Hitrost in prestiž

  • 07.05.2008

Dvoboj! Brutalno, brezkompromisno mesarjenje z osupljivim­i številkami, ki zameglijo razum. Prestiž na dveh kolesih, v ­katerem lahko tudi uživate. Če imate dovolj debelo denarnico, seveda.

(Foto: PR)

7 fotografij v galeriji

KTM RC8

RC8 je pravzaprav rokavica, vržena v obraz Italijanom: »Kdo je rekel, da ne znamo narediti športnega motorja?!« Pri fascinantni stvaritvi oblikovalske hiše Kiska, ki bdi nad zunanjo podobo oranžnih iz Mattighofna, torej nad čisto vsem, kar zapusti hiperaktivno avstrijsko tovarno, je šlo za usklajevanje prvinskih želja motoristov po hitrosti in prepoznavnosti ter tehnični inovativnosti.

Ta superbike v sebi skriva točno tisti DNK, ki je skupen vsem motociklom znamke KTM: filozofijo 'ready to race', ali po naše, pripravljenost za dirko!

Kompakten 1148-kubični motor zmore 155 'konjev' pri deset tisoč vrtljajih na minuto in je podkrep­ljen z ogromnim navorom 120 njutonmetrov. To pomeni, da v trenutku, ko odpreš plin do konca, pravzaprav niti ni tako zelo pomembno, v kateri prestavi voziš. Pomembneje je, da imaš pred seboj dovolj dolgo ravnino. Motocikel bo namreč v vsakem primeru skokovito pospešil. Ta zverina res ni za tiste s slabim srcem!

Dvovaljnik se šopiri z majhno maso, vsega 64 kilogramov, dvokolesna raketa, sestavljena v celoto, pa jih ne preseže 188.

To je osupljiv podatek, ki razumnemu človeku postavi jasno vprašanje: kam s temi konji in tako majhno maso?

Da so prej kot na bahače mislili na dirkače, pove tudi ekscentrično vpetje ročičevja zadnjega vzmetenja, ki zadek še dodatno zviša za dirkaško drgnjenje kolena po asfaltu.

Veliko nastavljivosti omogočajo tudi vzmetenje, motorna elektronika in stopalke, ki si jih vsakdo zlahka postavi tako, kakor mu najbolj ustreza.

Samo za to, da bo šel motocikel še globlje v nagib. Izgovorov, da se ga ne da še bolj nagniti, ni več! Naj se vidi, kdo ima j…ca!

Čeprav 15.800 evrov ni malo za takle športni motocikel, je cena pravzaprav še sprejemljiva. Vrtoglavica se vas bo polotila, ko si boste zaželeli kaj iz KTM-ovega kataloga Power Parts.

V njem najdete dragocene robe za dodatnih 12 do 13 tisoč evrov, pa se motorja in vzmetenja nismo niti dotaknili! Najdražji je seveda izpuh (2580 evrov), ki so ga zvarili mojstri pri Akrapoviču, potem sledita para kolesnih obročev iz trdnih, izredno lahkih ogljikovih vlaken. Za sprednji obroč je treba odšteti 1749 in za zadnjega 2000 evrov.

Rdečega škorpijona najdete še na drugih kosih iz ogljikovih vlaken: na pokrovu sedeža, obeh blat­nikih, oklepu, pokrovu posode za gorivo in celo na drobnarijah, kot sta denimo ščitnika, ki vas varujeta pred žarečimi deli izpuha.

Ker RC8 ne izdelujejo na Kitajskem in ker jih pri nas zagotovo ne bo veliko, je zato še toliko bolj frajerski in poseben. Prava stvar za zavistne poglede. Uh, še to: obvezno obiščite le njemu namenjeno stran www.ktm-rc8.net.

Ducati 1098R

Pravijo, da je najlepši! Toda tale z zloveščim R na koncu imena sporoča, da je tudi najhitrejši. Rdeči lepotec iz Bologne vas bo v osnovni izvedbi osušil za 35 tisoč evrov, ki pa jih seveda popolnoma upraviči. Prav veliko jih ne mislijo narediti; gre predvsem za to, da so z njim zadostili pravilniku dirk superbike, kjer trenutno pometajo s konkurenco in si lastijo večji del mest 'prve jakostne skupine'.

V osnovi je pravzaprav zelo podoben svojemu predhodniku 1098, od katerega pa je ravno za še enkrat dražji. Toda razlike so v detajlih, skritih pred očmi nepoznavalcev.

Prostornino dvovaljnega motorja so s 1099 kubičnih centimetrov povečali na 1198 in tako pridobili kar 20 'konjev'. Tako jih mogočnež z oznako R zdaj iztisne kar 180! Z lahkimi materiali so njegovo desmodromično srce shujšali še za 2,2 kilograma. Za povrh so mu nataknili še lahka platišča, aerodinamičen oklep iz ogljikovih vlaken, dirkaško vzmetenje in najboljše, kar lahko ta hip ponudijo pri italijanskem zavornem specialistu Brembo.

Uspelo jim je doseči magično mejo 'ena na ena'! Razlage za to seveda ne boste našli v priročnikih za kamasutro, saj gre za razmerje moči in mase – 180 'konjev' in 180 kilogramov za vožnjo priprav­ljenega motocikla. Brez tekočin pa tale duče tehta peresnih 165 kilogramov. Ob tem se vsakemu zagrizenemu motoristu, ki sanjari o rekordih na dirkalni stezi, orosijo oči in spotijo dlani.

Vam zaupamo še eno skrivnost? Par dušilcev iz lahkega titana so prispevali Dolenjci. Na zunaj tega ne boste nikjer zasledili, ker je vgravirani škorpijon spretno skrit. V vašem krogu motoristične druščine pa boste prva faca.

Žal vas moramo tudi razočarati: s 1098R se ne boste mogli voziti v dvoje. Ker gre za dirkalnik superbike z lučmi in najnujnejšo opremo za cesto, nihče od inženirjev v Bologni ni niti pomislil, da bi katerikoli dukatist z žensko za hrbtom skrunil njihovo stvaritev. To rdeče na dveh kolesih, kar ravnokar gledate, je za prave Ducatijeve fene sveta stvar.

Ker je tak stroj privilegij adrenalinskih odvisnežev z veliko denarja, dobite v paketu še kompleten, dirkam namenjen Termignonijev dirkalni izpuh (za še dodatnih šest 'konjev') in sistem za nadzor zdrsovanja kolesa pri pospeševanju, kot ga uporabljajo na dirkalniku motoGP. Kaj vse vam še ponujajo za rdečega lepotca, si oglejte na www.ducati.com.

Tekst: Peter Kavčič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri