Čisto resna zabava

  • 05.05.2009

RS je, ko govorimo o fordih, legendarnaoznaka. Ljubitelji dirkanja in hitrih, a vseeno še cenovno dostopnih avtomobilov so jo vedno spoštovali. No ja, skoraj vedno.

(Foto: PR)

2 fotografiji v galeriji

Ko sta se namreč poslovila legendarni relistični turbo in štirikolesno gnani escort RS ter so fordovci začeli dirkati s focusom, s(m)o pričakovali, da bo kmalu sledil štirikolesno gnani RS. Vendar ni, dobili smo dvokolesno gnano različico, ki je bila, roko na srce, bolj uboge in neobvladljive sorte. Ljubitelji so se križali, fordovci pa vztrajali. In zdaj je tu novi focus RS. Še vedno turbo, še vedno gnan le spredaj, a tokrat povsem resen tekmec v razredu 'cestnih reli specialk'.

Kateri bi bil najhitrejši na asfaltu? RS, evo ali STi? Ford, Mitsubishi in Subaru so bili od nekdaj tekmeci na relijih – in tudi pri ljubiteljih cestnih specialk ... V redakciji Avto magazina jih (še) nis(m)o postavili vštric, a pripravljen sem staviti, da bi bil na suhem asfaltu focus vsaj enako hiter, če ne hitrejši od tekmecev.

Zato ker ima najmočnejši motor (z zelo zdravimi 224 kilovati oziroma 305 'konji'), ker ima ogromno navora že od prostega teka naprej, ker je (saj nima štirikolesnega pogona) lažji in ker je njegovo podvozje (mimogrede, nastavitve so skoraj enake kot pri dirkalnem focusu WRC iz sezone 2006) odlično tudi takrat, ko asfalt pod kolesi ni raven.

Fordovci so poleg dodali že znano zaporo diferenciala, ki je pri prejšnjem focusu RS skupaj z ne najbolje dodelanim podvozjem skrbela, da je avto sicer odlično pospeševal, a vozniku nenehno pulil volan iz rok. Sprememba prednjih obes pri novem focusu pomeni, da zdaj lahko pospešujete na polno tudi takrat, ko imate na volanu le eno roko.

To, da je 2,5-litrski turbo petvaljnik sicer dovolj uglajen, da je mogoče RS uporabljati tudi za daljše poti, je manj pomembno. Da je zaradi dirkaških sedežev teže zlesti na zadnjo klop (ja, RS je na voljo le s tremi vrati), je prav tako vseeno. Pomembno je, da so prednji (Recarovi) sedeži vrhunski, da je zunanji videz avta sicer divji, a ne plastičen in da zvok motorja navduši tudi najbolj hladnokrvne.

Ko stopalko za plin pritisnete do konca, je na vrsti mešanica grmenja iz izpušne cevi, renčanja motorja in sikanja zraka skozi sesalni del. Ko jo popustite, ventil ob turbopolnilniku kihne z zvokom, ki neustavljivo spominja na stare dirkalne lancie delte integrale in audije. In če ob tem zmanjšujete hitrost, iz izpuha zapoka kot na dirki. Ja, RS je čisto resna zabava.

Dušan Lukič

Foto: Ford

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri