Audi e-tron: Prestižen, nemški, električen

  • 19.02.2019

Izbira velikih, prestižnih električnih avtomobilov, sploh za tiste, ki prisegajo na nemške premijske znamke, je bila doslej borna.

Detail (Foto: Audi Ag)

8 fotografij v galeriji

Kaj borna, neobstoječa pravzaprav. Edini pravi električni SUV na trgu je bil Teslin model X – a ta ne ustreza ne pridevniku prestižen ne kvalifikaciji premijskega avtomobila. Pomanjkljiva kakovost izdelave in končna obdelava, slaba servisna mreža. Stratosferski pospeški in veliko doseg sta te pomanjkljivosti deloma odtehtala, a le za tiste, ki so veliki ljubitelji naprednih tehnologij. Ljubitelji klasičnih premijskih avtomobilov so lahko le čakali.

No, sedaj so dočakali. Z e-tronom so pri Audiju zares zakorakali v električno mobilnost. Z njo so se daljši čas spogledovali s koncepti, ki so jih predstavljali zadnja leta, in z nekaj pred- in maloserijskimi avtomobili, zdaj pa gre zares. No, leta 2010 smo že sedeli za volanom audija R8 e-tron, ki je kasneje dobil svojo (zelo) maloserijsko izvedbo, in tudi v malem električnem A1 e-tronu, ki pa nikoli ni šel v serijsko proizvodnjo, zdaj pa smo ob obali sanfranciškega zaliva prvič sedli v prvi serijski električni audi. Takšen, ki ga bodo izdelovali v resnih količinah (okoli 200 na dan za začetek) in ki bo na ceste zapeljal v začetku naslednjega leta.

Novi električni križanec je dolg 4,901, širok 1,935 in visok 1,616 metra, medosna razdalja pa znaša 2,928 metra, s čimer sodi nekako ob bok audiju Q7 in tik pod novi Q8. Na visoki ravni so seveda tudi udobje, informativno-zabavni in asistenčni sistemi.

Zakaj smo na e-tron tako dolgo čakali? Kot je ob predstavitvi povedal predsednik uprave Bram Schot, Audijev slogan Vorsprung Durch Technik" oziroma Prednost je v tehniki ne pomeni, da si prvi na trgu, temveč to, da si, ko prideš na trg, tudi najboljši. In vsaj glede na doslej videno in slišano jim je to popolnoma uspelo.

Audijevi aerodinamiki so se krepko potrudili, da so čim bolj zmanjšali zračni upor, pri čemer so posegli po bolj, pa tudi manj konvecionalnih metodah. Tako ima avtomobil aktivne lopute na vstopnikih za hladilni zrak zavor, zračno vzmetenje, ki oddaljenost povsem ravnega, po vzoru golf žogic udrtinic polnega dna avtomobila od tal spreminja s hitrostjo, pa recimo tudi videokameri namesto zunanjih vzvratnih ogledal z OLED zasloni v vratih. Z vsem skupaj je inženirjem uspelo količnik zračnega upora zmanjšati na 0,28. Optimiziran je tudi zračni tok čez platišča, na katerih so 19-palčne gume dimenzije 255/55 z zelo majhnim kotalnim uporom. K izboljšanju zračnega toka pripomore tudi aluminijasta plošča pod dnom avtomobila, ki tudi ščiti pogonski sklop in visokonapetostno baterijo.

Ta je vgrajena pod potniško kabino, ima pa kapaciteto 95 kilovatnih ur, kar zadostuje za doseg več kot 400 kilometrov v skladu s ciklusom WLTP. Tehta 699 kilogramov, celoten 'paket' je dolg 228, širok 163 in visok 34 centimetrov. Na hitrih polnilnih postajah se bo e-tron polnil z močjo do 150 kilovatov, kar pomeni, da se bo od prazne baterije pa do 80 odstotkov maksimalne kapacitete napolnil v okoli pol ure. Lastniki si bodo pri iskanju polnilnih postaj lahko pomagali tudi z aplikacijo na pametnem telefonu, priklopi za polnjenje pa so na obeh bokih avtomobila.

Iz baterije se napajata dva vodno hlajena asinhrona elektromotorja – po en na vsaki premi; prednji ima 125, zadnji pa 140 kilovatov – skupaj razvijeta moč 265 kilovatov in 561 njutonmetrov navora (razlika med obema sklopoma je le v dolžini navitja elektromotorja ter v programski opremi krmilne elektronike). Če vozniku 6,6-sekundni pospešek do 100 kilometrov na uro ni dovolj, lahko uporabi 'boost mode', ki skupno zmogljivost še poveča – na 300 kilovatov in 660 njutonmetrov ​navora, kar je dovolj, da Audi e-tron v 5,7 sekunde pospeši do 100 kilometrov na uro in se ne ustavi do hitrosti 200 kilometrov na uro.

Veliko dela so posvetili tudi sistemu za regeneracijo, ki omogoča tudi vožnjo zgolj s pedalom za pospeševanje, e-tron pa lahko le s pomočjo regeneracije zavira s pojemkom do 0,3 G, potem začnejo pomagati tudi klasične torne zavore.

Audi e-tron bo v Nemčiji na ceste zapeljal ob koncu leta (pri nas pa zgodaj spomladi prihodnje leto), pri čemer bo po predvidevanjih zanj treba odšteti od okoli 80 tisoč evrov. Primerjava s Teslinim modelom X? Lažja je s pomočjo ameriških cen: Audi e-tron premium plus, ki že ima usnjene, ogrevane in hlajene sedeže, navigacijo, 360-stopinjsko kamero, matrične LED žaromete, zvočni sitem B&O in še kup druge opreme, stane 74.800 dolarjev in je za skoraj deset tisočakov cenejši od Teslinega modela X (da o opremi in kakovosti izdelave niti ne govorimo).

Audijeva ponudba električnih modelov se bo hitro širila: že naslednje leto prihaja manjši e-tron sportback, leta 2020 pa mu bosta sledila štirivratni športni kupe (tehniko si bo delil s porschejem taycanom) in manjši, kompaktni električni model. Do leta 2025 bo samo med SUVi kar sedem modelov Q na voljo s popolnoma električnim pogonom, še pet pa z elektrificiranim pogonom.

TEKST Dušan Lukič FOTO Audi

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri