, vse do Monze ustavila. Ne le zaradi mlajših in hitrejših, verjetno še bolj zaradi tehnike, saj so drugi ujeli zmagovitega Ferrarija, predvsem pa zaradi gum. Tekmeci s francoskim Michelinom so imeli in verjetno še imajo boljše gume od Ferrarija, ki tekmuje z Bridgestonom.

Playboy zato pred finalnim razpletom predstavlja letošnje kandidate za prestižni naslov in ugotavlja, koliko možnosti imajo, da jim veliki met uspe ...

Michael Schumacher

  • Rojen: 3. januarja 1969
  • Prva dirka: VN Belgije 1991
  • Prva zmaga: VN Belgije 1992
  • Prvi naslov svetovnega prvaka: 1994
  • Pet naslovov, 69 zmag

  • Izkušnje
Čista petica. V več kot desetih letih si jih je nabral ogromno. Petkrat je bil svetovni prvak, podrl je vse rekorde, znašel se je v tisoč situacijah, iz katerih je ponavadi prišel kot zmagovalec. V tem je Nemec najmočnejši, čeprav smo v preteklosti mnogokrat opazili, da je počel največje napake prav takrat, ko je šlo najbolj za nohte. Prav izkušnje bo verjetno v tem troboju znal najbolje unovčiti in izkoristiti.

  • Hitrost
Še vedno je na njegovi strani. Velja za dirkača, ki s hitrim dirkalnikom vse naredi odlično. Samo primer: pred nekaj leti je v Budimpešti njegov tehnični šef Ross Brawn zahteval, naj vozi nekaj krogov natančno tako hitro, da bo z drugačno taktiko od drugih še vedno zmagal. In seveda je Michaelu to uspelo. Skratka, dirkati zna in to mu daje majhno prednost.

  • Tveganje
Šibka točka. Michael je eden najbogatejših športnikov na svetu, v svoji statistiki je zbral vse rekorde, ima družino, s katero je zelo srečen, in jasno je, da na stezi ni več pripravljen tvegati vsega. To mu zmanjšuje možnosti za uspeh, saj je postal v zadnjih letih velik borec za varnost dirkališč in dirkalnikov, kar seveda ne bi smela biti prva misel dirkača, ki želi premagati vse tekmece.

  • Tehnika
Ferrari je bil še pred nekaj meseci nepremagljiv stroj. No, letošnje poletje je vse obrnilo na glavo. Nenadoma ni bilo več premoči, dirkalnik ni več deloval brezhibno, tudi v ekipi so začeli delati napake (polomljen Barrichellov dirkalnik na Madžarskem).

K Ferrarijevim porazom so veliko pripomogle tudi gume, saj Bridgestonove pnevmatike pri zaviranju v počasnih ovinkih in ob speljevanju iz ovinkov Michelinovim niso več kos.

  • Osebnost
Znana je krilatica, da se vsi umikajo, ko za seboj zagledajo rdečega morskega psa, kakor so poimenovali letošnjega ferrarija. Vsi vedo, da je Nemec brezkompromisen, zato uživa ugled in spoštovanje. Tudi med komisarji in vodilnimi možmi dirk, ki so do njegovih napak ali umazanij na cestišču nekoliko bolj prizanesljivi. Adut, na katerega Michael velikokrat stavi.

  • Možnosti
Izziv in motiv nista na njegovi strani. Tehnika prav tako ne. Ima izkušnje in hitrost. Ni rečeno, da bo to dovolj, zato ima le 40 odstotkov možnosti, da še šestič postane svetovni prvak.

Juan Pablo Montoya

  • Rojen: 20. septembra 1975
  • Prva dirka: VN Avstralije 2001
  • Prva zmaga: VN Italije 2001
  • Ni še osvojil naslova svetovnega prvaka,
  • 3 zmage

  • Izkušnje
V zadnjih letih si jih je nabral veliko. Z Ralfom Schumacherjem mu v ekipi Williams BMW ni lahko. Nemec je hiter, z nasveti mu zagotovo pomaga tudi starejši brat. Montoya je dirkal v Ameriki, kjer je zmagal na prestižni dirki za 500 milj Indianapolisa, osvojil je ameriško različico formule 1, skratka, nekaj izkušenj že ima. Tudi ko gre za velike obračune ...

  • Hitrost
Čista hitrost je njegova vrlina. Velja za dirkača, ki ga ni ničesar strah in vedno takoj napade tekmeca, kar je že nekajkrat občutil tudi Michael Schumacher. Doslej mu je manjkalo nekaj trezne preudarnosti, razmišljanja o tem, da je recimo na dirki še veliko krogov in da bo takojšnji napad pomenil morda tudi preuranjeno potezo … Toda v drugi polovici sezone se je spremenil. Bo zbranost ohranil do konca sezone?

  • Tveganje
Za dirkanje, za zmage, za premagovanje nasprotnikov je pripravljen tvegati vse. Velja za neustrašnega, temperamentnega Južnoameričana, ki se ne bo ustavil pred nobeno oviro. Zaradi teh lastnosti postaja vedno večji strah in trepet tekmecev. To je značilnost, ki mu bi lahko pri letošnjem lovu na naslov svetovnega prvaka najbolj pomagala.

  • Tehnika
Williams je sezono začel slabo. A z dobrimi obeti za drugi del sezone, nam je po prvi dirki zaupal Patrick Head, tehnični šef Williamsa. To se je izkazalo za resnično. Williams ima najboljši dirkalnik, zagotovo najbolj zmogljiv BMW motor in odlične Michelinove gume, ki prav v paketu z Williamsom najbolje delujejo. Tehnika je na njegovi strani, saj mu bo na zadnjih dirkah vsekakor v pomoč.

  • Osebnost
Je še mlad in zaletav. Toda hitro se uči in si s tem pridobiva ugled. Velja za dirkača, ki ga zanima le dirkanje, je zelo odločen in brezkompromisen, brez dlake na jeziku. Manjka mu še nekaj diplomatskih izkušenj, kar bi mu v nekaterih situacijah prišlo zelo prav. A če bi bil drugačen, to ne bi bil več temperamentni Juan Pablo Montoya. Za zdaj v tem pogledu še ne kraljuje v formuli 1.

  • Možnosti
Ima najboljši paket dirkalnika, motorja in gum. Williams je lačen uspeha, prav tako Kolumbijec. Če bo ohranil trezno glavo in ne bo naredil nepotrebne napake, so njegove možnosti za uspeh velike, kar 60-odstotne.

Kimi Raikkonen

  • Rojen: 17. oktobra 1979
  • Prva dirka: VN Avstralije 2001
  • Prva zmaga: VN Malezije 2003, edina zmaga v formuli 1

  • Izkušnje
Od vseh jih ima najmanj. Najkrajši čas je v formuli 1, prej je dirkal v nižjih kategorijah, kjer oči niso bile tako zelo uprte vanj. Finec še nikdar ni bil pred tako velikim izzivom, kot je zdaj. Ostaja uganka, ker ne vemo, kako se bo znašel. Če ga tudi tu primerjamo z njegovim slovitim rojakom Miko Häkkinenom, lahko rečemo, da mu bo hladnost in preudarnost v najtežjih situacijah le v pomoč. Vede se že tako, kot bi v vseh pogledih posnemal svojega rojaka in velikega vzornika.

  • Hitrost
Največja Finčeva prednost je njegova vzdržljivost. Zmore hitro dirkati, njegova forma skoraj nikdar ne niha, ves čas je enako zbran in hiter. Za zdaj ni pokazal fantastičnih trenutkov, ob katerih bi vsem zastajal dih (Häkkinen v Spaju ob prehitevanju Michaela Schumacherja mimo Ricarda Zonte), z vedenjem na stezi pa se redno uvršča med najboljše. Tak način mu zagotavlja še veliko uspehov.

  • Tveganje
Velja podobno kot za Montoyo. Za uspeh na stezi je pripravljen tvegati vse, le da je hladno preračunljiv. Zaznali smo, da pred prehitevanji in tveganimi manevri vsaj za trenutek pomisli in s tem preceni realne možnosti za uspeh. Vedno se zaveda, da so točke pomembnejše od mastnega naslova na naslovnici ponedeljkovega časopisa. To je njegova največja prednost.

  • Tehnika
Ni na njegovi strani. McLaren dirka z lanskim dirkalnikom, ki je resda zelo predelan in posodobljen, a zaradi lanske konstrukcije so inženirji pri novostih omejeni. Zaradi tega ne morejo uporabljati povsem novega Mercedesovega motorja, ki ga preizkušajo v novem mclarnu, ki pa je preveč krhek in ga letos sploh ne bodo uporabili. To je Kimijeva ovira v boju za naslov, pomagajo mu resda Michelinove gume, pa tudi vzdržljivost in preizkušenost dirkalnika. Zanaša se lahko tudi na zelo dobre taktične odločitve moštva med dirkami.

  • Osebnost
Najbolj tih in miren med vsemi. V javnosti se ne izpostavlja, raje namesto njega govorijo v ekipi McLaren. Ron Dennis ima rad ubogljive in marljive dirkače, ki v javnosti povedo le najnujnejše. Prav tak je Kimi Raikkonen, ki pa je na dirkah že velikokrat pokazal, da svojo osebnost kaže za volanom. Tekmeci se ga zato bojijo.

  • Možnosti
Lanski dirkalnik mu verjetno v teh zadnjih obračunih, ko bo šlo za vsako stotinko sekunde, ne bo pomagal. Njegova prednost so McLarnova organiziranost, dobra taktika med dirkami in preračunljiva hitrost. Za naslov pa ima kljub temu najmanj možnosti od vseh, le 20 odstotkov.

TEKST: Miran Ališič

FOTO: Bor Dobrin/Image-One

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri