Hitri zajčici

  • 05.05.2009

V središču Monze smo kakih pet minut, preden bi se moral začeti sestanek z vozniki na dirkališču, zavijali proti stezi, ko je z dvorišča starega, uglednega hotela ob cesti pripeljal stari porsche 911 turbo.

(Foto: Aleš Pavletič)

7 fotografij v galeriji

.

Za volanom sivolas, a na pogled vitalen gospod 60 let, ob njem uglajena gospa, ki je dirkaške školjke namesto sedežev očitno niso motile. Kam gresta, ni bilo težko uganiti: tisto soboto je nemški zastopnik najbolj priznane izpušne znamke za motocikle, kmalu pa (tako je vsaj videti) tudi za avtomobile – seveda, Akrapovič – na tem dirkališču pripravil dan za premožne potencialne kupce.

V boksih se je trlo napol dirkaške in tudi povsem dirkaške pločevine, nekateri avtomobili so zadaj že skrivali Akrapovičeve izpuhe. Gneča je bila precejšnja, razpon avtomobilov prav tako. Prevladovali so porscheji 911, večinoma GT3 RS ali GT2, tu in tam kak turbo, italijanska četa je nastopila z dobre pol ducata gallardov (tudi v najmočnejši različici LP560-4), manjkalo ni cestnih dirkalnikov v obliki Radicalovih dvosedežnikov, iz Avstrije je KTM poslal x-bowa, po stezi je krožil tudi Fordov GT ... In seveda nekaj pravih dirkalnikov, da ni bilo dolgčas.

Znesek, ki ga je bilo treba odšteti za sodelovanje izza volana, se je približal štirimestni številki (seveda v evrih), toda sodelujočih to ni motilo. Očitno je adrenalinski dan na dirkališču s superšportnim avtomobilom, kupljenim pred recesijo, odlično zdravilo za zdajšnje finančne tegobe.

In kaj je tam počela Playboyeva posadka? Privabila nas je (seveda na povabilo Primoža Jurmana, Akrapovičevega šefa za stike z javnostjo) možnost, da sedemo za volan (in na desni sedež) avtomobilov, ki si jih lahko omislijo le redki in ki tudi zelo zelo redko vidijo slovenske ceste. KTM-ov x-bow je bil eden od njih, vrhunec dneva pa seveda porsche 911 GT2, ki se v Akrapovičevih bojnih barvah (in z njihovim izpuhom) podi po stezah v Porschejevem klubskem 'prvenstvu' za amaterske voznike.

Škoda: za vožnjo popolnoma dirkaškega 911 GT3 RS (prav tako v Akrapovičevih barvah in z njihovim izpušnim sistemom), pripravljenega za pokalno tekmovanje ali vztrajnostne dirke, je zmanjkalo časa. A nad tem je bolj obupaval prvi volan Avto magazina in njegov izvršni urednik Aljoša Mrak ...

Da lepa dekleta in ekstremni avtomobili resnično sodijo skupaj, sta dopoldne dokazali naši zajčici Špela in Katja. Njuno poziranje ob peresno lahkem črnem KTM-u je pritegnilo več pogledov kot dogajanje na stezi in ni bilo malo tistih, ki so v trenutku pozabili na gume, kilovate, pločevino in kilometre na uro ter se zastrmeli vanju, ob tem pa po žepih panično iskali vsaj mobilnik, če že fotoaparata ni bilo pri roki ...

A fotoseansa je bila za zajčici le uvod – potem sta rahlo prestrašeni zlezli v desni sedež oranžnega KTM-a, namenjenega ne le poziranju, ampak predvsem hitrim krogom na stezi. Dva kroga z vsako,

ne zaviraj prepozno in pazi, ker je avto precej živčen in ne mara zaviranja v ovinku, sta mi v en glas zabičala KTM-ov šef za stike Manfred in njihova tovarniška dirkačica Catharina Felser, ki, mimogrede, obvlada tudi slovensko.

Priznam, da sem sam sebi obljubil, da bom vozil z veliko rezerve, in priznam, da sem obljubo (razen v zloglasni Parabolici) tudi takoj požrl. Izkazalo se je, da KTM ni prav nič živčen, da rad skače čez robnike, z užitkom vozi počez, predvsem pa je skozi ovinke hitrejši od vsega na stezi, z izjemo pravih dirkalnikov in radicalov.

Prav zabavno je bilo opazovati štiriboj dveh porschejev in dveh gallardov skozi oba srednje hitra ovinka Lesmo – njihovi vozniki niso niti slutili, da je bilo treba v KTM-u kar krepko popustiti plin, da jim sredi ovinka ne bi priletel v zad­nje odbijače.

Nasmeha na obrazih zajčic sta bila že po enem krogu bleščeča ... Celo Akrapovičev 605-'konjski' porsche 911 GT2, v katerem je pihalo precej manj, končna hitrost pred zaviranjem v izteku ciljne ravnine pa je bila namesto KTM-ovih 220 kar lepih 285 kilometrov na uro, ki je bil 'konkurenca' (vključno z dirkalnim BMW M3), ju ni navdušil toliko kot x-bow (priznam, tudi sam bi se težko odločil, za katerim volanom sem bolj užival). Ja, tudi zajčice so rade hitre ...

  • Špela – 2 : 0 za KTM
Bilo je, hm, kako naj povem: vetrovno, času primerno ne preveč toplo, a popolnoma in do konca hudo! Neverjeten občutek je, ko lahko drviš po dirkalni stezi in uživaš v hitrosti. Čeprav priznam, da me je sicer strah hitre vožnje, sem tokrat ugotovila, da je bilo toliko adrenalina, da sem kar težko dihala. Še bi šla, takoj! Ta mala formula je bila že na pogled simpatična in moram priznati, da mi je bila bolj všeč kot porsche. Poleti, ko je toplo, mora biti vožnja nora.

  • Katja – 1 : 0 za KTM
Če povem po domače: čist' kon'c! Ampak čist' kon'c, hudo, resnično. Nisem si mislila, da bo KTM tako dobro potegnil, saj ni videti tako strupen kot drugi dirkalni avti, pa tudi ni tako zelo glasen. Ampak hiter je pa skoraj kot puščica. Obožujem hitro vožnjo, a na trenutke sem dobila občutek, da kar letimo, tako hitro je šlo. Poleti s pravo glasbo v njem bi ga imela tudi sama, ampak verjetno nikoli ne bi znala iz njega spraviti vsega tistega, kar znajo pravi vozniki. Je pa res, da potrebuje človek za krotenje takega avta veliko znanja.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri