Playboyev izbor motociklov desetletja

  • 08.06.2011

Motoristi smo take sorte tiči, da bi vsak svojega umestil med deseterico, če že ne razglasil kar za najboljšega.

14 fotografij v galeriji

A kaj, ko jih je toliko: najmočnejši, najudobnejši, najlažji, najbolje prodajan, z največ elektronskih dodatkov, najbolj uživaški … Same dileme. Eni najbolj uživajo v iskanju čim poznejše točke zaviranja na dirkališču, drugi v počasnem kruzanju v dvoje vzdolž obale. Za vsakega nekaj: Playboyev izbor desetih najhujših.

Aprilia tuono 1000 R

Pravzaprav gre za dirkalnik RSV 1000 R, le da so v italijanskem mestu Noale leta 2006 slekli dobršen del plastike in širše krmilo postavili bliže vozniku. Lahek aluminijast okvir, odlično vzmetenje in strupeno ostre zavore skupaj z razbijaškim dvovaljnikom prav nič ne ječijo, če je voznik do tega superbajka v bikiniju grob. Niti slučajno, tuono 1000 R se na dirkališču počuti domače, po drugi strani pa se z njim (prav zaradi prej omenjenega visoko postavljenega krmila) ni naporno zapeljati na daljši izlet. Namig: če vam je všeč prav takle, pohitite v salone, saj je pred letošnjim prihodom štirivaljnega naslednika na zalogi le še nekaj primerkov.

Bimota tesi 3D

V butični delavnici v Riminiju že od nekdaj izdelujejo nenavadne okvirje in vanje vstavljajo motorje drugih proizvajalcev. Okoli dvovaljnega Ducatijevega srca je leta 2007 zrasel eden najnenavadnejših motociklov na svetu: z nihajno roko namesto klasičnih prednjih teleskopskih vilic, z obilico iz aluminija rezkanih komponent in ekskluzivnosti primerno ceno. Ne sprašujte se, kako, verjemite, zadeva se pelje, in to hudo dobro. Cena?
Bimota tesi 3D stane 28.886 evrov.

KTM 950 supermoto R

KTM je prvi izdelal že 600-kubični enovaljni supermoto (duke), leta 2004 pa še mrcino 950 supermoto R
z 950-kubičnim dvovaljnikom. Če vam lastnik reče, da v sedlu tega čistokrvnega žrebca vselej upošteva CPP, laže. S tako zmogljivim in hkrati neverjetno igrivim motociklom brez igranja po zadnjem in prednjem kolesu preprosto ne gre.

Honda GL 1800 A gold wing

Na pragu tretjega tisočletja, leta 2001, je Honda ustvarila potovalni motocikel, ki je komaj letos dobil dostojnega tekmeca (najdete ga na strani 176). Ima vse in še več: 1800 'kubikov' v šestih valjih, foteljaste sedeže, 145 litrov prtljažnega prostora, ABS, radio, navigacijski sistem in na željo kupca tudi zračno blazino. Ja, 'airbag'. Za desetaka manj od 24 tisočakov.

Triumph speed triple

Kako brezčasen je dizajn stroja speed triple iz leta 2005, s katerim je Tom Cruise izvedel Misijo: nemogoče, pove dejstvo, da se je ob predstavitvi spremenjenega modela z letnico 2011 v trenutku povečalo povpraševanje po (stari) izvedbi s parom klasičnih okroglih prednjih luči. Speed triple, ocenjen na 12 'jurjev', bo ostal legenda, ki je v nasprotju s klasičnimi dvokolesi povrhu vsega med vožnjo prav nesramno zabaven.

BMW R 1200 GS adventure

Že prejšnje generacije so bile pri raziskovalcih širnega sveta sila priljubljene, a šele leta 2004 so Nemci začeli razmišljati o teži in takrat je motocikel s prihodom nove generacije R 1200 GS shujšal za 30 kilogramov. Stroja, ki bi bolje združeval udobje (za dva), vsakodnevno uporabnost, aktivno in pasivno varnost in tako zelo prijetno lahkotne vozne lastnosti, ni. Hej, ko človek s tem enkrat spelje, dobi voljo za pot okoli sveta. Cene vozovnic se začnejo pri 15.250 evrih.

Piaggio MP3

MP3 je od leta 2006 prvi skuter s tremi kolesi, ki je ohranil prvinsko lastnost motociklov: nagibanje. Dodatno kolo pomeni kak kilogram več, a tudi boljši občutek pri nagibanju po mokrem ali s pes­kom začinjenem asfaltu. Še bolj veseli dejstvo, da različico LT z dodatno nožno zavoro in malenkost večjo širino med prednjimi kolesi lahko vozite z avtomobilskim izpitom, izdelujejo pa tudi hibrid­nega. Kljub gumi več je MP3 najcenejši v našem izboru: stane le šest tisočakov in pol.

Ducati 1098

Superbajk 916 (in naslednika 996 in 998) je in bo pojem oblikovanja superšportnih motociklov. Zatem so pri Ducatiju imeli trenutek slabosti in ustvarili 999, ki je bil, torej, kako naj rečemo … Hja, grd. Leta 2007 so si ljubitelji legendarne italijanske znamke lahko oddahnili, saj je luč sveta ugledal tale lepotec. Čisti seks na dveh kolesih. 1098 je lahko vaš za 18.690 evrov in več.

BMW S 1000 RR

Stroj, ki je vrgel na rit Japonce in Italijane. Leta 2010 je bil ob prihodu v ring najhitrejših motociklov na svetu s 193 'konji' na kolesu najmočnejši serijski litraš, hkrati pa so motoristu ponudili možnost izbire športnega ABS-a, sistema proti zdrsu zadnje gume in superhitrega izbiranja med prestavami brez popuščanja plina in stiskanja ročice sklopke. Z BMW-jem S 1000 RR lahko zapeljete tudi svojo drago, če le dovolj močno ljubi vas ali brutalne pospeške. Se zdi 14 tisočakov in pol veliko? Obrnite na avtomobilistične strani in preračunajte, koliko vas stane štirikolesnik, ki se kiti z razmerjem 'konjev' in kilogramov 1 proti 1.

Yamaha R6

Leta 2006 je Yamaha osupnila z brezkompromisnim superšportnikom ošiljenega videza in motorjem, primernim napadalnemu dizajnu. R6 iz 'le' 600 ku­bičnih centimetrov iztisne 131 'žrebcev' in se zavrti vse do 16 tisoč vrtljajev. Ja, šestnajst tisoč! Ker drža motorista na njem niti slučajno ni hrbtenici in zapestju prijazna, rabo v cestnem prometu odsvetujemo. Za aktualni model s še štirimi 'konji' več bo treba pri slovenskemu prodajalcu pustiti 11.700 evrov.

TEKST Matevž Hribar
Foto promocijske fotografije

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri