7 + 5 + 1 = serija 3

  • 21.01.2008

BMW serije 3 ni samo glavni prodajni adut te priznane bavarske znamke, temveč tudi njihov glavni vojak na vse bolj divji in neizprosni avtomobilski fronti. Ugibanj je zdaj končno konec, zgodilo se je to, kar so pričakovali vsi. Nova trojka ima namreč oblikovne poteze in tehnične rešitve svojih treh predhodnikov iz nižjega in višjega avtomobilskega razreda. Če vzamete notranjost sedmice, zunanjost petice ter dodate ščepec detajlov in tehnoloških rešitev z najmanjše enice, dobite novo serijo 3!

4 fotografije v galeriji

Med priganjanjem novega 330 po čudovitih gričkih okrog sončne španske Valencije, medtem ko je rodno grudo pod Alpami še kako belil februarski sneg, sem že po prvih prevoženih kilometrih ugotovil, kako (ponovno) tehnično popoln je novi BMW serije 3. No, pa saj sem resnici na ljubo to tudi pričakoval. Priznam, že od nekdaj sem ljubitelj te bavarske znamke. Ne samo zaradi imidža, ki ga prinaša vožnja avtomobila z BMW-jevim belim propelerjem na modrem nebu, ki je njihov znak še iz časov, ko so izdelovali letalske motorje, temveč tudi zaradi tehnične dovršenosti BMW-jevih vozil.

Pri avtomobilu najprej opazim in visoko cenim notranjo ergonomijo voznikovega okolja. Tukaj je BMW in vse drugo, kar pod drugimi imeni pride iz njihove proizvodnje, seveda daleč pred vsemi. V avtomobilih te znamke je vedno vse natanko tam, kjer mora biti. Roka se nikdar ne zmoti in ne zaide na napačen gumb. Jep, včasih res ne vem: sem jaz narejen za BMW ali je BMW narejen zame?

330i je tako med nežnim spodnašanjem zadka, ki ga je korigirala gora v novo trojko vgrajene elektronike, dinamično prepeval šestvaljno melodijo najnaprednejšega šestvaljnika iz lahke aluminijeve litine, ko sva z novinarskim kolegom Poženelom, s katerim sva si delila vozilo, družno iskala nekaj, kar bi avtomobilu lahko očitala in z novinarsko sitnostjo izpostavila kot nezaslišano napako.

Nič. Oziroma prav zares nič pravega nisva našla, zlasti ne v notranjosti vozila, kjer so uporabljeni zares prvovrstni materiali, od plastike do usnja in z vsemi lesenimi ali aluminijastimi vložki vmes, odvisno od paketa opreme. Moja izbira bi bil vsekakor aluminij, ker sem pač mnenja, da je trojka vedno bila nekako športno-limuzinsko usmerjen avto. Les v BMW-ju serije 3? Lepo vas prosim! No, če bi radi tisto neokusno leseno armaturo, potem boste segli po merce... Ah, pardon.

Moja poglavitna zamera novemu BMW serije 3 je ravno ta, da je avtomobil postal popolna limuzina. Skoraj takšna, da bi si morda lahko v njem omislili svojega šoferja, pa čeprav so bili vsi primerki serije tri do zdaj avtomobili, ki so bili v največje veselje prav vozniku.

Kar se tiče zunanje oblike, smo si bili novinarji na predstavitvi takoj edini. Ko je z avtomobila zdrsnilo svileno pregrinjalo, je pod njim stal čudovito oblikovan avtomobil. Na večerji z oblikovalcem, kontroverznim Američanom Chrisom Banglom, proti kateremu so pravi ljubitelji BMW-jev zaradi oblike serije 7 prek interneta zbirali podpise za njegovo odpustitev, je prevladovalo mnenje, da je trojka prav zaradi svoje nerevolucionarne in morda celo konservativne oblike zadetek v polno. K zunanjosti avtomobila torej nimam pripomb, še zlasti ne, če si predstavljam, kakšen bo s samo enimi vrati na vsakem boku kupe, kakšen kabriolet in kako divji in vroč bo M3. Vsi ti bodo prišli za limuzinsko izvedbo.

Neposrečena je edino notranjost. Da bo stvar konkretnejša, naj zapišem, da je čudovita, le da se nam ni zdela primerna za serijo 3. Ste kdaj sedeli v trojki? V katerikoli, letnik 1985, letnik 1995, 2000 …? Vsem je skupna precej športna notranjost. Malce bolj visoko nasajena armaturna plošča, športna prestavna ročica s kratkimi in natančnimi gibi, pregledna sredinska konzola, ki je bila za boljši doseg vseh gumbov na njej že skoraj po dirkaško obrnjena malenkost bolj proti vozniku …

Občutek kot za krmilom dirkalnega vozila ali vojaškega reaktivnega lovca. Jep, tega v novi trojki ni več. Ostala je le kratka in natančna prestavna ročica menjalnika. Ta je sicer v vseh modelih nove trojke zdaj šeststopenjski. In še nekaj. Kar je novega in zares športnega, je gumb z napisom START engine, s pritiskom na katerega zaženemo ali ugasnemo motor, medtem ko v žepu naših hlač počiva ključ za odklepanje. Ja, res je, enako kot pri vaši pet let stari Renaultovi laguni.

Boste pa najbrž, če ste računalniški frik ali kreator programske opreme, skratka človek, ki mu tehnika pomeni več kot uporabnost vozila in njegova prijaznost do voznika, zelo veseli številnih displejev in monitorjev ter neskončnih možnosti, ki jih ponuja (doplačljivi) BMW-jev iDrive, sicer znan že iz serij 7 in 5, in ki bo z vami aktivno sodeloval s kar desetimi milijoni prenesenih informacij na vsako sekundo uporabe. Mene osebno vse to pusti hladnega bolj kot zmaga Janice Kostelić. Tisto, kar se mi zdi zares pomembno, so še vedno le volan ter pedala plina in zavore. To je tisto, kar potrebuješ, da se pelješ. Vse drugo je navlaka.

Pa poglejmo natančneje, kako se trojka pelje! Da bi kaj pločevine ob razgretih in pregretih glavah novinarjev, ki so včasih slabši kot mularija v avtomobilu, izmaknjenem iz fotrove garaže, ostalo cele, so Nemci pripravili tudi test na dirkaški stezi ob mestecu Albacete.

330i, v katerem sem sedel, po besedah BMW-jevih mož pa tudi drugi modeli, ima po novem optimalno razporeditev teže. 50 : 50 je njihova formula. Torej je na zadnji osi enaka teža kot na prednji. Zanimivo. Pa dajmo ... Prva prestava po ciljni ravnini dirkališča, druga, tretja, četrta ... in zavoj v desno. Po zaslugi novega volanskega mehanizma, ki ne prilagaja samo trdote servo volana hitrosti vožnje, temveč tudi njegovo neposrednost in število zavrtljajev od ene do druge skrajne točke, trojka zares pelje tja, kamor hoče voznik.

Motor vleče odlično in se vrti vse tja do za šestvaljnik visokih 7000 vrtljajev v minuti. BMW je kot prilepljen na cesto, v zavojih z namenoma pregrobo dodanim volanom ali nalašč preveliko vstopno hitrostjo pa se v vaše delo vmeša DSC (Dynamic Stability Control), ki s šopom žic, elektronike in senzorjev takoj posreduje pri vaših vragolijah.

Končni vtis je odličen. Preizkušena 330i in odlični 320d (dizel) sta prva na fronti, pozneje pa jima bodo sledile še motorne različice bencinarjev z oznako 320i in 325i ter vse drugo. Pri karoserijskih različicah bodo seveda na voljo kombilimuzina, kupe, kabriolet ter M3 z osemvaljnim motorjem, v osnovi predelanim iz desetvaljnika M5. In prav to je tisto, za kar nam gori srce. Halo, Bavarci, bo M3 kmalu? Dajte no, mudi se!

BMW 330i

  • Motor: vrstni 6-valjnik, 3,0 l, 190 kW (258 KM) pri 6.600 vrt/min, 300 Nm pri 2.500 -4.000 vrt/min
  • Zmore: 250 km/h, 7,6 s z mesta do 100 km/h
  • Porabi: 8,7 l/100 km
  • Zavzema: 4,52 x 1,82 x 1,42 m
  • Stane: 9.037.000 SIT
  • Za koga je: za tiste, ki želijo jeziti voznike audijev in mercedesov, za hudo bejbo v minici, če ji na vizitki piše direktorica marketinga, za tiste, ki bi lahko kupili petico, pa se v trojki boljše počutijo, za Jana Plestenjaka

TEKST: Gaber Keržišnik

FOTO: BMW

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri