Audi A6 - Pametni mobilnik na štirih kolesih?

  • 30.09.2018

Po navadi se proizvajalci avtomobilov v novinarskih gradivih na prvih straneh pohvalijo s tem, koliko je avto zrasel, koliko zmogljivejši je in koliko varčnejši. A na predstavitvi novega audija A6 so bili ti podatki bolj v ozadju.

(Foto: Audi)

6 fotografij v galeriji

Sploh tisti o merah, pa tudi pri iskanju podatkov o motorjih in menjalnikih je bilo treba vztrajno klikati po dokumentu. Prva stran? Digitalizacija in asistenčni sistemi. Ne koliko več je kilovatov in centimetrov, ampak koliko je zaslonov, koliko so večji od tistih v predhodniku in koliko hitrejša je internetna povezava. Ja, tudi avtomobilski svet se je nepreklicno premaknil v digitalne čase. Medtem ko so se z megaherci, diagonalami in kakovostjo zaslonov včasih obkladali ljubitelji najnovejših prenosnikov, tablic in zadnje čase seveda predvsem pametnih mobilnikov, bodo sedaj takšni podatki postali pomembni tudi, ko bo za šankom stekla debata o avtomobilih. Plejboj ne bo več tisti, ki ima večjega (ali vsaj zmogljivejšega), ampak tisti, ki ima dobro ’nakonektanega’ in visokoločjivostnega.

Zato torej začnimo tam, kjer A6 izstopa: v notranjosti, na vozniškem sedežu, smo obkroženi z LCD-zasloni. Kar dva od treh sta občutljiva za dotik. Takšen ni le veliki, 12,3-palčni pred voznikom, na katerem se digitalno izrisujejo merilniki (in kopica drugih podatkov z zemljevidom navigacije vred), ampak tudi druga dva na sredini armaturne plošče. Ko sta ugasnjena, sta zaradi črnega lakastega videza povsem neopazna, prižgana zasijeta elegantno in predvsem uporabniško. Haptična povratna informacija (zaslon, na primer, ob prejetem ukazu zavibrira) močno izboljša vozniško izkušnjo, predvsem pa je upravljanje lažje nadzirati med vožnjo. Zgornji ima diagonalo 10,1 palca, namenjen pa je glavnemu prikazu infozabavnega sistema, spodnji, 8,6-palčni, pa je namenjen upravljanju klimatizacije, najpogosteje uporabljanim bližnjicam (teh je lahko do 27 in so lahko telefonske številke, cilji navigacije, pogosto uporabljane funkcije ali kaj drugega) ter vnosu podatkov kot navidezna tipkovnica ali sledilna ploščica. Z zadnjo lahko voznik (ali sopotnik) piše po zaslonu s prstom, kjerkoli se mu zahoče. Tudi črko na črko, sistem je izpopolnjen do potankosti in sposoben branja še tako nečitljive pisave.

Druga izstopajoča lastnost novega A6 so (seveda) asistenčni sistemi. Premore jih kar 39, nekateri med njimi so tako napredni, da sploh še niso uporabni, saj jim zakonodaja, ki naj bi urejala njihovo uporabo, še ne sledi. Gre seveda za sisteme, ki omogočajo delno avtonomno vožnjo tretjega nivoja. Ko bo področje zakonsko urejeno, bo avto sposoben delne avtonomne vožnje v nekaterih okoliščinah in brez neposrednega nadzora voznika (ta bo moral še vedno nadzorovati položaj in delovanje avtomobila): od vožnje v zastojih na avtocesti do popolnoma samodejnega parkiranja (z iskanjem parkirnega prostora vred). Že zdaj zna v zastoju slediti avtomobilu pred seboj (oziroma ostati na voznem pasu, seveda pa morajo biti pri tem voznikove roke na volanu), preprečiti nevarno zamenjavo voznega pasu, voznika opozoriti na bližajoče se omejitve hitrosti s sunkom na stopalki za plin in hitrost na tempomatu prilagajati omejitvam.

Leta 1994, ko je Audi ob prihodu prve generacije osmice spremenil poimenovanje modelov, je dotedanji audi 100 postal audi A6, zato bi lahko zapisali celo, da gre zdaj že za osmo generacijo šestice – če v njen rodovnik vštejemo še vse stotice (in dvestotice). Prva generacije stotice leta 1968 (torej bi lahko celo zapisali, da A6 letos slavi 50 let obstoja) je bila obsojena le na štirivaljne motorje, skozi zgodovino pa so prišli tudi pet-, šest- in tudi osemvaljniki. No, pet- in osemvaljnikov ni več, ostali pa so sodobni štirivaljniki in V-šestvaljniki, vsi seveda podprti s turbinskimi polnilniki.

Dvolitrski turbodizel (zdaj bo nosil oznako 40 TDI quattro) so pri Audiju temeljito predelali, tako da gre v mnogočem za nov motor. Zmore 150 kilovatov oziroma 204 ’konje’ in 400 njutenmetrov navora, odlikuje pa ga tudi izjemno miren in tih tek (za štirivaljni turbodizel). Uradni podatki o zmogljivostih še niso znani, a bi verjeli, da se bo kombinirana poraba gibala okoli petih litrov, moči in navora pa je dovolj tudi za hitro vožnjo na nemških avtocestah. Dvolitrski turbobencinec z oznako 40 TFSI quattro bo zmogel 140 kilovatov največje moči.

Seveda A6 še bolje pristajata oba trilitrska šestvaljnika: nov 50 TDI zmore 286 ’konjev’ in kar 620 njutonmetrov navora, bencinski 55 TFSI pa še bolj zdravih 340 ’konjev’. Pri vseh A6 so menjalniki samodejni: pri šestvaljnem dizlu gre za klasični osemstopenjski samodejni menjalnik, pri drugih motorjih pa dvosklopčni samodejni menjalnik. Vsem motorjem pomaga še nov blagi hibridni sistem (MHEV), ki deluje s pomočjo 48-voltnega električnega omrežja (pri štirivaljnikih pa 12-voltnega) in zaganjača/generatorja, ki prek jermena poganja vse dodatne agregate. Še pomembneje je, da lahko novinec z izključenim motorjem jadra v širšem hitrostnem območju (med 160 in 55 kilometri na uro ter pod 25 kilometri na uro pri močnejšem, 48-voltnem sistemu), hkrati pa se ponovni zagon motorja zgodi hipno in neopazno. Šestvaljniki lahko z izključenim motorjem v teh hitrostnih območjih vozijo do 40 sekund, štirivaljniki z 12-voltnim blagim hibridnim sistemom pa zmorejo 10 sekund jadranja.

Seveda je A6 zgodovinsko, tako kot večina Audijevih modelov, tesno povezan s štirikolesnim pogonom z legendarno oznako quattro. Medtem ko k obema šestvaljnikoma sodi klasični quattro s sredinskim diferencialom, imata štirivaljnika varčnejši quattro ultra z večploščno sklopko ob menjalniku, ki po potrebi prenese navor tudi na zadnja kolesa. Varčevanju z gorivom na ljubo je v zadnji diferencial vgrajena zobata sklopka, ki ob razklenjeni večploščni sklopki odklopi tudi povezavo med zadnjimi kolesi in diferencialom ter kardanom.

Da se zna A6 peljati izjemno udobno, ne le zaradi zračnega podvozja, ki si ga lahko omislite, temveč tudi, ko ima klasično podvozje z elektronsko nadzorovanimi blažilniki, je jasno, nova generacija pa je postala tudi izjemno lahkotna in dinamična na ovinkastih cestah. Za piko na i poskrbi še doplačilno štirikolesno krmiljenje, ki zmore zadnji kolesi sukati za pet stopinj: ali v nasprotno smer vožnje pri majhni hitrosti (za boljšo okretnost in meter manjši rajdni krog) ali pa v smeri vožnje za boljšo vozno dinamiko v ovinkih.

Združitev digitalnega in fizičnega sveta je Audiju tako z modelom A6 uspela odlično, celo bolje kot pri A8 in (vsaj) na nivoju pred nekaj meseci predstavljenega A7 sportbacka. In ker bo A6 seveda na voljo tudi kot avant (torej s karavanskim zadkom) za tiste, ki imajo radi več prilagodljivosti in prostora za (na primer) športno opremo, je njegova privlačnost še toliko večja. Ko pa bo dobil še različico allroad in priključno-hibridni pogonski sklop (oboje prihodnje leto), bodo audijevci lahko resnično ponosni na svoj izdelek, pa naj nanj gledamo kot zelo digitaliziran avto ali pa kot na pametni mobilnik z odličnimi voznimi lastnostmi.

TEKST Dušan Lukič 

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri