Jaz gejmer

  • 13.11.2008

Vi ste prihodnost videoiger! Ste pripravljeni sprejeti izziv?

Minevajo časi vnaprej začrtanih poti do cilja. Potrebe igralcev se spreminjajo in programerji se tega še kako dobro zavedajo. V letu 2008 so tako igralci na večino najpomembnejših naslovov dobili celo večji vpliv od programerjev samih.

Vplivajte!

Trije revolucionarni studii učijo, kako sami poskrbimo za zabavo.

Izdelava videoiger je bila včasih nadvse težko opravilo, ki je od programerjev zahtevalo veliko znanja in še več časa. Največjo evolucijo medija po iznaj­dbi integriranega vezja pa danes pomenijo igre, kakršne ustvarjajo milijoni in milijoni ljudi, ki niso nikoli imeli tovrstnih ambicij. Še več, večino časa se uporabniki sploh ne zavedajo, da so pravzaprav oni tisti, ki ustvarjajo igro! Spore (mac, PC), LittleBig­Planet (PS3) in Guitar Hero: World Tour (360, PS3) ne le preobrazijo igralca v ustvarjalca, temveč naredijo vse skupaj tudi hudičevo zabavno.

Vsebine, ki jih ustvarjajo igralci, same po sebi niso pravzaprav nič novega. Lode Runner je vseboval urejevalnik stopenj že daljnega leta 1983, medtem ko razni dodatki za PC-igre že desetletja omogočajo urejanje iger po lastnih željah in potrebah. Drugače je pri konzolah, kjer so bile igre še do nedavnega nedotakljive in se jih nikakor ni dalo narediti bolj osebne. Šele naslovi, kot sta Far Cry Instincts (2005) in Halo 3 (2007), so igralcu omogočili spreminjanje stopenj in njihovo deljenje z drugimi uporabniki. Individualizacija iger je končno dobila nov zalet.

»Kaj če bi izdelali orodje in bi nam bilo vseeno, kakšen bo končni produkt, pomembno bi nam bilo le, da je njegova uporaba preprosta in zabavna?« se sprašuje Will Wright, veliki um, ki je podpisan pod igro Spore. Ta ustvarjanje pošasti v njej prevali na pleča igralcev. Za premikanje skozi evolucijsko naravnano igro mora igralec oblikovati svoja bitja, stavbe in vozila. Ko to počne, se vse ustvarjeno prenese na strežnik, t. i. Sporepedio. In ko začne kdorkoli igrati novo igro Spore, mu strežnik prenese svet z bitji, ki so jih ustvarili drugi igralci, ne programerji. »Vsakič, ko sam igraš in spreminjaš igro, daš drugim igralcem na voljo nove vsebine« pojasnjuje Wright.

Guitar Hero: World Tour vsebuje snemalni studio in razširjene možnosti urejanja in montiranja glasbe, kar omogoča ustvarjanje lastnih pesmi, ki jih nato v sistemih, podobnih Napsterju, delite z drugimi. To je za franšizo, ki je prodala že več kot 22 milijonov kosov in bi lahko hitro zaspala na lastni slavi, drzna in ambiciozna poteza. Brian Bright, eden izmed ustvarjalcev igre, se že veseli glasbenega kaosa, za katerega bo soodgovoren: »Ko bo igra prišla v roke nekaj milijonov ljudi, bo postalo noro. Že če bo svojo glasbo ustvarjal le odstotek teh ljudi, bo na spletu ogromno nove muzike!«

In končno imamo tu še LittleBigPlanet, ki vas bo zasvojil z zahrbtno željo po tem, da postanete njen ustvarjalec. Poglejte pod površje te platformske igre tipa Mario Brothers in našli boste preprosto in hkrati zelo prilagodljivo ustvarjalno orodje. Podobno kot Spore ustvarjalnost vnaša v igralni del – razlika je le v tem, da tu ne ustvarjate bitij, temveč povsem nove stopnje ali kar povsem nove igre. »Gre za velik eksperiment, kjer je lansiranje igre šele začetek,« pravi Mark Healey, eden izmed ustvarjalcev igre pri podjetju Media Molecule. »Vedno sem sanjal o takem popolnem orodju, da bi lahko domišljiji pustil prosto pot na zaslon,« doda.

Več kot očitno so torej prišli časi, ko je delo programerjev manj osredotočeno na ustvarjanje zanimivih svetov kot pa v izdelavo zanimivih orodij. Sedaj so igralci na potezi, da ustvarijo nove, čim zanimivejše digitalne svetove. Se vidimo v mojem svetu!

Več ko nas je, bolje je

Ko so se praljudje pred tisoči let med seboj prvič pomerili v metanju kamnov, se je rodilo večigralstvo. Vse od tedaj so bila tekmovanja med ljud­mi – z izjemo ljubiteljev pasjanse – dominantna oblika iger na tem planetu.

No, vsaj do prihoda video­iger je bilo tako, nakar se je začelo čudno obdobje – obdobje, ko so se mnogi moški raje igrali z računalnikom kot s svojo punco. Okej, nekatere videoigre so morda res bile 'socialne' (Pong), večina v zadnjih tridesetih letih pa je bila bolj kot ne individualno naravnanih. Toda puščavništvu se bliža konec! Večigralstvo ni sicer nič novega in je na sceni že vrsto let, vendar so spremembe, do katerih je prišlo v zadnjem času, radikalne.

»Presenečen sem, da je trajalo toliko časa,« o tem pravi Peter Molyneux, glavni oblikovalec Fable 2 (360), akcijske igre, postavljene v fantazijski svet. Kar naredi to igro nekaj posebnega, je možnost vključitve igralca v prijateljev svet, kjer se mu pridruži pri nalogi. Ni pa nujno, da mu prijazno pomaga. Če se vključeni kolega ne počuti nič kaj prijateljsko, mu lahko recimo požge hišo in ukrade navidezno ženo!

Razvijajo se tudi bolj tradicionalne multiigralske izkušnje. Sonyjev Resistance 2 (PS3) omogoča skupno igranje skozi vso igro, in to do osmih igralcev hkrati. Večina kooperativnih načinov namreč podpira po dva igralca hkrati, nekatere izjeme, kot je Halo 3, pa tudi do štiri. V prihajajoči igri Left 4 Dead (360, PC), v kateri se z vsemi močmi spravite nad zombije, pa skupno igranje igre ni le eden izmed dodatkov, temveč bistvo.

Pri standardnem večigralstvu zopet izstopa Resistance 2, saj podpira hkratno udeležbo do kar 60 ljudi (standard je do 16). Želite še več? Sony je naznanil igro Massive Action Game (delovni naslov), ki bo podpirala hkratno udeležbo do kar 256 ljudi! Da bo vse skupaj bolj osebno, se bo treba vključiti v enega izmed osemčlanskih vodov.

A da bi se imeli dobro, dostop do interneta sploh ni nujen. Popularnost nintenda wii dokazuje, da bodo igralne konzole postale biljardne mize 21. stoletja! Družabne igre, kot je You're in the Movies (360), dokazujejo, da je igranje večigralskih iger pred istim zaslonom še vedno zabavno. Ta zvijačna zadeva z nekaj izredno brihtno nastavljenimi mini igrami ustvari napovednik za B-film, v katerem se vi in vaši prijatelji vedete bolj kot ne smešno. Verjemite, med počitnicami vam bo krajšala čas, in čeprav boste v njej izredno uživali, si tega ne boste želeli priznati.

Nobena druga igra pa v eno vročo, soparno sobo ne bo spravila več ljudi kot Rock Band (360, PS3, wii). Pred časom izdani Rock Band 2 je na voljo tudi z aparatom za ustvarjanje dima ter lučjo, ki delujeta v skladu z glasbo.

V mreži na mreži

MySpace in Facebook postajata najpomembnejša naslova za vse, ki si želijo tekmovati s prijatelji. Hitro, prijazno in zabavno: socialna omrežja so postala idealen prostor za nove igre, te pa razlog za ­druženje.

»Skoraj polovica od naših 25 top aplikacij so igre,« pravi Gareth Davis, vodja programskega oddelka aplikacij pri Facebooku. Texas Hold 'Em Poker, najbolj priljubljeno igro na Facebooku, na mesec aktivno igra neverjetnih 4,2 milijona uporabnikov, medtem ko pet iger po Playboyevem izboru (levo zgoraj) skup­no vsak mesec aktivno igra 14 milijonov igralcev! Kaj imajo od tega izdelovalci iger, je jasno – ustna priporočila, ki so tako zelo pomembna za uspeh vsake igre, so vgrajena v izkušnjo socialnega omrežja.

Vam je všeč World Conquest? Prijateljev vam ni treba rekrutirati, saj so ti že na Facebooku, poleg tega ni nobenih težav zaradi združljivosti ali strojnih zahtev. Pa še zastonj je! Kako pomembne so igre v socialnih omrežjih, kaže tožba velikega podjetja Hasbro proti igri Scrabulous, ki je pravzaprav klon igre Scrabble. Pomembnosti iger v socialnih omrežjih se vedno bolj zavedajo tudi velikani, kot je Electronic Arts, ki čedalje več denarja investirajo ravno v to smer.

Naredi vse sam!

Nekoč davno, v pionirskih časih, se je izdelovanje videoiger vrtelo okoli enega človeka, nekakšnega multipraktika, ki je vse naredil sam. Danes je za vrhunsko igro odgovornih po sto ljudi. No, povsod pa le ni (več) tako. Poceni spletna distribucija in velika baza zainteresiranih uporabnikov na spletu sta namreč omogočili vrnitev h koreninam.

»Bistvo trenutne mainstream industrije je reciklaža uspelih naslovov,« pravi Sonyjev Rusty Buchert, mož, odgovoren za prihod iger Everyday Shooter, PixelJunk Eden in flOwer v omrežje Playstation Network. »Med avtorji neodvisnih iger bomo zdaj lahko našli novega Warrena Spectorja (Wing Commander, Ultima itd.), Shigeruja Miyamota (Mario, Donkey Kong, The Legend of Zelda itd.) ali Willa Wrighta (SimCity, The Sims, Spore itd.). To so fantje, ki si lahko privoščijo tvegati.«

Neodvisne igre na PC-jih obstajajo že desetletja, medtem ko je na konzolah leta 2005 revolucijo napravil Geometry Wars (360). Njegov uspeh je prebudil mnogo nadarjenih programerjev. »Geometry Wars je dokazal, da se da preživeti z igrami takšnega ranga,« pravi Jenova Chen, odgovoren za umetniško igro flOwer, v kateri igrate veter v sanjah rože. Letos so neodvisne igre na konzolah napredovale tako glede kakovosti kot številnosti. Na voljo so obetavna strategija Fat Princess, platformska Braid in kung-fu pretepačina The Dishwasher. Bo talent vendarle postal vreden več od marketinga? Hej, tudi igralci iger lahko sanjamo, ne?

Playboyev izbor

Texas Hold 'Em Poker: Najbolj priljubljena igra na Facebooku morda ni nikakršno presenečenje, toda zato ni nič manj navdušujoča.

World Twist: Igra brez konca in z neskončnim seznamom nasprotnikov.

Mob Wars: Rekrutiraj kolege, pokončaj tekmece in si pridobi sloves v tej navidezni vaji zvestobe in zahrbtnosti.

World Conquest: Kaj je boljšega od pohajkovanja z vašimi prijatelji? Brcanje teh istih prijateljev v rit!

Scramble: Pol iskalnik besed, pol križanka. Dodajte štoparico in dobite hit.

Napovednik

Vse v članku omenjene igre so vredne vašega časa in denarja. Seveda pa govorimo o industriji, ki bo letos naredila za 21 milijard dolarjev prometa, in jasno je, da na policah najdete še marsikaj obetavnega. Tu je 12 naslovov, ki obljubljajo veliko, od vas pa zahtevajo, da čim prej, če si seveda še niste, kupite velik televizor in udoben kavč.

1. Call of Duty: World at War

Prave druge svetovne vojne še niste doživeli, če niste bili v njej udeleženi z metalcem ognja (360, PC, PS3, wii).

2. Dead Space

Grozljivka globoko v vesolju s 'strateškim razkosavanjem' in zgodbo, za katero stoji stripovska legenda Warren Ellis. (360, PC, PS3)

3. Fallout 3

Biti izgubljen v postapokaliptičnem Wahingtonu je lahko tudi zabavno. Potencial za igro leta. (360, PC, PS3)

4. Far Cry 2

Grozovita zgodba plačancev v afriški savani združuje fiziko in nabor orožij, ki poskrbijo za pravi pokol. (360, PC, PS3)

5. Golden Axe: Beast Rider

Arkadna klasika se vrača v novi, za moderne konzole ustrezni preobleki. Vsebuje ene najbolj vročih junakinj računalniških iger vseh časov! (360, PS3)

6. Gears of War 2

Blažje nadgradnje in izboljšan večigralski del so odlični, a tisto najboljše je ostalo nespremenjeno in še naprej vrhunsko – streljanje. (360)

7. Blitz: The League II

Odsotnost licence NFL pomeni, da je moralo biti v igro vloženega ogromno truda. Rezultat je odličen realizem. (360, PS3)

8. Afro Samurai

Priredba risanega filma s Samuelom L. Jacksonom za glavnim mikrofonom je krvava in nasilna igra z ohranjeno anime grafiko. (360, PC)

9. Mirror's Edge

V prihodnosti, kjer se vse komunikacije beležijo, za svobodo skrbijo drzni, spretni in hitri kurirji. Vas že kaj srbijo podplati? (360, PC, PS3)

10. Prince of Persia

Zaradi izjemne grafike je igra po že drugem ponovnem zagonu serije povsem nov izdelek. Epska akrobatska avantura, v kateri ni prostora za emo rock in črnega princa. (360, PC, PS3)

11. Tomb Raider: Underworld

Larina najnovejša avantura vsebuje nova orožja, zaklade in njeno preoblikovano visokoločljivostno rit. Na strani 22 si poglejte, kako je lahko nova Lara vaša! (360, PC, PS3, wii)

12. Tom Clancy's Endwar

Realnočasovna strategija za premikanje vaših enot na ­bojnih poljih bližnje prihodnosti uporablja prepoznavanje glasu. (360, PC, PS3)

Tekst: Scott Alexander

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri